Montako kuukautta/vuotta pärjäisit nykyisillä vaatteillasi/alusvaatteillasi, jos vaatekaupat eivät olisi enää auki lainkaan
Kommentit (52)
Varmaan puolivuotta. Olen alkanut nyt laihtumaan niin rajusti, etteivät liian isoiksi jääneet vaatteet pysy päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt jalassa alushousut, jotka on olleet mulla varmaan kohta 20 vuotta. Muutama reikä, mutta ei se haittaa. Ehkä kohta pitää luopua. Pesun kautta siivousrätiksi ja sitten roskiin. Äiti opetti.🩲
Menkkaveren polttamilla kalsareilla pestään Koronaa pois jääkaapin hyllyistä...
Mulla ei ole vielä yhteenkään tekstiiliin jäänyt menkkaverta pesun jälkeen, vaikka runsaita kuukausia ollut jo vuosikymmeniä.
Vuosikausia! Viime kesänä juuri täydensin Primarkin t-paitarintsikoita, pikkupöksyjä, sukkia ja perustrikoota luultavasti loppuelämäkseni.
Loppuelämän. Hyvälaatuisia ja malleiltaan ajattomia ovat. En ole aikoihin harrastanut ylilyöntejä, pinta- tai kertakäyttömuotia. En oikeastaan tarvitse mitään uusia hankintoja.
Loppuelämäni, jos en liho jonkin sairauden takia. Sukat ja alusvaatteet varmaan loppuisivat jossakin vaiheessa, kun vanhoja ei voisi parsia loputtomiin, mutta päällysvaatteita, kenkiä ja takkeja riittää. Minulla on tälläkin hetkellä menkkapöksyinä muutamia pikkuhousuja, jotka olen omistanut jo ysiluokalla. Ja pikkareita, sukkia ym helposti kuluvia vaatteita nyt ei edes pärjäämiseen tarvitse, kunhan on jotakin millä sen hanurin peittää ja kunhan pysyy lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan kaksi vuotta, sitten viimeistään alusvaatteet puhki kuluneet. Minulla on todella vähän vaatteita muutenkin ja lähes kaikki paitsi alusvaatteet kierrätyksestä. Ostan kirppiksiltäkin vain tarpeeseen.
Mikä no vaatekokosi? Voisin lahjoittaa sinulle muutamia hyväkuntoisia vaatteita, eivät mene zadaassa tai torissa kaupaksi
Kiitos kauniista ajatuksesta, mutta tämä on ennemmin valinta ja elämäntapa.
Loppu elämäni. Sukkahousuja tarvitsi kyllä jo 2 vuoden päästä jos käyttää hameita viileällä. Sukat loppusi ehkä 5 v päästä. Alkkarit vaatisi täydennystä n.10 v päästä. Vaatteilla menisi loppu elämä eli n. 50 vuotta.
Alusvaatteet loppuisivat kesken, mutta en muutenkaan tykkää rintsikoista joten vain pikkuhousut olisivat tärkeitä. Ompelisin varman pikkareita muista vaatteistani - mun ompelutaidoilla olisivat mielenkiintoisen näköisiä. Vaatteiden puolesta pärjäisin loppuelämäni, kaapit täynnä rytkyjä.
Parikymmentä vuotta ainakin, paitsi että ihan tavalliset puuvillasukat loppuisi ensin ja niitä ei pysty itsekään tekemään. Kankaita löytyy reilusti ja ompelukone sekä saumuri. Villalankaa ja puikkoja neulomista varten on.
Sukkia ja alusvaatteita pitäisi ostaa viimeistään vuoden päästä. Muut vaatteet riippuisi siitä, olisiko niillä käyttötarkoitukseen liittyviä vaatimuksia. Mutta vaatteita olisi kyllä useaksi vuodeksi.
Alusvaatteita pitäisi välillä ostaa ja ehkä kenkiä mutta muuten pärjään oikein hyvin loppuelämäni. Mulla on sellaisiakin vaatteita missä on hintalappukin kun en ole kerennyt käyttää. Joka lähtöön. Laukkuja on myös.
Kaikki sukat olisi varmaan kuluneet puhki kahden vuoden sisään, alusvaatteet ehkä 5-6 vuoden päästä. Muilla pärjäisin varmaan vuosikymmeniä, jos paino ei radikaalisti nousisi.