kuinka pian lähtee synnytyksen jälkeiset kilot?
Voisiko joku kertoa omia kokemuksia miten teillä lähti synnytyksestä jääneet kilot ja kuinka kauan meni ennen kuin olitte samoissa mitoissa kun ennen odotusta? Odotus aikana tuli 20kg ja sairaalaan jäi 9kg. Nyt synnytyksestä on kulunut 7 viikkoa ja yhtään ei ole enään lähtenyt vaikka käyn joka päivä lenkillä. Itse en ole voinut imettää joten niinkään kilot eivät voi lähteä. En ole koskaan ollut laiha mut en liian lihavakaan, mut nyt harmittaa kun en mahdu mihinkään vaatteisiin ja on sentään kesä ja helle:) Tiedän, että aikaa menee mut kuinka kauan muilla on mennyt? Kiitos etukäteen kaikille ja hyvää kesän jatkoja.
Kommentit (31)
mulla tippui paino ekat 3 viikkoa tasaisesti. Vauva on nyt 3kk ja edelleen on 12 kilosta jäljellä 3. Paljoa se ei ole, mutta sellaisen yhden kokonumeron verran. Housut kiilaa peppuun, paidat on sentin liian lyhyet ja reidet jotenkin vaan löllöt. Jumppaan ja ulkoilen ja annan ajan kulua. Mitä sitten, jos vaikka vähän onkin ekstraa? Kilo tai kymmenen, ihan sama. Nyt on aika nauttia vauvasta ja en edes mieti syömisiäni imetysaikana. Pikemminkin tankkaan viimeisen iltapalan vielä iltamyöhään. Kannatan lievää armeliaisuutta omaa olemusta kohtaan, vuoden päästä voi sitten katsoa peiliin hieman julmemmalla otteella. Eikö olisi suorastaan ihme, jos raskaus ei jättäisi jälkiä vartaloon?
kiloja kertyi 15.
sairaalaan jäi heti 8 kiloa.
aika pian putosi vielä 3 kiloa.
kolmen kuukauden kohdalla kaikki viimeisetkin olivat karisseet. eli paino nyt sama kuin ennen raskauttakin.
Mulla tuli raskausaikana 8 kg joista 6 kg lähti sairaalassa. Viikko kotonaolon jälkeen loputkin olivat lähteneet. Lähtöpaino oli 51 kg.
Puolen vuoden kuluttua synnytyksestä olin entisissä mitoissani. Imettämällä ja päivittäisellä kävelylenkillä sain onnekseni kilot karisemaan.
kiloja tuli raskausaikana 19, joista sairaalaan jäi 18kg. tosin kaksosraskaus ja mielettömät turvotukset, joten siksi paino putosi niin pian... pari viikkoa kotiin tulon jälkeen olin jo pari kiloa miinuksella, eli vähemmän kuin ennen raskautta:)
ja silloin olin 1kg:n alle. Sen jälkeen paino on viimeisen puolen vuoden aikana laskenut vielä 3kg. Olen täysimetin 5kk ja edelleen jatkan imettämistä. Raskauden aikana kiloja kertyi 10. En ole kuitenkaan koskaan syönyt niin paljoa ja niin paljon herkkuja kuin nyt imetysaikana. Tiedän, että kun lopetan imettämisen niin joudun kyllä tekemään hurjia muutoksia ruuan määrissä, jotta kilot eivät tule takaisin.
täysimetyksellä ja munaton-maidoton ruokavalion johdosta lähti n.6kk:ssa. ei ole muuten tarvinnut syömisiä vahdata (leivonnaisten syönti on tietenkin välttämisdietin takia jäänyt paljon vähemmälle). syön normaalia ruokaa isompia annoksia kun ennen raskautta. Vaikka imellykset yms. on jäänyt paljon vähemmälle, ei paino näytä tippuvan alle entisten mittojen.
Paino sama kuin ennen raskautta, vauva 7 kk ja rapiat, eikä vieläkään kaikki housut mahdu jalkaan. Lantio levenee näissä hommissa sen verran, että vanhojen housujen jalkaan mahtumista ei kannata pitää mittarina entisten mittojen saavuttamiselle.
Laitokselle varmaan jäi jo aika paljon siitä 13 kilostani ja kyllä loputki ylimääräset lähti varmaan 2kuukauden aikana, ku painelin sohjossa vaunujen kans hiki päässä... ;)
Sen sijaan kiinteytyä vielä pitäs... Maha, peppu ja reidet ei kauheen kivalta vielä näytä... Jos sit kesän jälkeen alkas taas käydä jumpassa... :)
Raskauden lopussa painoin 3kg enemmän kuin alussa ja synnytyksen jälkeen 3,5kg vähemmän kuin raskauden alussa. Tästä pitänee siis päätellä, että vauva (synt. paino 3130g) koostuu pelkästään minun läskeistäni?
Raskauden aikana tuli 18 kiloa. 8 jäi laitokselle ja loput oli lähteneet, kun vauva oli 2 kk:n ikäinen. Olen imettänyt ja alkuun kävin kärryilemässä vauvan kanssa. Olen kyllä saanut syödä ihan mitä vain ja makeeta jopa enemmän kuin raskauden aikana ja silti kilot karisivat noinkin nopeasti. Nyt on vielä paino koko ajan laskusuunnassa ja vauva 3 1/2 kk vanha. Edelleen imettelen.... liekkö siinä sitten syy vai missä, hyvä näin!
Terveisin
mine