En vain onnistu missään, enkä ymmärrä miksi!
Olen pitkään miettinyt mikä minua vaivaa, tai mikä minussa on ylipäätänsä vikana. Ongelmani on.
- Minua yleensä vihataan jokaisessa työpaikassa missä olen. Joudunkin usein vaihtamaan paikkaa, koska en vain sopeudu joukkoon. Tätä on ihan akateemisella puolella, sekä duunaritöissä (kassa, siivoaja, you name it olen kokeillut kaikkea)
- En löydä tai saa mistään ystäviä. Tai se on todella hankalaa, varsinkin aikuisiällä
- Jos minulla on ystävä, ei se yleensä arvosta minua laisinkaan ja se "ystävyys" katoaa hyvinkin pian. Esim entinen ystäväni puhui minusta tutulleen aina "Harva tuosta tykkään, yleensä vain miehet" ..
- Ihmisten yleinen asenne minua kohtaan on yleensä negatiivinen. Minusta ei yleensä ajatella että olen se "hyvä tyyppi" tai muuta vastaavaa.
En vain ymmärrä miksi. Yritän olla kiltti ja kiva kaikille. En ole pahansuopa, en puhu pahaa selantakana. En juo alkoholia tai tupakoi, en käy ikinä baareissa. Yleensä vain lenkkeilen koirani kanssa tai kotona luen kirjoja. En hae hankaluuksia tai puhu pelkästään itsestäni. Yleensä olen hyvinkin neutraali ja teen esim töissä hommani ja lähden kotiin. Olen normaalinnäköinen, pienikokoinen, en meikkaa paljoa, ja yleensä muutenkin suosin suht peittävää vaatetusta (ei rintoja esille, en kulje leggingseissä tms, mikä ärsyttää muita).
MITÄ voisin tehdä, että minusta voitaisiin joskus puhua "se on hyvä tyyppi" - tyylillä ja saisin edes joskus yhden ystävän? En keksi enää mitään miten voisin muuttua tai tulla paremmaksi ihmiseksi.
Kommentit (22)
Vaikutat miettivän paljon millainen itse olet, mutta sosiaalisuus on enemmänkin muiden ymmärtämistä. Peruskohteliaisuudella pääsee vain alkuun.
Jos sinulta puuttuu ymmärrys muiden tarpeista, kyky lukea sosiaalisia vihjeitä jne. ja olet vain samalla lailla "kiltti ja mukava" kaikille, sekin jo voi ärsyttää joitakin. Jollekin se voi olla ylituttavallisuutta, jollekin muulle hampaattomuutta. Joku kaipaa kaveriksi vain samanlaisia ihmisiä ja et ole tarpeeksi samanlainen. Näihin ei kannata tuhlata aikaa.
Hienoa, kun olet pyrkinyt kehittymään! Voisiko olla niin, että kehitystä ei olisikaan lopulta tapahtunut vielä riittävän paljon? Mustavalkoinen ajattelu ja vahvat mielipiteet ovat haastavia asioita kommunikaatiossa etenkin vähänkään herkemmän henkilön kanssa. Eikä niistä välttämättä pääsekään ihan hetkessä eroon. Voi olla ettet itse huomaa tätä. Oletko kysynyt ihmisiltä asiasta?