Miehen ailahtelevat tunnetilat kuluttaa
Miehestäni on paljastunut tunne-elämältään ailahteleva. Ensin hän on unelmaprinssi ja pian kuin hirviö, riehuu, rikkoo tavaroita, huutaa, nimittelee. Olen aivan loppu kun en tiedä mikä mies oikein on pohjimmiltaan,vaikuttaa kaksjakoiselta? En ole ennen törmännyt samankaltaiseen ihmistyyppiin. Ajatukset on ihan solmussa..
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Oletko kertonut hänelle rauhallisella hetkellä tuosta havainnostasi ja kysynyt, miksi hän aina välillä raivostuu niin voimakkaasti? Asian tiedostaminen ja nimeäminen saattaisi auttaa. Hän varmaan itsekin saa pahaa mieltä raivokohtauksistaan.
Ei, ei hän saa pahaa mieltä raivokohtauksistaan, ei ollenkaan. Hän sanoi ettei kadu raivokohtauksiaan ja niille on syynsä ja se syy löytyy minun käytöksestäni.
Psykopaatti siis
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedät miktä miehistä tuntuu...
En tiedä yhtäkään naista, joka käyttäytyisi tuolla tavoin, enkä kyllä miestäkään. Tuo ei ole normaalia käytöstä ollenkaan, vaikka yrität mies itsellesi selittää niin.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Oletko kertonut hänelle rauhallisella hetkellä tuosta havainnostasi ja kysynyt, miksi hän aina välillä raivostuu niin voimakkaasti? Asian tiedostaminen ja nimeäminen saattaisi auttaa. Hän varmaan itsekin saa pahaa mieltä raivokohtauksistaan.
Ei, ei hän saa pahaa mieltä raivokohtauksistaan, ei ollenkaan. Hän sanoi ettei kadu raivokohtauksiaan ja niille on syynsä ja se syy löytyy minun käytöksestäni.
Vielä pahempaa. Mieleltään sairas. Persoonallisuushäiriö.
Onnea valitsemallasi tiellä!
Haluatko elää tuollaista elämää.. Tasapainoisiakin miehiä on.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ja tätä oot jo pari vuotta katsellut? Ei se parane. Eroa. Kadut, jos et tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa persoonallisuushäiriö.
Miehillä taitaa olla todennäköisemmin sosiopatia tai narsismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ja tätä oot jo pari vuotta katsellut? Ei se parane. Eroa. Kadut, jos et tee sitä.
Kai se pitää erota, mietin vain asumisjärjestelyjä täällä pkseudulla kun on nämä koronarajoituksetkin.. Miten vaikuttaa asuntomarkkinoihin..
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Olen itse hoidossa epävakaiden piirteiden vuoksi. Tämän kommentin luettuani voin sanoa, ettei kuulosta epävakaalta. Epävakaat yleensä jälkikäteen häpeävät suunnattomasti kontrollin menettämistä. Kuulostaa enemmänkin narsismilta, vaikken ketään ala diagnosoimaan. Jos miehesi ei tunnista, että hänessä on vikaa, hän ei käytöstään myöskään muuta. Narsismille on valitettavasti tyypillistä, että oma huono käytös on aina muiden vika.
Se on toksinen persu, joka syö räkäänsä. Ehkä sun feministinä kannattaa nyt vaan jättää se.
Netistä löytyy ilmaiseksi Why does he do that - kirja. Suosittelen lukemaan sen, auttaa selvittämään ajatuksiasi. Olen eronnut samanlaisesta miehestä pari kuukautta sitten, suhdekin oli yhtä pitkä. Itselle vaikea ero, koska hänessä loppuun asti vuorotteli myös se alkuaikojen unelmien prinssi. Toivoin, että olisi löydetty joku tapa selvitä muilla keinoin niistä raivareista. Tajusin, että häntä ei se kiinnosta, vaan haluaa antaa mennä tilanteet aina samalla tavalla. Aloin pelkäämään raivokohtauksia niin paljon, etten ollut enää oma itseni. Rytmihäiriö hänen raivokohtauksen aikana sai minut todella tajuamaan, että tässä lähtee vielä henki, vaikka hän ei fyysisesti olekaan väkivaltainen.
Hei nyt oikeesti. Täällä jo diagnosoidaan kovaa vauhtia, kun kyse voi olla vaikeuksista aggression säätelyssä ja jälkikäteen tapahtuva voi selittyä liian voimakkaalla häpeällä. Jos katuu ja pyytää anteeksi avoimesti, myöntää samalla todella mokanneensa ja se on joillekin liian pelottavaa. Apua mies tuohon joka tapauksessa tarvitsee, kannattaa etsiä netistä miehille suunnattuja apuja. Mielenterveystalon sivuilla myös paljon hyvää asiaa, kirjallisuutta tunteiden säätelystä vaikka kuinka paljon! Miestä voi itseäänkin pelottaa säätelyn pettäminen. Yleensä jos liian kauan ylisäätelee, menee jossain vaiheessa kuppi nurin ja sitten alisäätelee.
Epävakaa tyyppi, mutta ei hän varmaan pahuuttaan/tarkoituksella ole sellainen. Mitä jos alkaisitte yhdessä harrastaa jotain mikä tasapainottaa mieltä, kuten vaikka joogaa?
Ap kyllä sanoi, ettei mies kadu eikä pyytele anteeksi. Syyn löytää aina Ap:sta. Tuskin lähtee terapiaan tai joogaan.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy ilmaiseksi Why does he do that - kirja. Suosittelen lukemaan sen, auttaa selvittämään ajatuksiasi. Olen eronnut samanlaisesta miehestä pari kuukautta sitten, suhdekin oli yhtä pitkä. Itselle vaikea ero, koska hänessä loppuun asti vuorotteli myös se alkuaikojen unelmien prinssi. Toivoin, että olisi löydetty joku tapa selvitä muilla keinoin niistä raivareista. Tajusin, että häntä ei se kiinnosta, vaan haluaa antaa mennä tilanteet aina samalla tavalla. Aloin pelkäämään raivokohtauksia niin paljon, etten ollut enää oma itseni. Rytmihäiriö hänen raivokohtauksen aikana sai minut todella tajuamaan, että tässä lähtee vielä henki, vaikka hän ei fyysisesti olekaan väkivaltainen.
Ahdistus aiheuttaa epämukavia tuntemuksia.
Kuulostaa että saattaisi olla jonkin sortin personaalisuushäiriö. Se ei itsessään tee miehestäsi pahaa/huonoa ihmistä mutta elämä tuollaisen kanssa on todella surkeaa ja vaikeaa. Varsinkin jos mies ei halua hakea apua. Epävakaan kanssa suhde ja elämä voi onnistua jos mies todella haluaa apua ja "parantua" eikä ole esim narsistinen.
Sinuna kumminkin jättäisin varmaan miehen ja lähtisin nopeaa ja kauas.
Itse seurustelin nuorempana epävakaan kanssa jolla narsistisia piirteitä ja alkoholiongelma. Nykyään en alkaisi missään tilaanteessa ikinä.
Nyt tiedät miktä miehistä tuntuu...