Miksi koiranulkoiluttajat kävelevät jatkuvasti väärällä puolella katua/tietä?
Aivan käsittämättöntä, että jatkuvasti esim. Helsingissä kadulla kävellessä tai Keskuspuistossa lenkillä ollessa koiranulkoiluttajat vetävät vasenta laitaa. Sitten inistään turvaväkeistä, kun nämä idiootit eivät tajua, että itse kävelevät väärää puolta ja heitä muka pitäisi väistellä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Koirat kulkevat ihmisen vasemmalla puolella ja kaikkien turvallisuuden vuoksi niiden on hyvä kulkea ojanpenkan puolella, eikä keskellä tietä. Mielläni kuljen Keskuspuistossa polkuja pitkin, kun kävelijät ja etenkin lenkkeilijät huohottavat niskassa eivätkä näytä osaavan pitää turvavälejä.
Kulkevat vasemmalla ja oikealla puolella sekä 10 metrin hihnan päässä muiden jaloissa tai polkypyörän pyörien tuntumassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on trolliksi väsynyttä jankkausta, etkö vuosienkaan jälkeen ole vielä oppinut että:
Suomessa saa lain mukaan kävellä kumpaa laitaa haluaa, vain pyöräilijät on määrätty keskelle.
Koirat opetetaan kävelemään vasemmalla puolella ja on luonnollista olla aina sillä kusipaska-puolella jo valmiiksi, siellä ne hajutkin on.
Koulutetut koirat, (myös näyttelykoirat) kulkevat ohjaajan vas. puolella. Itse olen vapaa-ajan lenkeillä opettanut koirani kävellen/ fillarilla juoksuttaen kulkemaan tien oik. reunaa, että emme häiritse muuta liikennettä, kun pysähdymme välillä haistelemaan/pissalle yms.
Suomessa on myös yleisillä teillä, kaduilla, jalkakäytävillä, liuku- ym. portaissa, metsäpoluilla oikeanpuoleinen liikenne. Koirat yleensä oppivat tämän helposti, kaikki ihmiset valitettavasti eivät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on trolliksi väsynyttä jankkausta, etkö vuosienkaan jälkeen ole vielä oppinut että:
Suomessa saa lain mukaan kävellä kumpaa laitaa haluaa, vain pyöräilijät on määrätty keskelle.
Koirat opetetaan kävelemään vasemmalla puolella ja on luonnollista olla aina sillä kusipaska-puolella jo valmiiksi, siellä ne hajutkin on.
Koulutetut koirat, (myös näyttelykoirat) kulkevat ohjaajan vas. puolella. Itse olen vapaa-ajan lenkeillä opettanut koirani kävellen/ fillarilla juoksuttaen kulkemaan tien oik. reunaa, että emme häiritse muuta liikennettä, kun pysähdymme välillä haistelemaan/pissalle yms.
Suomessa on myös yleisillä teillä, kaduilla, jalkakäytävillä, liuku- ym. portaissa, metsäpoluilla oikeanpuoleinen liikenne. Koirat yleensä oppivat tämän helposti, kaikki ihmiset valitettavasti eivät...
Ei, ei ole sellaista olemassakan kun oikeanpuoleinen liikenne jalankulkijalle :)
Oikea käsi vahvempi niin sillä on hyvä vetää idiootteja turpaan jotka väkisin koittavat kävellä vasenta laitaa