Montako kuukautta/vuotta pärjäisit nykyisillä vaatteillasi/alusvaatteillasi, jos vaatekaupat eivät olisi enää auki lainkaan
Kommentit (52)
Tänään pyykkiä pestessä mietin juuri, että mullahan on 15 vanhoja alkkareita, jotka on paremmassa kunnossa kuin 3 vuotta sitten ostamani.
Kyllä tässä pari vuotta vielä menisi, mutta sitten olisi varmaan saatava jo uusia alushousuja.
Varmaan loppuelämäni, olettaen että pysyn saman kokoisena.
Jos olisin kotitoimistossa, lopun ikäni.
Mulla on paljon sukkia, mutta eivät ole kivoja jalassa.
Käytän kotona hotelleista saatuja kylpytossuja, kotona on sen verran kylmä lattia, tämä toimii.
Olohousut olisi kiva saada. Mutta nykyisilläkin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan kaksi vuotta, sitten viimeistään alusvaatteet puhki kuluneet. Minulla on todella vähän vaatteita muutenkin ja lähes kaikki paitsi alusvaatteet kierrätyksestä. Ostan kirppiksiltäkin vain tarpeeseen.
Mikä no vaatekokosi? Voisin lahjoittaa sinulle muutamia hyväkuntoisia vaatteita, eivät mene zadaassa tai torissa kaupaksi
Tässä kohtaa jokainen voisi ajatella lopettavansa muodin perässä juoksemisen joka tapauksesa. Korona on hyvä herätys monessa suhteessa, ei vain ilmastonmuutoksen ja matkustelun osalta vaan myös kulutuksen osalta. Meillä on jo pulaa suojavarusteista ja ehkä kohta ruoastakin. Onko meikit , hajuvedet ja muoti sittenkään se johon kannattaa rahansa laittaa? Onko huulitäytteet ja rintaimplantit hyvää syötävää ruokakriisin koittaessa? Olisiko hyvä kuitenkin myöntää, että ihminen on riippuvainen puhtaasta vedestä ja ravinteikkaasta maasta ja säilyäkseen luonnonvaroja pitää hoitaa, eikä tuhota ja kuluttaa loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pyykkiä pestessä mietin juuri, että mullahan on 15 vanhoja alkkareita, jotka on paremmassa kunnossa kuin 3 vuotta sitten ostamani.
Sama juttu. Tuolla arkikalsarikierrossa on muutamat Seppälästä vuosikymmen sitten hankitut bokserit, jotka ovat paremmassa tikissä kuin viime kesänä ostetut alehalli-vastaavat.
M 45
Mut veikkaan, ettei esim. pitkät kalsarit kestäis 10 vuotta ehjinä. Olis sitä aika resupekka, mutta paitoja jos säännöstelisi ja käyttäisi vaan osan ensin loppuun, niin varmaan 10 vuotta helposti.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hätätilassa pärjäisin loppuelämäni (n.30-40v). Tietysti alusvaatteet ja sukat hajoaisi, mutta ilman niitäkin pärjää, kun opettelisin ompelemaan vanhoista lakanoista/ verhoista jonkinlaisia mekkoja ja jalkarättejä talveksi.
Ei tässä sitä kysytty. Kysyttiin kauanko pärjäisit nykyisillä vaatteillasi.
Kyllähän sitä kuka vaan pärjäisi vaikka ilman vaatteita, kun muuttaisi vaan afrikkaan.
Zinc
Sukat ja kalsarit loppuisi ekana, mutta joku 15v ainakin. Mulla on paljon ainakin tuon ikäisiä vaatteita, joita käytän vielä. Vanhempikin.
Mulla on nyt jalassa alushousut, jotka on olleet mulla varmaan kohta 20 vuotta. Muutama reikä, mutta ei se haittaa. Ehkä kohta pitää luopua. Pesun kautta siivousrätiksi ja sitten roskiin. Äiti opetti.🩲
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pohdin, että hietän vanhoja t-paitoja pois. Ostin jo tilalle vähän uusia, mutta ensimmäiset hajosivat jo pesussa.
Aloin pohtimaan, että enpäs heitäkään niitä vanhoja paremmin tehtyjä paitoja pois sittenkään ;)
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt jalassa alushousut, jotka on olleet mulla varmaan kohta 20 vuotta. Muutama reikä, mutta ei se haittaa. Ehkä kohta pitää luopua. Pesun kautta siivousrätiksi ja sitten roskiin. Äiti opetti.🩲
Lisään: pärjäisin nykyisillä varmaankiin seuraavat 30 vuotta.
Olen ostanut uusia alushousuja ja sukkia viimeksi 13 vuotta sitten. Suurin osa alushousuistani on tällä hetkellä reikäisiä, ja ehjiä sukkapareja ei ole jäljellä montaa. Vielä toistaiseksi pärjään entisillä, mutta en kauaa.
Lempifarkkuni olen ostanut jotain 10 vuotta sitten. Niissä alkaa nyt näkyä polvessa reiän alkua.
Loppuelämäni helposti. Alushousuista voisi tulla pulaa mutta varmaan niitäkin voi aika pitkälle korjailla, olla ilman tai saumurilla surauttaa jostain jämäkankaasta. Sukkiakin pitäisi parsia tai käyttää villasukkia, lankaa on niin paljon että kutoisin aina uudet.
Vierailija kirjoitti:
Menkkaveren polttamilla kalsareilla pestään Koronaa pois jääkaapin hyllyistä...
Alusvaatteet ja kengät olisi ongelma. Muilla pärjäisi varmaan 20 vuotta hyvin, toki olisivat aika virttyneitä. Nytkin mulla on joitain vaatteita käytössä, jotka on kuuluneet äidilleni, jopa isoäidille. Myös omia 20 v vanhoja on käytössä.
Korkeintaan kaksi vuotta, sitten viimeistään alusvaatteet puhki kuluneet. Minulla on todella vähän vaatteita muutenkin ja lähes kaikki paitsi alusvaatteet kierrätyksestä. Ostan kirppiksiltäkin vain tarpeeseen.