Lapsi kotona ja mulla psykologin videovastaanottoaika tänään. En halua puhua asioista teinin kuullen.
Olen todella ahdistunut tästä koronasta joten sain ajan psykilogille ja käynti videovastaanotto.
Ongelma on nyt se että teiniä en saa ulos tunniksi ja ei ole huonetta josta ei teini kuulisi keskustelun.
Hän on hyvin herkkä ja ahdistuu tod näk itsekin jos saa tietää että äitiä huolettaa.
Mitä teen? Minne voisin mennä hoitamaan tuon vastaanoton niin ettei teini kuule?
Kommentit (11)
Onnistuuko videopuhelu puhelimellasi? Jos onnistuu, niin lähde itse kävelylle?
Miten et saa sitä tunniksi ulos? Kyllä teini-ikäisen pitäisi ymmärtää että haluat sen aikaa olla yksin. Ihan hyvin voisi mennä tunniksi kävelylle/ulkoilemaan.
Mene eri huoneeseen ja ovi kiinni.
Kerrostalon pyykkitupa, kellarivarasto, lenkille puhelimen kanssa, metsään, Ihan mihin vaan. Teknologia on jokaisella tänä päivänä taskussa. Tai sitten teini pihalle tai kauppareissulle, ei se siihen kuole.
Epäempaattinen mukula. Jaksamista. Omat samanlaisia.
Onnistuu puhelimella ja mietinkin tuota kävelylle lähtemistä mutta täällä ihan järkyttävä ilma; räntää/vettä tulee ajoittain ja ihan hirvee tuuli. Häiritsee ääntä kun tuulee ja sade kastelee puhelimen. Jos ois ollut kaunis ilma niin ois voinut mennä puistoon penkille hoitamaan tuo homma mut kun sää on mitä on.
Mietin et jos menisin autotalliin?! Siellä kyllä niin paljon tavaraa mut ei voi mitään.
Ap
Istu autossa ja puhu puhelimessa. Minulla psykoterapeutti ehdotti skypea, mutta samasta syystä kuin sinä en halunnut huudella kotona. Menin autoon ja ajoin metsän reunaan jossa puhuttiin puhelimessa tunti.
Olen itse psykologi ja teen tällä hetkellä vastaanotot omassa kodissani etäyhteyksin. Olen huomannut, että puhelut voivat olla jopa videoyhteyttä paremmat, kun huomio ei mene oman kuvan kuikuiluun. Videossa ei myös todellista katsekontaktia ole, kun molemmat katsovat siihen ruutuun eikä kameraan. Itse puhun puheluita joskus saunassa, jos ei muuta rauhallista paikkaa ole. Jotkut asiakkaat käyvät puhelun ajan kävelyllä, jos kotona ei voi puhua rauhassa.
Video on ihan turha, ääni riittää. Juuri eilen olin työpsykologin vastaanotolla puhelimitse.
Mulla ei ole autoa käytössä joten se ei onnistu.
Taidan nyt vaan painua tonne talliin ja yritä olla siellä sen ajan.
Ap
Kysy psykologilta voitteko "keskustella" asioista esim whatsappin, tekstiviestien tai sähköpostin tms kautta? Kerro psykologille nuo seikat mistä kirjoitit otsikkoon.