Mies, mitä mieltä naisesta jonka vuositulot 55 000€ brutto
Otsikko, eli mitä mieltä alle 30v. naisesta ei-akateeminen, mutta työssä jonka tulot 55 t€. Ei yrittäjä, ei viikonloppu/yö työtä.
Kommentit (31)
Soppi kirjoitti:
Mitä kommentteja odotat? Kerrot iän ja tulot. Tulee lähinnä mieleen itsensä jalustalle nostaminen kun tienaa kerkivertoa paremmin.
odottelee miehiä, jotka pelkää vahvaa ja itsenäistä naista.
Tulojen määrä ihan "what ever".
Mulle (M55) kaikki muut asiat tärkeempiä.
Oon sinkku ja kaits "perus-Suomi-jätkä" (oikeenkirjoituskin sinnepäin vaan (tarkoituksella)). Haluun naisen joka on itsevarma ja positiivinen. Hyväksyy mut jos tienaan vähemmän. En s**tana tässä iässä enää ota stressiä. Tulot on täysin sivuseikka.
Jos se ei naiselle sovi, niin "no match". Mulla on paljon tärkeempiä prioriteetteja kuin koulutus tai kk-tulot.
Ei-akateeminen tarkoittanee ammattikorkeakoulutusta tai erityisalaa, esim. lennonjohtajaa, jonka tuo ei viikonloppu/yö työtä tosin sulkee pois. Hyvä vain jos kyseinen palkka juoksee myös näin korona-aikana etkä ole lomautettuna. Miehenä haluaisin, että naiseni ansaitsisi suunnilleen saman verran kuukaudessa, kuin itsekin, jolloin rahasta ei tarvitsisi tehdä numeroa. Noilla ansioilla se ei valitettavasti ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienasin reippaasti yli tuon myyntityössä alle 30-vuotiaana. Kaverini (lääkäri) kk-palkka oli melkein 8000 euroa ja ikää 29. Ei tosiaan ole mikään erityisen hyvä tienesti minkä perusteella pitäisi ajatella ihmisestä yhtään mitään muuta kuin että haluaa toitottaa liksaansa ympäriinsä.
Ylipäänsä rahalla lesoaminen on tyhmää, siitä olen samaa mieltä.
Halusin vain tuoda esille pointin, että onhan tuo noin nuorelle poikkeuksellisen hyvä palkka.
Tilastojen mukaan suomalaisten keskipalkka on alle 3500€/kk ja mediaani alle 3100€/kk.
Eli kannattaa vähän suhteuttaa.
Itse olen akateeminen ja siihen vielä yksi lisätutkinto päälle, olen yrittäjä ja pääsen nippa nappa 50K bruttotuloihin. Ja siis olen jo alallani kokenut asiantuntija ja siinä mielessä urani huipulla.
Harva tuon ikäinen pääsee tuollaisiin liksoihin.
🇺🇦🇮🇱
Hyvä palkkahan tuo on, jos ei tarvitse tehdä vuorotyötä tai ylitöitä saadakseen noin 4200 kuussa (sehän tuosta tulee).
Itse saan 4800, mutta olen viisikymppinen, akateeminen ja ollut alallani jo kolmisenkymmentä vuotta. Lisäksi minulla on alaisia ja työ on vaativaa, ajoittain hyvinkin kiireista ja vaativaa.
Mutta kannattaa ap tajuta, että nykyään - vaikka miehet yhä keskimäärin ansaitsevat enemmän kuin naiset - aika monessa perheessä naisella on kovempi liksa. Meilläkin minulla on hiukan, tosin vain hiukan isompi palkka kuin miehelläni.
Ja on ammattiryhmiä, joissa saman alan palkoissakin naiset saavat keskimäärin parempaa palkkaa.
https://yle.fi/uutiset/3-11228405
Joten eivätköhän miehet sen kestä. Miksi miesten sitten PITÄISI äimistellä palkkaasi, ap? Se kun ei ole mikään huippu ollenkaan, vaikka sinun spekseilläsi toki hyvä.
Ainakin luulisi sen olevan niin fiksu, ettei kirjoittele typeriä avauksia tänne...
Onko eroa tienaako tuon summan mies vai nainen sekä onko väliä koulutuksella? Omituinen avaus minusta.
Niin, nyt jäi vähän auki, että mitä Ap tällä aloituksella haki?
Jos hän nyt alkaa deittailla jotain miestä, niin ei kai ne liksat nyt heti tule esille, ja miksi pitäisi tulla?
Pitäisin asian ihan omana tietona.
🇺🇦🇮🇱
Mitä kommentteja odotat? Kerrot iän ja tulot. Tulee lähinnä mieleen itsensä jalustalle nostaminen kun tienaa kerkivertoa paremmin.