Ärsyttää niin h----tisti kun riskiryhmiin kuulumattomat jonottavat seitsemältä kylän ainoaan kauppaan
Eikös se ole laissa säädetty, että kello 7-8 aikaan (kauppa siis aukeaa täällä klo 7) saavat käydä vain riskiryhmiin kuuluvat ostoksilla. Ja siellä onkin niitä vanhoja pappoja ja mummoja kun samalla vaihtavat päivän kuulumiset kun muuten olisivat niin yksinäisiä. Mutta sitten siellä on niitä nuorempia, viisi-kuusikymppisiä ihmisiä, jotka myös menevät silloin ostoksille. Kyllä suututtaa kun jotkut eivät noudata ohjeita.
Kommentit (43)
Joo. Käyn samassa Porvoon kittarissa, ja tämä siellä on ongelmana, että nuoret ja terveet jonottaa ruokakauppaan, vaikka Porvoon omassa laissa tämä on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että noin 80 % kansasta kuvittelee kuuluvansa riskiryhmään ja on sen takia aivan hysteerinen. Ei kai nuo ruokakauppojen kuljetuspalvelutkaan olisi ruuhkautuneet, jos niitä käyttäisi vain sairastuneet ja oikeasti riskiryhmiin kuuluvat.
Kuljetuspalvelut on kyllä tarkoitettu aivan kaikille.
En ole tuo kirjoittaja, mutta eivät ne kyllä kaikkialla ole. Meidän paikkakunnalla yksi kauppa avasi palvelun nyt vain riskiryhmille, taksi kuljettaa. Muilla ei kuljetuspalveluja ole.
Vierailija kirjoitti:
miten helvetissä joku voi olla hereillä klo 7 ja mennä natisemaan jostain kaupan jonoista?
Tämä koronakriisi sopii hyvin suomalaiselle mentaliteetille. Kun muille kansoille tekee tiukkaa pysyä erossa omista läheisistään, niin sitä vastoin suomalainen pitää vähän liiankin kuuliaisesti huolta, että kaikki pysyvät mahdollisimman kaukana ja noudattavat ties mitä sääntöjä. Tällainen aika on varmasti etenkin katkerien kyttääjäkyylien kulta-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät etteivät he kuulu riskiryhmiin?
KOska tiedän että ovat alle 70-vuotiaita ja näyttävät ihan terveiltä, Yksikin sellainen joka lähtee sitten juoksulenkille joka aamuisin. Ei voi sellainen ihminen kuulua riskiryhmään. Jos kuuluisi niin ei olisi mikään himohölkkääjä.
Voiko joku olla näin h*lvetin tyhmä oikeasti? Rukoilen, että tämä on provo.
Idiootti ap. Ei ole missään laissa säädetty eikä pitäisikään olla.
Minä kuulun riskiryhmään. Ikää 38v ja päälle päin sairaus ei näy.
Minä oon 24v ja kuulun riskiryhmään, mulla on MG niin kuin äidillänikin joka on 44v
Jos meille tulee korona, meidät kiidätetään heti MG:seen erikoistuneiden lääkäreiden hoteisiin.
En ole virallisesti riskiryhmää, mutta raskaana olen. Raskaus puolivälissä, joten ulkovaarreissa ei raskaus vielä näy ulospäin. Kun vielä pari viikkoa sitten uskaltauduin kauppaan, menin heti aamuseiskalta. Nyt mies hoitaa ostokset ja minä olen linnoittautunut kotiin/kotipihalle.
Suomi tarvitsee nyt entistä enemmän uusia veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOska tiedän että ovat alle 70-vuotiaita ja näyttävät ihan terveiltä, Yksikin sellainen joka lähtee sitten juoksulenkille joka aamuisin. Ei voi sellainen ihminen kuulua riskiryhmään. Jos kuuluisi niin ei olisi mikään himohölkkääjä.
Minä olen 32-vuotias, hyväkuntoinen kestävyysurheilija ilman perussairauksia. En kuulu pienimmissäkään määrin riskiryhmään, mutta käyn silti kaupassa aamulla, heti ovien avauduttua. Minua odottaa kotona mies joka kuuluu erittäin voimakkaasti riskiryhmään ja sen takia en halua tuoda koronaa mukanani jos sen suinkin pystyn välttämään. Saa vihata, ap :)
Kaikki voivat mennä kauppaan kaupan aukioloajalla.
Sitten jos tämän ajan ulkopuolella palvellaan jotain erityisryhmiä niin sitten sinne menee vaan nämä erityisryhmät ja kauppias valvoo tätä, tai ei valvo.
Mitäs se aloittaja siellä kaupassa tuohon aikaan on tehnyt? Pelkästään tirkistellyt?
Jos kylässäsi olisi KAKSI kauppa, oisko ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim diabeetikot kuuluvat riskiryhmään, mutta ihan hyvin voivat käydä halutessaan hölkkäämässä. Se, että näyttävät terveiltä ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla vakavasti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa? T. Hölkkäävä astmaa sairastava reumaatikko.
Minun ystäväni on yli 70v. Hän menee Kaaren Prismaan n klo 2 yöllä. Silloin on vain muutama asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on autoimmuunisairaus, joten kuulun taatusti riskiryhmään vaikka olenkin 40.
Mulla kaksi. Crohn sytoilla (atsatiopriini, ylläpito) ja Hashimoto. En kuulemma tällä lääkityksellä ole riskiryhmää, terv. hoitava gastroenterologi. Otin silti lopputilin.
Vierailija kirjoitti:
En ole virallisesti riskiryhmää, mutta raskaana olen. Raskaus puolivälissä, joten ulkovaarreissa ei raskaus vielä näy ulospäin. Kun vielä pari viikkoa sitten uskaltauduin kauppaan, menin heti aamuseiskalta. Nyt mies hoitaa ostokset ja minä olen linnoittautunut kotiin/kotipihalle.
Suomi tarvitsee nyt entistä enemmän uusia veronmaksajia.
Raskaus ei ole sairaus. Eikä laita sinua mitenkään erityiseen riskiin koronan takia.
"yksikin lähtee joka aamu juoksulenkille, niin ei voi kuulua riskiryhmään"
Ei jumalauta, et ole tosissasi?! Paitsi olethan sinä. kaltaisisasi kateellisia kiusaajia ja kyyliä riittää Suomen maassa! Olen saanut kokea itsekin tätä pa**aa ihan riittävästi, kun pitkäaikaisssairaana hararstan juoksua ym.kuntoilua lähes päivittäin. Et sairaana ollessa saisi vaan maata pedissä 24/7 koristen kuolemankielissä, muutenhan Suomessa ei edes katsota/uskota sairaaksi, esim. KELA eikä kanssaihmiset. Ei voi olla (oikeasti)sairas, jos ihminen on jaloillaan,tai jos on pulssi- tyylin arvosteluja muilta, huhhahhei...
Kyllä se sairaan elämä on suurimman osan aikaa yhtä helv**tiä. lohduksesi voin kertoa, ja eiköhän se kunnostaan huolehtiminen tuo säästöjä yhteiskunnallisestikin, jos ei ole rasittamassa esim. mahd. diabeteksen ym. sairauksien kanssa terveydenhuoltoa, koska liikunta estää joiltakin osin sairastumasta näihin tai muihin sairauksiin, hoitaa mieltä jne.Mut sun kaltaiset kateellsiet kurpatha kyttäävät ja arvoistelevat muita vain ,koska ovat kateellisia ja katkeria siitä ettei oma perce nouse sohvasta samaan tahtiin vaikka oliskin fyysisesti terve!;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 28 vuotias, työtätekevä kahden lapsen äiti. Lenkkeilen päivittäin ja ulkoinen paljon. Elän ihan normaalia lapsiperhe-elämää.
Mulla on krooninen leukemia. Lakkaanko siis olemasta riskiryhmää vain koska kykenen muuten elämään normaalisti?
Olen alle 40v, hölkkään, lenkkeilen ja treenaan päivittäin. Kuulun riskiryhmään.