Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomi muka on riippuvainen ulkomaisesta työvoimasta?

Vierailija
05.04.2020 |

Eikö suomalainen työntekijä kelpaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lottoat? Kyse on rahasta. Kyse on aina rahasta. Väitetään silmät suurina, että ulkomainen työvoima on parempaa ja saavat muka saman palkan kuin suomalaiset, mutta todellisuudessa TES:ta kierretään ihan härskisti ulkomaalaisen työvoiman kohdalla. Palkka maksetaan TES:ksen mukaan, mutta todellisuudessa työntekijöitä pyydetään maksamaan osa palkastaan takaisin. Lisäksi ulkomaalaiset työntekijät voi laittaa maksamaan vuokraa työntekijöiden majoituspaikoista. Kätevää.

Vierailija
2/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on halpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa työvoimaa, helppoa kusta silmään, eivät tiedä oikeuksiaan, eivät uskalla pitää puoliaan.. Helppoja alistettavia ja nöyryytettäviä siis. Helppoja hallita pelolla.

Vierailija
4/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYllä kelpaa mutta kun se työ ei kelpaa suomalaiselle, vaikka maksettaisiinkin ihan reilua palkkaa.

Vierailija
5/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs lottoat? Kyse on rahasta. Kyse on aina rahasta. Väitetään silmät suurina, että ulkomainen työvoima on parempaa ja saavat muka saman palkan kuin suomalaiset, mutta todellisuudessa TES:ta kierretään ihan härskisti ulkomaalaisen työvoiman kohdalla. Palkka maksetaan TES:ksen mukaan, mutta todellisuudessa työntekijöitä pyydetään maksamaan osa palkastaan takaisin. Lisäksi ulkomaalaiset työntekijät voi laittaa maksamaan vuokraa työntekijöiden majoituspaikoista. Kätevää.

Jaahas pistäs ny sit ilmotus kehiin mihin voi tulla töihin ilmasella ylläpidolla. Palkkakin varmaan reilusti yli TESsin.

Vierailija
6/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYllä kelpaa mutta kun se työ ei kelpaa suomalaiselle, vaikka maksettaisiinkin ihan reilua palkkaa.

Esimerkki kiitos. Itse avustajana saan 10 e tunti. Matkakulujen ja verojen jälkeen ei hirveästi ilahduta. Tällä palkalla, saadakseni esim. 2000 e/kk bruttopalkkaa, minun pitäisi tehdä 50-tuntisia viikkoja. 

Vierailija
7/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tee 8,57 € tuntipalkalla työtä, vaikka se on tes:n mukainen tuntipalkka.

Vierailija
8/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että sairaalat vaatii hoitajia maksamaan osan palkasta takaisin?

Asumisesta on tapana maksaa vuokraa kaikkialla maailmassa. Jos työnantaja järjestää asunnon, mutta ei peri vuokraa, niin se katsotaan osaksi palkkaa ja siitä verotetaan.

Vierailija
9/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät tee 8,57 € tuntipalkalla työtä, vaikka se on tes:n mukainen tuntipalkka.

Minun 15 vuotias tyttö taisi saada parempaa palkkas kesätöistä.

Vierailija
10/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki kiitos. Itse avustajana saan 10 e tunti. Matkakulujen ja verojen jälkeen ei hirveästi ilahduta. Tällä palkalla, saadakseni esim. 2000 e/kk bruttopalkkaa, minun pitäisi tehdä 50-tuntisia viikkoja. 

Minkähänlainen esimerkki pitäisi olla?  Kyllä työ aina jotain kiinnostaa mutta se että kiinnostaisi edes puolta tarpeesta on monella alallla vaikea yhtälö.

Vierailija
11/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt motivoi, kun jossain Ukrainassa Suomen palkoilla elää herroiksi eikä tuottajan tartte maksaa pahemmin palkkaa. Ihmettelen kyllä, miksei norjalaisia ja ruotsalaisia noilla pelloilla näy. Niin, miksiköhän? Jos Suomessa mansikanpoiminnalla eläisi hyvin, tekijöitä tulisi ovista ja ikkunoista. Kieltämättä mua ärsyttää tämä, kun nyt sitten kelpaisi kotimaiset tekijät hädän keskellä ja osa vielä kehtaa senkin jälkeen haukkua laiskoiksi. Jos palkalla saa kuitattua vain paikolliset kulut, niin kai se nyt syö motivaatiota. Kyse kun on vielä fyysisesti raskaasta työstä.

Vierailija
12/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt motivoi, kun jossain Ukrainassa Suomen palkoilla elää herroiksi eikä tuottajan tartte maksaa pahemmin palkkaa. Ihmettelen kyllä, miksei norjalaisia ja ruotsalaisia noilla pelloilla näy. Niin, miksiköhän? Jos Suomessa mansikanpoiminnalla eläisi hyvin, tekijöitä tulisi ovista ja ikkunoista. Kieltämättä mua ärsyttää tämä, kun nyt sitten kelpaisi kotimaiset tekijät hädän keskellä ja osa vielä kehtaa senkin jälkeen haukkua laiskoiksi. Jos palkalla saa kuitattua vain paikolliset kulut, niin kai se nyt syö motivaatiota. Kyse kun on vielä fyysisesti raskaasta työstä.

Jos parinkymmene vuoden kokemus on että 1/10 jää töihin koko kauden ajaksi niin paljonko se suhde paranisi nyt? Siinä vaiheessa kun lyödään rahaa kiinni että sitä myös tulee niin olisi kiva olla edes yksi varmistettu asia koska vielä niin moni muu voi mennä pieleen mihin ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
13/13 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt motivoi, kun jossain Ukrainassa Suomen palkoilla elää herroiksi eikä tuottajan tartte maksaa pahemmin palkkaa. Ihmettelen kyllä, miksei norjalaisia ja ruotsalaisia noilla pelloilla näy. Niin, miksiköhän? Jos Suomessa mansikanpoiminnalla eläisi hyvin, tekijöitä tulisi ovista ja ikkunoista. Kieltämättä mua ärsyttää tämä, kun nyt sitten kelpaisi kotimaiset tekijät hädän keskellä ja osa vielä kehtaa senkin jälkeen haukkua laiskoiksi. Jos palkalla saa kuitattua vain paikolliset kulut, niin kai se nyt syö motivaatiota. Kyse kun on vielä fyysisesti raskaasta työstä.[/quote=

Jos tuotantopanoksilla ei saa katettua edes kuluja syö se muutakin kuin motivaatiota

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän