Mitä voi viljellä sisällä?
Emäntä kielsi istuttamasta mitään parvekkeelle. Ehdin jo ostaa nauriin siemeniä. Kasvaisikohan ne ikkunan äärellä? Voisi vaikka ämpäreihin laittaa mun työhuoneeseeni. Voinko laittaa ne heti, vai pitääkö odottaa, että tulee enemmän valoa?
Kommentit (24)
Salaattia on helppo viljellä. Herneenversot on herkullisia näin keväällä. Onhan näitä vaihtoehtoja lukemattomia.
Luulen, että viljelet huonoa ilmaa siellä missä olet.
Salaattia, kirsikkatomaattia, chiliä, herneitä, perunaakin voi laittaa ämpäriin. Lisäksi voi idättää esim.linssejä tai mung-papuja. Herne kasvaa tosi nopeasti.
ituja ja versoja (erilaiset pavut ja siemenet, viljanjyvät)
Melkein mitä tahansa voi viljellä/kasvattaa sisällä. Natikan valossa kasvatin sitä, saattaa arvata mitä. Siinä sivussa siellä oli paprikaa, tomaattia, tilliä, oreganoa ja chiliä. Saattoi olla jotain muutakin ja kaikkea muuta oli aina vain yhtä kerrallaan kun x oli se juttu mitä kasvatin itselleni.
Tilaa kun oli vähän niin sinne ei halunnut pahemmin muuta laittaa kuin sitä. Sen takia olen oppinut ns. viherpeukalo juttuja. Pelkästä lehden värisävystä tiedän tarviiko jotain ravinteita. Voisin olla avuksi jossain kasvihuone farmilla. Mä olen vain siitä huono että haluan kelvollisen palkan työstä.
Rae-ruohoa! Pääsiäisenä viljellään rae-ruohoa!!
Vierailija kirjoitti:
Salaattia on helppo viljellä. Herneenversot on herkullisia näin keväällä. Onhan näitä vaihtoehtoja lukemattomia.
Herneitäkin voisi laittaa. Olen niitä idättänyt, mutta versotkin toisi mukavaa vaihtelua pöytään. Hyvä idea!
sp
Onpa kirja emäntä, miksi se kielsi?
Mulla on itämässä versoiksi mm hernettä, pinaattia, lehtikaalia, retiisiä, alfalfaa, mung-pqpua ja ohraa. Ainiin ja pinaattia ja kaupan salaatit ja yrtit istutaan aina.
Edellisvuosilta ikkunalla chiliä ja paprikaa, tomaatit ostan valmiina taimina kun parvekkeella alkaa pärjätä.
Luulisi, että emäntäkin tykkäis jos ois puutarha parvekkeella, itse olisin ainakin innoissaan jos mieskin osallistuisi 😯
Vierailija kirjoitti:
Salaattia, kirsikkatomaattia, chiliä, herneitä, perunaakin voi laittaa ämpäriin. Lisäksi voi idättää esim.linssejä tai mung-papuja. Herne kasvaa tosi nopeasti.
Voisin nuo nauriit ainakin laittaa ämpäriin. Englanniksi kun siirryin lueskelemaan, niin nuo kasvavat ilmeisesti nopeasti ja vähän kaiken tyyppisissä oloissa. Naurista on Suomessakin viljelty pitkään.
Pitänee ostaa lisää ämpäreitä, niin voisin laittaa perunaakin kasvamaan. Jos ruokapula iskee, niin mun työhuoneestanihan voi tulla oikea arreaitta.
ap
Kielsi isoa miestä ?
Zinc
Kasvata ensimmäisenä munat ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin nuo nauriit ainakin laittaa ämpäriin. Englanniksi kun siirryin lueskelemaan, niin nuo kasvavat ilmeisesti nopeasti ja vähän kaiken tyyppisissä oloissa. Naurista on Suomessakin viljelty pitkään.
Pitänee ostaa lisää ämpäreitä, niin voisin laittaa perunaakin kasvamaan. Jos ruokapula iskee, niin mun työhuoneestanihan voi tulla oikea arreaitta.
ap
Noin aikuisten oikeesti noissa myytävissä perunaämpäreissä on kaksi ämpäriä päällekäin. Sisempiämpäri on vain sen takia vähintään kahdelta sivulta auki, että ne perunan mukulat saadaan poistettua sitä kautta.
Zinc
En mä tosin tiedä, että selviääkö se kasvi enää, jos ottaa mukulat pois, eli olisiko sama rikkoa koko paakku, mutta noin ne nyt on viisaudessaan kuitenkin hyväksi nähneet.
Koskenee kaikkia muitakin juureksia, jotka pinnan alla kasvavat.
Huonolla valolla ei oikein mikään kasva (kunnolla)
50 tai 100 watin ledillä alkaa jo kasvamaan. Ehkäpä jollain 20 wattisellakin, jos saa vähän luonnonvaloakin.
Eihän tuommoset ledit paljoa maksa, mutta jos ei ole intoa joka päivä niitä kyylätä ja hoitaa, niin sitten kannattaa unohtaa koko juttu.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Onpa kirja emäntä, miksi se kielsi?
Mulla on itämässä versoiksi mm hernettä, pinaattia, lehtikaalia, retiisiä, alfalfaa, mung-pqpua ja ohraa. Ainiin ja pinaattia ja kaupan salaatit ja yrtit istutaan aina.
Edellisvuosilta ikkunalla chiliä ja paprikaa, tomaatit ostan valmiina taimina kun parvekkeella alkaa pärjätä.
Luulisi, että emäntäkin tykkäis jos ois puutarha parvekkeella, itse olisin ainakin innoissaan jos mieskin osallistuisi 😯
Mä tykkään kasvatella kaikenlaisia huonekasveja. Olen ns. luontoihminen ja mielestäni se on mukavaa, kun kodissa on elämää ja vehreyttä. Emäntä on sitten koittanut estää mua kasvattamasta tänne viidakkoa. Se ei niin pidä huonekasveista ja mun kilpipiileani esim. tuntuu olevan hänen arkkivihollinen suorastaan. Se lisääntyy niin nopeasti ja työhuoneeni lisäksi vehreys on jo valtaamassa keittiötä kovasta vastarinnasta huolimatta.
Mulla on muuten iso säkki ohraa. Voisin koittaa idättää. Olen idättänyt aiemmin mungpapuja ja herneitä, mutta ohraa en ole ajatellut. Joskus koitin idättää riisiäkin, mutta riisi on usein käsitelty niin, ettei se idä. Itänyt riisi olisi terveellistä.
Ehkä meillä on joskus oma piha. Sen mylläisin heti puutarhaksi.
Kai se menee näin, että toinen on aina viherpeukalo ja toinen ei ymmärrä kasvien päälle samoin kuin yleensä toinen on aamuvirkku ja toinen semmoinen yöperhonen.
ap
Herkkusienethän kasvaa pimeässä eli siitä sängyn alle kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
kannabista
tää on se kannattavin
myyntituloilla voi ostaa sit kaikkea muuta mitä tarvitsee ja jää ylikin
Ja mikä muu kasvaisi hyvin sisällä? Löytyykö kokemusta? Tiedän vain joidenkin viljelleen chiliä ja yrttejä ikkunalaudalla.
ap