Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etätyöt onkin lomaa? Nyt paljastui tämäkin

Vierailija
04.04.2020 |

Olen hämmästyneenä lueskellut, miten osa ihmisistä pitää opettajien töitä lomana nyt kun työt siirtyivät etänä tehtäviksi. Samalla muilla aloilla etätyöt on heidänkin mielestään ihan töitä, mutta opettajien kohdalla se onkin lomaa? Kyllä nuo puhelimella ja tietokoneella tehtävät työt muilla aloilla ihan työksi lasketaan.

Vai onko nyt niin, että kaikki etätyöt onkin lomaa ja ihmiset on nyt kauhuissaan, kun tää paljastuukin nyt opettajien kautta, että he itse eivät kotona tee muuta kuin syljeskelevät kattoon vaikka sanovat olevansa etätöissä?

Ja en ole itse opettaja, kunhan kummastelen moista lynkkausta, mikä v.fi palstalla on menossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt vähän samaa ja jotenkin koen myötähäpeää näistä möykkääjistä, jotka suureen ääneen nyt huutavat tekevänsä opettajien työt, vaikka saavat valmiit Opsin mukauset opettajien tekemät materiaalit ja ainoa tehtävä olisi saattaa se lapsi niiden materiaalien ääreen ja katsoa, että saa kynän käteensä tai tietokoneen päälle oikeaan aikaan päivästä.

Vierailija
2/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kyse on hätähuudosta, kun selviää, että eihän se oma mussukka teekään mitään siellä koulussa ja aukenee kuinka paljon hän tarviikaan apua. Eli huudetaan sitä opea apuun kun ollaan vähän kädettömiä. Ei ne huutele kenen lapset tekevät kouluhommansa hyvin ja itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että kyse on hätähuudosta, kun selviää, että eihän se oma mussukka teekään mitään siellä koulussa ja aukenee kuinka paljon hän tarviikaan apua. Eli huudetaan sitä opea apuun kun ollaan vähän kädettömiä. Ei ne huutele kenen lapset tekevät kouluhommansa hyvin ja itsenäisesti.

Niin, tää on varmaan ihan totta.

Ap

Vierailija
4/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan etätyöt ole lomaa. Työajanseuranta on päällä, ja koko ajan pitää kellottaa joko asiakkaalle tai sitten sisäisiä tehtäviä. Eikä yhtä asiakasta kohden voi mennä kohtuuttomasti aikaa.

Vierailija
5/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko koulusta / opettajasta?

Meillä ainakin opettajat työskentelee minuutin tarkkuudella ja opettavat. Kuuntelen usein mitä opetetaan, en kytätäkseni, vaan muistellakseni asioita, kuten matematiikkaa ja kieliä. Opetuksessa ei ole moitittavaa.

Tukea vaativat oppilaat tietetnkin putoavat helpomin ja tarvitsevat apua kotoa, jollei pyydetä tukiopetusta tai tukea koululta. Meillä koululla on sekin järjestetty, varsinaisen koulupäivän ulkopuolella, kuten lähiopetuksessakin.

Olen tyytyväinen opetukseen ja varsinaisen otsikon puitteissa sanon vielä, etteivät opettajat ole lomalla

Vierailija
6/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me opettajat näistä kateellisista louskuttajista välitetä, sivistymättömällä alaluokalla pitää olla sirkushuvinsa.

Minä käyn joskus heittämässä vettä kiukaalle ja sitten nauran kun joillakin keittää huolella yli.

Vierailija
7/7 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin valmistautunut opettamaan paljonkin enemmän. Ylläri ylläri, meidän ADHD-lapsi tekee kouluhommansa hyvin tehokkaasti kahden tunnin video-opetuksen aikana. Pari tehtävää on jäänyt tehtäväksi näiden opetustuokioiden jälkeen, eikä niitäkään joka päivä. Ulkopuoliset häiriötekijät puuttuu eikä pääse höpöttelemään kenenkään kanssa. Ja opettaja on todella tehnyt töitä kun on suunnitellut opetuksen, koonnut monistepaketit ja miettinyt tehtävät niin että ne voi tehdä ja palauttaa etänä.