Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkä lapset / teinit kotona kokonaan

Vierailija
05.04.2020 |

vai saavatko esim. ulkoilla kaverin kanssa, käydä kaverin luona tai otatko lapsia lainkaan esim. ruokakauppaan mukaan satunnaisesti? Mikä on sallittua ja mikä on kokonaan kiellettyä?

Noudatamme ohjeistuksia, mutta olen välillä ottanut teinin mukaan kauppaan. Ja on saanut käydä jonkin ostoksen tekemässä lähikaupassa. Saa myös käydä ulkoilemassa ystävien kanssa ja pari hyvää ystävää, joiden luona käy 1-2 krt viikossa. Kiellettyä on isolla porukalla kokoontumiset, kauppakeskuksissa hengailu, harrastukset on tietty tauolla ja mihinkään kahviloihin yms. ei ole saanut mennä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne teinit jumalauta kotona! Kyllä aikuisen pitää pystyä sen verran vanhemmuuteen, että saa lapsensa tottelemaan. Jos ei onnistu, niin lasu.

Vierailija
2/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät etäkoulua.

Muuten näkevät tyttöystäviä ja muutamia kavereita. Nytkin toinen kaverilla yötä. Pelaa kavereiden kanssa jalkapalloa.

Näen itsekin kavereita ja käyn normaalisti kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää ne teinit jumalauta kotona! Kyllä aikuisen pitää pystyä sen verran vanhemmuuteen, että saa lapsensa tottelemaan. Jos ei onnistu, niin lasu.

Kyllä meidän teinit tottelee.

Ei ole kielletty näkemäatä kavereita.

Vierailija
4/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tekemisissä kavereiden kanssa muuten kuin puhelimen välityksellä. Ulkoilevat yksin tai sisarukset keskenään tai meidän vanhempien kanssa. Ymmärtävät tilanteen vakavuuden ja me vanhemmat ymmärretään myös. Me molemmat vanhemmat käymme töissä, etätyön mahdollisuutta ei ole joten sieltä tulee niin paljon kontakteja joten muu sosiaalinen elämä on laitettu minimiin.

Emme kuulu riskiryhmään.

Vierailija
5/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini ei lähde ulos vaikka kuinka pyytäisi. Eikä kaveritkaan, kaikki nysväävät huoneissaan ja pelaavat.

Koulun hoitaa hienosti, mutta kyllä minua hirvittää tuo sisällä olo ja liikkumattomuus.

Kävisi edes kävelyllä tai pyöräilemässä, mutta ei.

Suihkussa käynti jo saavutus.

Teini itse tuntuu viihtyvän ja on onnellinen.

Vierailija
6/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lapset kotona. Ei saa tulla kauppaan, ei saa nähdä kavereita. 

Vierailija
7/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa pitää lapset, nuoret ja teinit lukittuina huoneisiinsa tämän koronan ajan vaan pitää ihan väkisin päästää kaupungille ja ostareille räkimään joka paikkaan. Meillä teini viihtyy sisällä ihan hyvin ja ollut onnellinen siitä etten ole patistanut ulos. Tekee koululäksyt ja sitten pelailee tietokoneella loppu päivän. Suosittelen samaa kaikille nuorille. Paljon tervellisempää kuin saada korona ja kuolla siihen.

Vierailija
8/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyvä, että teini on kotona, mutta tämä totaalinen liikkumattomuus hirvittää.

Omasta mielestä olisi hyvä, jos kävisi kävelyllä välillä, vaikka 30min ulkoilua.

Kyllähän nuo laiskistuu ja pulskistuu tätä menoa, ei hyvä homma tämäkään.

Vierailija
9/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. 15 v ei ole nähnyt livenä ketään kaveriaan ja 17 v on kahdesti käynyt ulkona lenkillä yhden kaverin kanssa. 17 v käy myös meillä kaupassa. Itse joudun/saan käydä töissä, joten altistuksia tulee sitä kautta meidän perheeseen ihan tarpeeksi. Olen riskiryhmää.

Vierailija
10/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alakoululainen ei tapaa kavereitaan kuin verkossa, ollut nyt 3 viikkoa kotikoulussa eli ainoat kontaktit me vanhemmat. Me olemme myös olleet tuon 3 vk etätöissä. Kauppa tuo ostokset kotiovelle eli pyrimme olemaan täysin ilman ulkopuolisia kontakteja.

Laskin arvion kuinka monta kontaktia minulla oli vielä 12.3., kun olin viimeksi töissä eli työmatkat julkisilla yms. Pääsin satoihin kohtaamisiin eli aika iso henkilökohtainen muutos kontaktien määrässä.

Minusta ennen lockdownia ollut aika, eli noin 3 viikkoa etelän hiihtolomien jälkeen, oli ahdistavampi, kun yritti vältellä räkiviä ja köhiviä ihmisiä.

Pysytään nyt vain kotona, jotka voimme 👍🏻

Vierailija
11/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tekemisissä kavereiden kanssa muuten kuin puhelimen välityksellä. Ulkoilevat yksin tai sisarukset keskenään tai meidän vanhempien kanssa. Ymmärtävät tilanteen vakavuuden ja me vanhemmat ymmärretään myös. Me molemmat vanhemmat käymme töissä, etätyön mahdollisuutta ei ole joten sieltä tulee niin paljon kontakteja joten muu sosiaalinen elämä on laitettu minimiin.

Emme kuulu riskiryhmään.

Meillä muuten sama, mutta me vanhemmat kuulumme riskiryhmään. Nuorilla ei ongelmaa olla kotona, puhelimella pitävät yhteyden kavereihin.

Vierailija
12/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu.Mun lapsi suoritti liikuntatehtävän eli oli kävelemässä.Heitä oli 3 poikaa kävelemässä.Totesi kun tuli kotiin : hirveästi oli aikuisia myös kävelmässä,mutta kun aikuiset kaikki melkein toisissaan kiinni ,että ohittamaan ei päässyt.

Vierailija
13/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa pitää lapset, nuoret ja teinit lukittuina huoneisiinsa tämän koronan ajan vaan pitää ihan väkisin päästää kaupungille ja ostareille räkimään joka paikkaan. Meillä teini viihtyy sisällä ihan hyvin ja ollut onnellinen siitä etten ole patistanut ulos. Tekee koululäksyt ja sitten pelailee tietokoneella loppu päivän. Suosittelen samaa kaikille nuorille. Paljon tervellisempää kuin saada korona ja kuolla siihen.

Ap:n teini ei käy ostarilla räkimässä. Itse asiassa ei siellä näy muitakaan nuoria, kun olen asioilla käynyt. Ja sääli, ettet patista lastasi yhtään ulkoilemaan. Aiotteko vaikka 3 kk pitää lapsianne neljän seinän sisällä?

Aikuiset ja vanhukset ulkoilee ja suositellaan ulkoilemaan. Sama koskee kyllä nuorempiakin. Maalaisjärki puuttuu ihmisiltä.

Vierailija
14/14 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit eivät ole nähneet lähietäisyydeltä ketään perheen ulkopuolista koko poikkeusaikana. Käyn itse kaupassa kerran viikossa, en ota lapsia mukaan. Käyn kyllä kävelylenkeillä nuoremman lapsen kanssa, mutta täällä ei ole tosiaan mitään ruuhkaa missään. Pihalla teemme hommia, pelaamme jne., joten sisätiloissa eivät muutenkaan kökötä koko aikaa. Mies joutuu käymään töissä ja on terveydenhuoltoalalla, joten pahaa pelkään, että se korona meille tulee joka tapauksessa :(