Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ruokakaupassa käyminen:(

Vierailija
04.04.2020 |

Tänään se on taas edessä, NS isompi ruokakauppakeikka jolloin kärry täyttyy aineksista jotka perheemme 2aik+2 teiniä tarvitsevat viikon ajalle. Ahdistaa vain tuo kaupassa käyminen, tuntuu, että jokin suojapuku olisi hyvä olla, mutta eipä ole kuin sormikkaat. Ja yritän luokkia hengittämättä hiljaa hyllyjen väleissä.
😬🥺

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme jo heti aamusta, väljää oli.

Monet vielä varmaan nukkuvat pitkään kun on vapaapäivä.

Ja sitten kaikki rynnii yhtä aikaa kauppaan, manaavat ruuhkaa ja pelkäävät.

Meillä otetaan silloin päikkärit.

Vierailija
2/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ahdistaa kaupassa käynti. Viimeksi, kun kävin, oli kassajonossa kaljaa ostava veikkonen, jonka piti olla lähes niskassa kiinni. Onneksi suurin osa ymmärtää, mitä nuo turvavälit tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kaupoillahan on nuo kotiinkuljetukset, hyödyntäkää niitä? Siis jos todella ahdistaa ja toimitusmaksu ei vie vararikkoon

Vierailija
4/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla kaupoillahan on nuo kotiinkuljetukset, hyödyntäkää niitä? Siis jos todella ahdistaa ja toimitusmaksu ei vie vararikkoon

Ei täällä ole vapaita aikoja ja jos saa kuljetuksen, voi tuotteissa olle paljon puutteita.

Mulla on kanssa toi kauppa-ahdistus kun tossa pienessä ja todella kalliissa lähikaupassakin on hirvee kuhina vaikka mihin aikaan menisi, eikä noudateta ohjeita. Tullaan viereen ja perään ja köhitään ilman mitään estettä suun edessä jne.

Isommassa marketissa on vähän väljempää, mutta kun hyllyt on tyhjänä, niin siellä menee aivan järjettömästi aikaa kun pitää ravata edes-takas etsimässä onko mitään ostettavaa. Sielläkään ei kaikki noudata ohjeita ja lisäksi vaikka se periaatteessa on edullisempi kauppa, niin hyllyissä on jäljellä vain kalliit tuotevaihtoehdot, jos niitäkään. Tämä on sellainen 24h-hypermarketti, joten porukka tulee hyvinkin kaukaa autoillaan.

No, sitten on autottomalle vielä se vaihtoehto, että kävelee monia kilometrejä seuraavaan isompaa kauppaan, jonka hintataso asettuu jonnekin noiden kahden välille, jonka hyllyissä on jopa ruokaa, eikä väkeä ole paljoa. Isona miinuksena sieltä ei jaksa kovin isoja ostoksia kantaa ja kylmätuotteiden osalta on vaikea pitää kylmäketjua yllä sen tunnin kävelymatkan ajan. Bussi ei ole mielekäs vaihtoehto, koska siellä on taas nää pöljät kun asettuu köhimään niskaan.

Vierailija
5/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä verkkokaupan/-kauppojen mahdollisuus. Erityisesti isojen satsien ostaminen kannattaa, ei tarvitse viettää kaupassa pitkään aikaa, raahata kauppakasseja tms.

Keräys- ja noutopalvelu on myös mahdollista monissa paikoissa. S-ryhmän kuljetusmaksu vaihtelee noin 5-9 € välillä ja K-ryhmällä plussakortilla 9.90, muuten 12.90. On muita kuljetuspalveluita, hinnoista en tiedä. Tietenkin se ei ole välttämättä pikkusumma/kk jos tilaa 4 x/kk.

6/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakassipalvelut ovat todella ruuhkaantuneet. Tilasin juuri ja yli 20 pvä päähän onnistui ja tämäkin niin, että haen valmiiksi pakatut ostokset itse kaupasta. Sama tilanne muissakin isommissa kaupoissa lähialueella.

Minuakin pelottaa mennä kauppaan. Sen takia en todellakaan mene sinne la aamulla. Huomenna illalla on rauhallisempaa ja lisäksi muutama iso marketti on auki ympäri vuorokauden, joten luultavasti jos menisi sellaiseen tosi aikaisin aamulla tai vastaavasti myöhään illalla, niin saisi rauhassa tehdä ostoksia.

Vierailija
7/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole vapaita aikoja ja jos saa kuljetuksen, voi tuotteissa olle paljon puutteita.

Mulla on kanssa toi kauppa-ahdistus kun tossa pienessä ja todella kalliissa lähikaupassakin on hirvee kuhina vaikka mihin aikaan menisi, eikä noudateta ohjeita. Tullaan viereen ja perään ja köhitään ilman mitään estettä suun edessä jne.

Isommassa marketissa on vähän väljempää, mutta kun hyllyt on tyhjänä, niin siellä menee aivan järjettömästi aikaa kun pitää ravata edes-takas etsimässä onko mitään ostettavaa. Sielläkään ei kaikki noudata ohjeita ja lisäksi vaikka se periaatteessa on edullisempi kauppa, niin hyllyissä on jäljellä vain kalliit tuotevaihtoehdot, jos niitäkään. Tämä on sellainen 24h-hypermarketti, joten porukka tulee hyvinkin kaukaa autoillaan.

No, sitten on autottomalle vielä se vaihtoehto, että kävelee monia kilometrejä seuraavaan isompaa kauppaan, jonka hintataso asettuu jonnekin noiden kahden välille, jonka hyllyissä on jopa ruokaa, eikä väkeä ole paljoa. Isona miinuksena sieltä ei jaksa kovin isoja ostoksia kantaa ja kylmätuotteiden osalta on vaikea pitää kylmäketjua yllä sen tunnin kävelymatkan ajan. Bussi ei ole mielekäs vaihtoehto, koska siellä on taas nää pöljät kun asettuu köhimään niskaan.

Todella olen kytännyt toimitusaikoja noista kaupoista jotka tänne toimittaa, eikä niitä vaan ole. Helppo huudella jostain maakunnista, mutta ainakaan täällä päin Stadia ei kotiintoimitusta vain saa.

Vierailija
8/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin pääkaupunkiseudulla saanut ensimmäisen vapaan toimitusajan 15.4., mutta koska tavaroilla ei ole kiire, otin vähän halvemman ajan seuraavalle viikolle, säästin 3 euroa :D

Vierailija
9/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti ahdistaa, niin tilatkaa nopsaan (loppuu varmaan pian) Tokmannilta Hengityssuojain venttiili 3 kpl FFP2 AXA. Sitä on saatavissa joissain myymälöissäkin, kuten Oulussa. Tuo ffp2 on tasoltaan hyvä suojain ja hyödyntää myös käyttäjäänsä.

Vierailija
10/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua erilaisiin ruuan verkkokauppoihin, mm. K-ruokaan tai Alepan verkkokauppaan. Niissä on nyt kovat ruuhkat ja toimitusta voi joutua jonottamaan parikin viikkoa, mutta niistä voi kerralla tilata elintarvikkeita suuria määriä ilman ylärajaa. Kaikki pitkään säilyvät elintarvikkeet kannattaa tilata sellaisesta kerralla pitkäksi aikaa ja samalla parin viikon kaikki elintarvikkeet, niin kaupassa asioiminen on helpompaa. Myös pakasteet tuodaan perille jäisinä. Toimitusmaksu on kympin tienoilla ja palvelu asiallista ja ystävällistä.

Muistakaa että nyt kaikkien pitää varautua myös mahdolliseen kahden viikon karanteeniin. Kotona pitää olla sen verran elintarvikkeita ja sitä kuuluisaa wc-paperia, että kykenee olemaan tarpeen vaatiessa käymättä kaupassa kahden viikon ajan!

Mikäli ei kuulu noiden verkkokauppojen toimitusalueiden piiriin, niin hävikkiruokaverkkokaupoista saa tilattua kaikkialle Suomeen pitkään säilyviä elintarvikkeita, ja niissä kaupoissa on myynnissä myös tuotteita, joissa on parasta ennen päiväys jopa vuoden tai parin päässä. Kannattaa tilausta tehdessä kiinnittää huomiota tuotteiden päiväyksiin. Hävikkiruokakauppoihin tulee uusia tuotteita valikoimaan joka päivä (ja osa myös myydään loppuun nopeasti) joten niiden valikoimaa kannattaa ensin vähän seurailla ja miettiä, mitä kaikkea kannattaisi ostaa samalla kertaa. Niissä verkkokaupoissa on se hyvä puoli, että kaikki tilattavissa olevat tuotteet on huoneenlämmössä säilyviä. Paketin voi vaikka säilyttää sellaisenaan avaamattomana odottamassa sitä, kun tuotteille on tarvetta. Toimituksissa on tiettyjä hintarajoja, joiden jälkeen toimitus kotiin on ilmainen.

Vierailija
11/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua erilaisiin ruuan verkkokauppoihin, mm. K-ruokaan tai Alepan verkkokauppaan. Niissä on nyt kovat ruuhkat ja toimitusta voi joutua jonottamaan parikin viikkoa, mutta niistä voi kerralla tilata elintarvikkeita suuria määriä ilman ylärajaa. Kaikki pitkään säilyvät elintarvikkeet kannattaa tilata sellaisesta kerralla pitkäksi aikaa ja samalla parin viikon kaikki elintarvikkeet, niin kaupassa asioiminen on helpompaa. Myös pakasteet tuodaan perille jäisinä. Toimitusmaksu on kympin tienoilla ja palvelu asiallista ja ystävällistä.

Muistakaa että nyt kaikkien pitää varautua myös mahdolliseen kahden viikon karanteeniin. Kotona pitää olla sen verran elintarvikkeita ja sitä kuuluisaa wc-paperia, että kykenee olemaan tarpeen vaatiessa käymättä kaupassa kahden viikon ajan!

Mikäli ei kuulu noiden verkkokauppojen toimitusalueiden piiriin, niin hävikkiruokaverkkokaupoista saa tilattua kaikkialle Suomeen pitkään säilyviä elintarvikkeita, ja niissä kaupoissa on myynnissä myös tuotteita, joissa on parasta ennen päiväys jopa vuoden tai parin päässä. Kannattaa tilausta tehdessä kiinnittää huomiota tuotteiden päiväyksiin. Hävikkiruokakauppoihin tulee uusia tuotteita valikoimaan joka päivä (ja osa myös myydään loppuun nopeasti) joten niiden valikoimaa kannattaa ensin vähän seurailla ja miettiä, mitä kaikkea kannattaisi ostaa samalla kertaa. Niissä verkkokaupoissa on se hyvä puoli, että kaikki tilattavissa olevat tuotteet on huoneenlämmössä säilyviä. Paketin voi vaikka säilyttää sellaisenaan avaamattomana odottamassa sitä, kun tuotteille on tarvetta. Toimituksissa on tiettyjä hintarajoja, joiden jälkeen toimitus kotiin on ilmainen.

Mä pystyn olemaan kaksi viikkoa karanteenissa vaikka vallan ilman sitä kuuluisaa vessapaperia, koska mulla on juokseva vesi!

Vierailija
12/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen mielenkiintoista! Missä te kaikki oikein asutte jos teidän kaupoissa ei ole tavaraa ja järjettömästi köhiviä ihmisiä on liikkeellä? Itse asun Uudellamaalla keskisuuressa kaupungissa. Meillä paikallinen osuuskauppa järjesti hyvin nopeasti ravintoloista työvoimaa sekä kassoille että hyllyttämään tuotteita. Joka kerta kun olen käynyt meidän Prismassa tai s-marketissa, siellä on reilusti kassoja auki. Lattiassa on turvaväli-jonotusmerkit. Ihmisiä hyvin vähän liikkeellä. Hyllyissä reilusti tavaraa. Yhden kerran kuulin jonkun yskivän ja hänellä oli nenäliina, jonka laittoi roskikseen. Ei minkäänlaista ahdistusta kaupassa käymisestä!

Vierailija
13/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kävimme jo heti aamusta, väljää oli.

Monet vielä varmaan nukkuvat pitkään kun on vapaapäivä.

Ja sitten kaikki rynnii yhtä aikaa kauppaan, manaavat ruuhkaa ja pelkäävät.

Meillä otetaan silloin päikkärit.

Minä olen käynyt iltaisin ja on ollut todella väljää. Eilen jouduin käymään heti aamusta ja väkee oli kuin pipoo, pääasissa vanhempaa kaartia. Ahdisti ihan hemmetisti. Tästä eteenpän vain ja ainoastaan iltasessioita.

Vierailija
14/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukaupungissa olen huomannut sellaisen ikävän ilmiön, kun kaupat ovat satsanneet plekseihin suojellakseen henkilökuntaa, niin tämä henkilökunta tulee keskustelemaan keskenään asiakkaan läheisyyteen. Eikö yhtään raksuta? Itselle käynyt näin esim. kassalla tavaroita pakatessa sekä itsepalvelukassalla, johon mielellään  nyt mennäänkin, jotta vältytään kontakteilta. 

Vierailija
15/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kylmäketju ole ongelma tällä ilmalla, jos kävellen kuljettaa.

Mulla on maidot ulkona, kun ei mahtuneet jääkaappiin.

Vierailija
16/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vttu kumma, kun ei saa sanotuksi sille niskassa köhijälle, että pidäpä turvaväli.

Minä olen pontevasti sanonut ja takana olleet perääntyneet.

Enkä ole mikään 130kg atleetti, vaan pieni nainen.

Vierailija
17/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa. Vielä viime viikolla oli ihan rauhallista käydä viimeisen aukiolotunnin aikana kaupassa, vaan ei enää. Jostain syystä kaikki on alkaneet rynnimään just silloin sinne. Lisäksi eilenkin joku aivasteli käytävällä suoraan ilmaan. Ei mitään yritystäkään aivastaa hihaan. 

Vierailija
18/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan nykyisin aina ostoskärryn, sillä saa pidettyä seuraavan kaukana, enkä pidä mitään kiirettä tavaroiden nostelussa hihnalle, ennättää ainakin edelliset pakata tavaransa.

Sitten kerään omat tavarat kärryyn ja pakkaan kauempana tai ihan ulkoparkissa, jos sellainen on.

Vierailija
19/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ahdistaa kaupassa käynti. Viimeksi, kun kävin, oli kassajonossa kaljaa ostava veikkonen, jonka piti olla lähes niskassa kiinni. Onneksi suurin osa ymmärtää, mitä nuo turvavälit tarkoittaa.

Toimii se toisinkin päin, kun minä kävin eilen ostamassa kaljaa niin jätettyäni turvavälin edellä olevaan asiakkaaseen tunki taakse ihan siihen lähituntumalle joku nainen lastensa kanssa ja ne kakarat juoksenteli siinä edestakaisin ja roikkumassa siellä likuhihnan päässä olevalla tasolla kurkkimassa minun kaljojani. Olisi varmaan pitänyt sanoa jotain sille akalle mutta olen aina ollut huono sanomaan toisille pahasti.

Vierailija
20/27 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan nykyisin aina ostoskärryn, sillä saa pidettyä seuraavan kaukana, enkä pidä mitään kiirettä tavaroiden nostelussa hihnalle, ennättää ainakin edelliset pakata tavaransa.

Sitten kerään omat tavarat kärryyn ja pakkaan kauempana tai ihan ulkoparkissa, jos sellainen on.

Vedätkö sinä sitä kärryä, vain miten saat jonossa takana tulevan pysymään kärryetäisyydellä? Hihnalla toki voi nostella tavaroita kärryn etupuolelta, mutta jonossa ennen kassahihnaa siitä kärrystä ei ole itsellesi mitään apua, ellet pidä sitä itsesi takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi