Miksi maailman onnellisimpaan maahan ei synny vauvoja?
Suomesssahan luotetaan niin hyvin tulevaisuuteen ilman koronaakin, että ei tehdä edes lapsia.
Kommentit (46)
Ei tunnu oikealta lisääntyä, kun on vielä omakin elämä ihan kesken, enkä tiedä tuleeko tästä enää yhtään mitään. Olen tähän 27v ikään mennessä ollut vain työharjoitteluissa, työkokeiluissa ja kunt. työtoiminnassa...
Suomalaiset ovat vähään tyytyväisiä, eivätkä tarvi lapsia tai avioliittoja ollakseen onnellisia. Toisin kuin vaikka USAssa, täällä harva edes pyrkii mihinkään kiiltokuvaelämään, ja moni on tyytyväinen ihan yksinkin, ihan tavallisessa duunarityössä ihan tavallisessa asunnossa asuessa.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30v ja kärsin sosiaalisesta fobiasta. Koska olen rehellinen, kiltti, ystävällinen ja ahkera nainen, niin joudun aina jonkun hampaisiin. Samoin on käynyt lähipiirissä.
Tuntuu että ajan henki on hyvin, hyvin pitkään ollut järkyttävän myrkyllinen ja ainoastaan ilkeys ja kylmyys ihannoidaan.
Miksi pitäisi tehdä lapsen tähän maailmaan ja nähdä kuinka häntäkin kiusataan jostain?
Vastaapa nyt ihan käsi sydämmellä, että olisitko halunnut vanhempiesi tekeväna abortin, jotta et olisi joutunut syntymään"tähän maailmaan"kiusattavaksi?
Monien naisten tekosyy olla hoitamatta naisen tehtävää on se, etteivät halua tehdä lapsia"tähän maailmaan"
Kyllä olisin halunnut. En tässä kuitenkaan nyt itsaria ainakaan aktiivisesti suunnittele, vaikka välillä on toki sekin mielessä. Kyllä syntymättömyys olisi ollut jees. Ei olisi tarvinnut nähdä ja kokea tätä kaikkea paskaa.
Nämä aivokemialtaan normaalit, kenties vähän empatiakyvyttömät, maailmantuskattomat tädit ovat jotenkin hellyyttäviä kun eivät voi ymmärtää miten jotakuta ei nappaa elää tässä maailmassa, saati synnyttää lisää elämään tänne. Olisi kiva saada kiinni heidän ajatusmaailmastaan ja maailmankuvastaan.
Vierailija kirjoitti:
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30v ja kärsin sosiaalisesta fobiasta. Koska olen rehellinen, kiltti, ystävällinen ja ahkera nainen, niin joudun aina jonkun hampaisiin. Samoin on käynyt lähipiirissä.
Tuntuu että ajan henki on hyvin, hyvin pitkään ollut järkyttävän myrkyllinen ja ainoastaan ilkeys ja kylmyys ihannoidaan.
Miksi pitäisi tehdä lapsen tähän maailmaan ja nähdä kuinka häntäkin kiusataan jostain?
Vastaapa nyt ihan käsi sydämmellä, että olisitko halunnut vanhempiesi tekeväna abortin, jotta et olisi joutunut syntymään"tähän maailmaan"kiusattavaksi?
Monien naisten tekosyy olla hoitamatta naisen tehtävää on se, etteivät halua tehdä lapsia"tähän maailmaan"
Kyllä olisin halunnut. En tässä kuitenkaan nyt itsaria ainakaan aktiivisesti suunnittele, vaikka välillä on toki sekin mielessä. Kyllä syntymättömyys olisi ollut jees. Ei olisi tarvinnut nähdä ja kokea tätä kaikkea paskaa.
Nämä aivokemialtaan normaalit, kenties vähän empatiakyvyttömät, maailmantuskattomat tädit ovat jotenkin hellyyttäviä kun eivät voi ymmärtää miten jotakuta ei nappaa elää tässä maailmassa, saati synnyttää lisää elämään tänne. Olisi kiva saada kiinni heidän ajatusmaailmastaan ja maailmankuvastaan.
Voin auttaa sua tässä. Ei heitä kiinnosta, nappaako jotakuta, vaan heistä osa ihmisistä on orjia joiden tehtävä on palvella muita omaa etuaan ja omia tarpeitaan miettimättä. Joka ihmisellä on paikkansa jossa hänen tulee pysyä ja joka hänen korkein velvollisuutensa on täyttää. Joidenkin rooliin ei kuulu miettiä, mitä itse haluaa tai tarvitsee, ja naiset ovat näitä. Totta kai tällaiseen ajatusmaailmaan kuuluu, että kuri pidetään tarvittaessa eloonjäämisvaiston kautta. Käy haastavaksi, jos orjilta menee elämänhalu kokonaan, ja sitä uhkaa ei mielellään mietitä jos se ei ole edessä.
Nykyään vastuu lapsesta jää usein naisten harteille, vaikka lapsi on yhdessä päätetty miehen kanssa hankkia.
Nainen jää perhevapaille, tekee kotityöt ja vielä maksaa puolet perheenkuluista.
Se on kova hinta naisen maksettavaksi. Juuri julkaistiin tutkimus, jossa nuoret naiset työllistyvät pätkätöihin, kun miehillä työsuhteet suurin osa on vakituisia.
Samoin naiset jäävät kotiin hoitamaan sairasta lasta tai käyttää neuvolassa ja se on tietysti on tietysti palkasta pois ja myöhemmin eläketurvasta.
Väittäisin, ennen lapsen hankkiminen oli tasavertaisempaa, kun mies osallistui rahallisesti enemmän kuluihin esim. maksamalla lastenhoitajan palkan ja ulkopuolisia palveluita esim. kodinhoitaja, kun äitiysloma oli vain 3-6kk ja sen jälkeen vastuu lapsesta ja sen kustannuksista oli molemmilla vanhemmilla.
Uusi perhevapaidenlaki on enemmän kuin tervetullut, jolloin vapaat jaetaan molemman vanhemman kesken ja rasittavat molempien työnantajia.
Me naiset olemme onnellisia ilman ,että pykellämme lapsia ja sitten vielä yksin kasvattaisimme ne. Me nautimme elämästä ihan ilman moisia vaivoja.