En jaksa, isäni ei usko vieläkään koronaohjeistuksia, mitä voin tehdä?
Olen suunniltani huolesta isäni takia. Laittoi juuri viestin, että kävi tänään parturissa. Eikä ollut eka kerta, kun vähät välittu koronasuosituksista. Olen niin väsynyt kertomaan hänelle, että EI, nyt ei noin voi toimia. Minkäs teet. Asumme Uudenmaan rajan eri puolilla, mikä pahentaa huoltani.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
No *ttuako sä sillä päätäsi vaivaa? Jos hankkii koronan, niin oma syynsä.
Täällä ei näköjään saa enää mihinkään empaattista vastausta. Ai miksikö vaivaan päätäni isäni terveydestä? Jaa-a enpä tiedä, pitää ihan miettiä. Olen varmaan ihan omituinen. -ap
Eipä munkaan iäkkäät vanhemmat välitä pahemmin ohjeista - mutta minkäs teet? Olen hyväksynyt asian.
Ymmärrän sinua aivan täysin. Joillekin vaan on liian ahdistavaa ajatella nykytodellisuutta ja he elävät kuten ennenkin ja sittenhän kaikki on niin kuin ennenkin. Selviytymisstrategia. Väärä sellainen.
Jos hänellä ei ole muistisairautta, linkkaa hänelle juttuja aiheesta. Vaikka tämä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006465875.html
Mulla on ihan fiksut vanhemmat. Mutta kun nille selvisi, että moni muu vanhus käy kaupassa, niin nyt haluavat sinne itsekin. Vaikka kuinka lupaan käydä heille kaupassa.
Jäärä mikä jäärä. Ymmärrän huolesi, mutta ehkä ainoa keino saada isäsi tajuamaan on vain valistaa häntä siitä, miten ikävä tunne on kuolla hapenpuutteeseen kun keuhkot eivät enää vedä.
Valitettavasti et voi oikein tehdä mitään. Meillä sama juttu. Yritän toitottaa, että kävisin kaupassa isälleni, mutta ei, haluaa hoitaa itse. 82-vuotias, myös perussairauksiensa vuoksi riskiryhmää. Toisaalta kyllä ymmärrän.
Antaisin olla. Itse en ainakaan jaksa loputtomiin jankuttaa, kun ei mene perille. Itsehän tietävät, minkä verran terveyttään ja elämäänsä arvostavat ja millaisia riskejä haluavat ottaa.
No etpä sinä asialle mitään voi, olet sanonut ja hän ei katso aiheellisiksi sanomisiasi huomioida. Siinäpä se sitten on, sairastuu tai ei, jos sairastuu, selviää tai ei. Kas siinäpähän on vaihtoehdot. Aikuinen ihminen, niin et voi paapoa etkä pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että suurin osa noudattaa.
Mutta ei tuo ap:tä auta.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että suurin osa noudattaa.
No itse asiassa ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Jäärä mikä jäärä. Ymmärrän huolesi, mutta ehkä ainoa keino saada isäsi tajuamaan on vain valistaa häntä siitä, miten ikävä tunne on kuolla hapenpuutteeseen kun keuhkot eivät enää vedä.
Kukaan ei hyödy "valistamisesta".
Pitäisi pitäytyä ihan vaan neutraaleissa tosiasioissa. Tuollainen pelonluetsonta ja liioittelu vain huonontaa asiaa.
Mä ilmoittaisin tylysti että niin kauan kun tämä koronatilanne on päällä en halua nähdä kasvottain lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei hyödy "valistamisesta".
Pitäisi pitäytyä ihan vaan neutraaleissa tosiasioissa. Tuollainen pelonluetsonta ja liioittelu vain huonontaa asiaa.
Kerro "neutraali tosiasia" joka vaikuttaa yhtään kehenkään vähänkään itsepäiseen. Niinpä.
Minusta poliisi voisi kommentoida yli 70-vuotiaille, että parempi pysyä kotona. (voi vaikka kysyä paperit, Heh)
Heille voisi lähettää myös erityisen kirjeen.
Googlaa potilas 31 ja lähetä isällesi vinkki. Jotkut ovat tietämättään supertartuttajia.
No *ttuako sä sillä päätäsi vaivaa? Jos hankkii koronan, niin oma syynsä.