Mikä on kielitaitosi (työelämässä)?
Millä kielillä voit kommunikoida lähinnä suullisesti?
Kommentit (20)
Perfect English language skills.
En ole asunut sosialismissa 11 vuoteen.
N. 52
Singapore
Normaalit saksa, englanti, ruotsi, espanja ja venäjä.
Mä oon kääntäjä, mutta en hallitse kaikkia kääntämiäni kieliä suullisesti. Englanti, viro, ruotsi, näitä puhun.
insinööri englanti, siis saan viestin läpi ihan natiivipuhujillekin vaikka joitan termejä ja sanoja täytyy hakea.
Lausumine on kankeaa mutta viesti menee perille
Englanti OK ja ruotsi auttava. Onneksi ei tarvitse kovin usein puhua, vaan enimmäkseen kommunikointi tapahtuu kirjallisesti.
Puhun töissä pelkästään englantia ja ranskaa.
Oon töissä ulkomailla, ja päivittäin hoidan asioita suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja ranskaksi.
Ruskealla kielellä pääsee pisimmälle.
Asun Englannissa ja työkielenä englanti. Olen niin tottunut tuohon englannin käyttöön, että suomen kielen käyttö tuntuisi tällä hetkellä paljon haastavammalta, sillä minulla ei ole yhtään alani työkokemusta Suomesta ja kaikki termit olisivat aivan hukassa.
Vierailija kirjoitti:
i amm dumbass.
Dumbasss ja fuckface.
Englanti ja hollanti erittäin vahvat sekä suullisesti, että kirjallisesti. Ruotsi, ranska ja saksa ok; luen ja ymmärrän puhetta, pystyn vastaamaan, mutten kovin monimutkaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kääntäjä, mutta en hallitse kaikkia kääntämiäni kieliä suullisesti. Englanti, viro, ruotsi, näitä puhun.
Sanopa etunimesi... tai etu- ja sukunimesi etukirjaimet
;)
t. Toinen kääntäjä
Ketjuihin tulee aina vastaamaan ns asianharrastajat. Antaa hieman vääristyneen kuvan av-mammoista, mutta hienoa toki, että joka lähtöön löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä ulkomailla, ja päivittäin hoidan asioita suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja ranskaksi.
Mitä työtä teet?
Alkoi kiinnostaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;)
t. Toinen kääntäjä
Mikset itse sano? En kyllä usko, että tunnemme.
Suomi, ruotsi, saksa, englanti työkielinä. Lisäksi turististina venäjä, italia, ranska.
Alkoi kiinnostaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;)
t. Toinen kääntäjä
Ja kerron palstalla sun etu- ja sukunimen ;)
Suomi, ruotsi, saksa, tiukan paikan tullen englanti, vielä tiukemman paikan tullen vähän venäjää.
Rallienkku ja ruotsia en suostu puhumaan.