Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän: olen kateellinen taiteilijoille

Vierailija
02.04.2020 |

Ja tunnen mielihyvää, että korona sotki heidän bisnekset.

Olen huono-osaisesta perheestä, enkä koskaan päässyt soitto- ja laulutunneille vaikka halusin. Luokallani oli tyttö, joka oli musiikkiopistossa. Hän sai aina esittää koulun juhlissa esityksiä. Minulla ei ollut mitään annettavaa.

Myöhemmin tuo tyttö pääsi Sibelius-lukioon ja sitten vielä sibelius-akatemiaan. Minä menin yläasteen jälkeen opiskelemaan lähihoitajaksi ja olen sen jälkeen ollut päiväkodissa töissä monta vuotta. Perustin perheenkin.

Jotenkin olen meidän kohdalla nähnyt niin selvästi sen eriarvoisuuden. Tuota luokkakaveria tuettiin sekä koulussa, kotona ja varmaan siellä musiikkiopistossakin. Minä en saanut mistään tukea. Mun piti vaan olla tyytyväinen mun ahdistaviin vanhempiin ja jaikkeen muuhun harmauteen.

Nyt olen nähnyt facesta, että tuo tyttö on joutunut perumaan keikkojaan ja sitä valittaa somessa. Tuntuu uskomattomalta. Miten hän kehtaa valittaa kun on saanut niin paljon? Todennäköisesti palaa työhönsä tämän kriisin jälkeen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös päätynyt lapsettomuuteen ja kulttuurialalla. Olisin kyllä halunnut lapsia, mutta kukaan mies ei ole suostunut siihen että ottaisi päävastuun arjen pyörittämisestä. Minulla kun on ollut hyvin epäsäännölliset työajat jne. 

Vierailija
42/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedääätkö mikä taiteessa on tällä hetkelllä ongelma? Aiknaaan aleksis kivet ja muuut suuret kirjallisuuden ja älyn tuojat olivaaat valtaosan kansan suosikkkeja. Nykyäään ihmiset kaipaaavat enemmmän viihdettä, estetiiikkkaa, huuumoria ja äksöniä.

Kivi oli kaikkea muuta kuin suosittu ja miltei jokainen on ollut haukuttu kytätty ja kiusattu Minna Canthia myöten. Jopa presidentitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tä ihan täysillä enkä ymmärrä niitä joitten mielestä tällaisesta tunnettu närä olisi ei ymmärrettävää. Todella epäreilua nähdä demokraattisessa Suomessa tällaista. AP nauti nyt tästä vaan :) Ihan ok.

Vierailija
44/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi nauttia siitä että joku toinen jää työttömäksi? Käsittämätöntä. 

Vierailija
45/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vaikka harrastuksia. Tai vietä aikaa perheesi kanssa. Ihan naurettavaa tuollainen kateellisuus ja vahingonilo.

Vierailija
46/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi nauttia siitä että joku toinen jää työttömäksi? Käsittämätöntä. 

Ihan vaan siksi että on tuntenut itse syrjäytettynä oloa koko elämänsä, niin ihan ok on viimein. En riistäisi lisää tällaista ihmistä tunnetasolla. Vain kus ipää riistäisi.

Vierailija
47/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki vaikka harrastuksia. Tai vietä aikaa perheesi kanssa. Ihan naurettavaa tuollainen kateellisuus ja vahingonilo.

Näkisittepä te niitten etuoikeutettujen vahingonilon kun menevät ansiottakin edelle niin et puhuisi noin.

Vierailija
48/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti tiedä yhtään mitään niistä vaikeuksista mitä tuo luokkalaisesi on elämänsä kohdalla kokenut. Et voi myöskään tietää vaikka hän kärsisi lapsettomuudesta, ja sinä olet ne lapset ja perheen saanut. 

Vierailija
49/49 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei maalasin juuri seinän. Kuuntelin samalla mitä huvittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi