Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useammat toimitusjohtajat ja muut suurituloiset eivät leikkaa palkkojaan korona-aikaan, jotta ei tarvitsisi yt-neuvotteluja aloittaa?

ahneita?
06.04.2020 |

Jokunen suomalainen toimitusjohtaja on ilmoittanut antavansa palkastaan puolet tms. jotta ei tarvitsisi irtisanoa ihmisiä koronan takia.

Lähteekö muut toimitusjohtajat ja muut suurituloiset mukaan haasteeseen?
Olisivat hyvät yt-vastaiset talkoot ja toisi myös yrityksille positiivista mainosta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaisi? Ei se duunarin palkkapussiin valu millään muotoa. Pelkkää järjen köyhyttää tällainen ajatteleminen 

Ajattelematon lammas.

Vierailija
22/25 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Olet itsekin valmis pistämään puolet tuloistasi likoon, eikö vain?

Jos mä tienaisin 20000 euroa / kuussa, niin voisin luopua kolmen kuukauden palkasta ihan huoletta. Mulla menee pienestäkin palkasta joka kuukausi 100-200 euroa hyväntekeväisyyteen nytkin.

Mutta kun et tienaa. Jos tienaisit, niin olisit tehnyt töitä sen eteen. Ollut koulussa pitkään, poissa perheen luota, kommennuksella, kovaa kilpailua kollegoita vastaan kymmeniä vuosia, jne jne.. sitten kun sun huippuosaamista arvostetaan 20k / kk edestä, niin luuletko että luopuisit siitä noin vaan? Elät köyhänä ihan eri todellisuudessa.

Lisäksi, isotuloisella on isotuloisen menot. Kun on kesämökki, kolmas auto ja vene maksettavana, niin ei sitä niin vaan palkkaa leikata.

Otin työn vastaan 300 km päästä kotoa ka ostin auton ja olin viikot pois perheen luota. Olen käynyt kouluja. En ole tyhmä. Ei vain ole ollut tuuria. Älä kommentoi luulojen varassa, jos et tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei kannustaisi heitä.

Palkan leikkaaminenhan kannustaa vain köyhimpiä. Vrt. Aktiivimalli, jonka persut kehittivät.

Vierailija
24/25 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaisin yli 30 000 euroa kuussa niin varmasti leikkaisin niin kauan kun tarvittaisi. Pärjäisin kevyesti 10 000 eurolla siinäkin roolissa.

Nyt tienaan nippa nappa 3000 ja joudun tehdä paljon toimitusjohtajalle kuuluvaa työtä, samaan aikaan kun se käy autokaupoilla ja lounastaa tuntikausia.

Vierailija
25/25 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli heti alkuviikosta tiedote että sekä meidän kansainvälinen että Suomen johto leikkaavat omista palkoistaan ja palkkioistaan. Kuittaavat näillä tappiota budjetissamme, ja lahjoittavat vielä kaiken lisäksi sairaaloihin välineitä hyväntekeväisyyden nimissä.

Lisää näitä, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi