Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inkiväärijuoma ja siivilöinti

Vierailija
03.04.2020 |

Miksi inkiväärin palat täytyy siivolöidä pois? Mä mielelläni söisin ne juoman seassa.
Säilyykö juoma viikkoja jääkaapissa vaikka jätän inkiväärin palat sekaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko siivilöidä.

Vierailija
2/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä siivilöin ne pois, noin se säilyy n. viikon.

Arveluttaa nuo palat, ettei menis homeeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö siivilöidyt palat sitten jotenkin? Jotenkin turhauttaa ajatus siitä, että heittäisin ne biojätteeseen.. jos ne kuitenkin vois jotenkin käyttää vielä.

Mä tein niin että kuorin palat, silppusin, keitin vettä. Kaadoin veden palojen päälle, lisäsin hunajaa ja kun jäähtynyt niin lisäsin vielä sitruunamehua pullosta.

Pullotus ja jääkaappiin.

Monessa ohjeessa neuvotaan keittämään kauan, eikö se tuhoa vitamiinit yms?

Ja palojen siivilöinti vie tehoaineet, jotka vielä paloissa mahdollisesti jäljellä?

Vierailija
4/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata siivilöidä. Ne voi ihan hyvin syödä ja ovat terveellisiä.

Vierailija
5/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kertokaa vielä miten itse teette? Mä tykkään inkiväärin mausta ja juoma on tujua ja hyvää. On harmi kun mies ei arvosta makua eikä terveellisyttä..

Vierailija
6/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon silpunnu 60 prossaseen viinaan, otan huikat aina kun tuntuu kurkku karhealta. Syön palat, kivasti marinoituneita. 

ps. ei sitä juomalla tarvi juoda, vain pieni lääkehuikka (ei tarvitse juopoksi nimitellä)

Vierailija
7/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö ne jos haluat , voi luoja...

Vierailija
8/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan inkiväärin ja lisään päälle kuuman veden. Pois siivilöidään inkiväärin käytän sellaisissa ruuissa, joihin muutenkin tulisi inkivääriä. Joskus syön raasteen jäätelön kanssa, onko kyllä aika tujakkaa, vaikka liotus laimentaminen makua.

Vierailija
9/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis raastan inkiväärin...(edellinen)

Vierailija
10/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tööttään kipeänä teehen inkiväärit, valkosipulit ja chilit, makua antamaan sitten jotain sitrusta.

Kaikki ales vaan, tekee hyvää sielulle ja kropalle!

Sinκκis

Vierailija
11/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syö ne jos haluat , voi luoja...

Ei sun ole pakko osallistua tähän keskusteluun, jos ei asia kiinnosta :)

Vierailija
12/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö siivilöidyt palat sitten jotenkin? Jotenkin turhauttaa ajatus siitä, että heittäisin ne biojätteeseen.. jos ne kuitenkin vois jotenkin käyttää vielä.

Mä tein niin että kuorin palat, silppusin, keitin vettä. Kaadoin veden palojen päälle, lisäsin hunajaa ja kun jäähtynyt niin lisäsin vielä sitruunamehua pullosta.

Pullotus ja jääkaappiin.

Monessa ohjeessa neuvotaan keittämään kauan, eikö se tuhoa vitamiinit yms?

Ja palojen siivilöinti vie tehoaineet, jotka vielä paloissa mahdollisesti jäljellä?

Keittämällä eli kypsentämällä saisi inkivääristäkin enemmän irti makua. Vain c-vitamiini osittain tuhoutuu lämmittäessä.

Kai sen inkiväärin silpun voisi vielä jossain keitossa tai kastikkeessa käyttää. Sehän ei vaan ole niin voimakasta enää. Tuskin kukaan simaan laitettuja sitruunoitakaan enää uudelleen käyttää...

Vierailija
13/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein jääpaloja inkivääriliemestä.

Vierailija
14/14 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuopaisen lusikalla suuhuni ne haudutellut inkiväärinpalat ja rouskutan menemään. En tykkää hävikistä ja haluan maksimoida inkiväärin terveyshyödyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän