Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku on sitä mieltä, että Ruotsin koronalinja on oikea?

Vierailija
03.04.2020 |

6078 todettua tartuntaa, 333 kuollutta, 469 tehohoidossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tehohoitopaikat loppuu pian. En haluaisi asua Tukholmassa nyt

Vierailija
2/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen sitä mieltä että on oikea linja. Kunhan eivät ala nyt himmailemaan pelästyneenä, laumasuoja on muutamassa kuukaudessa hankittu. Sitten surraan kuolleet ja jatketaan elämää, ilman että talous ja sen seurauksena ihmisten elämä ja yhteiskunnan palvelut on romuna ja aiheuttavat haittoja vielä vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi voinut olla ihan perusteltu linja, että ei tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa, ja annetaan niiden kuolla jotka kuolevat. Se, että nyt panikoidaan ikään kuin passiivisuuden seuraukset olisivat yllätys, on järjetöntä. Nyt saadaan sekä suuri kuolleisuus että rajoitusten haitat.

Vierailija
4/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin hallitus valitsi tietoisesti tämän tien. Kansa maksaa siitä nyt nahoissaan.

Vierailija
5/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen sitä mieltä että on oikea linja. Kunhan eivät ala nyt himmailemaan pelästyneenä, laumasuoja on muutamassa kuukaudessa hankittu. Sitten surraan kuolleet ja jatketaan elämää, ilman että talous ja sen seurauksena ihmisten elämä ja yhteiskunnan palvelut on romuna ja aiheuttavat haittoja vielä vuosikymmeniä.

Jos on jossain vanhainkodissa, niin kurja tunne, ettei yhteiskunta ole koittanut suojella.

Maan etuhan Ruotsin linja on. Eihän valtio institutiona piittaa kuolleista.

Vierailija
6/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo isot luvut ovat ihan merkityksettömiä jos kaikki saavat hoitoa. Enkä ole kuullut vielä merkkejä soitä ettei olisi. Suomessa kärsitään pidempään ehkä se on parempi suomelle, ei välttämättä ruotsille.

Vierailija
7/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei tehdä päätöksiä, on päätös.

Vierailija
8/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi voinut olla ihan perusteltu linja, että ei tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa, ja annetaan niiden kuolla jotka kuolevat. Se, että nyt panikoidaan ikään kuin passiivisuuden seuraukset olisivat yllätys, on järjetöntä. Nyt saadaan sekä suuri kuolleisuus että rajoitusten haitat.

Niinpä, tämä on se suurin ongelma nyt. Kun kerran on valittu se että mahdollisimman nopeasti laumasuoja päälle, ja jokainen asiantuntija on taatusti tiennyt että se tarkoittaa kipeää lyhyttä jaksoa jonka aikana kuolee melko paljon ihmisiä, niin on älytöntä vetäytyä siitä nyt. 

Vierailija
9/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten etsitään syyllisiä, heivataan hallitus, järjestetään uudet vaalit, yritetään selittää ihmisille miksi Ruotsissa kuoli enemmän kuin muualla, yritetään pelastaa Tukholman asuntokupla... on siinä hommaa

Vierailija
10/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jossain vanhainkodissa, niin kurja tunne, ettei yhteiskunta ole koittanut suojella.

Maan etuhan Ruotsin linja on. Eihän valtio institutiona piittaa kuolleista.

Vanhainkodit tuppaavat olemaan sen verran ankeita paikkoja, että monet sieltä taivaskotiin ikävöivät jo muutenkin. Olen ollut siis itse hoitajana sellaisessa aikoinaan jonkin aikaa, mutta ei pää kestänyt katsoa sitä toivottomuutta ja kärsimystä, jota hoitajillakaan ei ole aikaa lievittää. 

Silloin nuorena ja viattomana muuten kauhistuin, kun kerran eräs vanhempi hoitaja laittoi potilashuoneen ikkunan auki. Minä sanoin, että eikö nyt asukkaat kylmety, ja tämä hoitaja sanoi: "Keuhkokuume on vanhuksen paras ystävä". En pystynyt hyväksymään sitä silloin, minusta se oli lähes murha että ajattelee että hyvä että saa keuhkokuumeen. Mutta tosiaan, olihan niiden monien tila aika epätoivoinen ja kauhea katsoa päältäkin. En itsekään haluaisi sellaisessa tilassa jatkaa elämistä.

Vierailija
11/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää.. mutta pikkuisen on semmonen kutina, että talous taitaa olla hieman paremmassa jamassa Sverigessä kuin Suomessa vuoden parin päästä. On tosin jo nytkin..

Vierailija
12/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten etsitään syyllisiä, heivataan hallitus, järjestetään uudet vaalit, yritetään selittää ihmisille miksi Ruotsissa kuoli enemmän kuin muualla, yritetään pelastaa Tukholman asuntokupla... on siinä hommaa

Niin ja Suomen kaltaisissa maissa pian huomataan ettei ole työpaikkoja, ei taloutta, ei ruokaa, ei mitään, ,ja ihmisiä alkaa kuolemaan esim. köyhyyden jälkiseuraamuksiin kuten siihen ettei ole varaa tarpeellisiin lääkkeisiin tai asuntoon. Ja sitten käy hallituksen yms. kanssa ihan samoin.

Vierailija
13/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous säilyy heillä näin, toisin kuin suomessa, suomessa pitkittyy tämä tauti näin ja tosiasiassa ne ketkä siihen kuolee, kuolee, oli rajauksia tai ei, kaikkia ei voi pelastaa koska kaikki ei kestä sairautta.

Vierailija
14/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Mulla osakkeiden arvo romahti ja tätä taloudellista menetystä ei hetkessä korvata. Minun rahat menee jonkun pummin henkilöllisyyden takia. Oon 12 vuotta tehnyt töitä ja kaikki katosi hetkessä.

Vierailija
15/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin hallitus valitsi tietoisesti tämän tien. Kansa maksaa siitä nyt nahoissaan.

Ruotsissa hallituksella ei ole osaa eikä arpaa siihen mitä heidän paikallinen Kansanterveyslaitoksensa päättää. Nyt sitten menevät Anders Tegnellin linjalla syteen taikka saveen.

Poliitikot voivat vain yrittää pelastaa taloutta ja työllisyyttä.

Vierailija
16/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa hallituksella ei ole osaa eikä arpaa siihen mitä heidän paikallinen Kansanterveyslaitoksensa päättää. Nyt sitten menevät Anders Tegnellin linjalla syteen taikka saveen.

Poliitikot voivat vain yrittää pelastaa taloutta ja työllisyyttä.

päättääkö siellä kansanterveyslaitos miten toimitaan? Täällähän päätökset tehdään eduskunnassa.

Vierailija
17/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Mulla osakkeiden arvo romahti ja tätä taloudellista menetystä ei hetkessä korvata. Minun rahat menee jonkun pummin henkilöllisyyden takia. Oon 12 vuotta tehnyt töitä ja kaikki katosi hetkessä.

Huonosti olet osakkeesi valinnut. Käytännössä on sulanut vasta viimeisen parin vuoden arvonnousu. Tosin tuhat kertaa todennäköisempää on, että kirjoittelet puhdasta ripulia.

Vierailija
18/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäköhän vaikutus tuolla taudilla on sitten sikiöihin ja muihin hermostollisiin ja autoimmuunisairauksiin. Saa nähdä mitä hiljaisia jälkisairauksia tuo tauti aiheuttaa myöhemmin jo parantuneissa ihmisissä.

Vierailija
19/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai Ruotsi on yksin tässä maailmassa ja riippumaton siitä, mitä muiden maiden taloudessa tapahtuu?

Vierailija
20/32 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on epidemia 1-2 viikkoa suomea edellä. Tällä hetkellä ruotsissa on 7 kertainen määrä kuolleita per asukasluku suomeen verrattuna.

Jos suomessa on kahden viikon päästä alle 150 kuollutta niin silloin voi sanoa, että suomen toimet on onnistuneet paremmin kuin ruotsin.

Aika näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi