Alakoululaisen perseily etäopetuksessa
Luokka pitää oppituntia videopuhelun avulla, ja pikkuherra hokee pyypyjä, ja joskus kiljaisee "kuunnelkaapa tätä!", ja pieree mikrofoniin. Opettajan mielestä minun kuuluu valvoa häntä, vaan minäpä olen etätöissä! Istun kuulokkeet päässä tekemässä töitä, näin vältyn pyypyy jutuista, jotka häritsevät munkin työtä. On tämä karanteeni ihanaa!
Onko siis teidän mielestä minun vastuulla tuo kakara KOULUAJALLA?
Kommentit (49)
Opettajan kannattaisi suosiolla mykistää nämä pikku-Petterit, jotka eivät osaa käyttäytyä. Näitä tuntuu löytyvän myös yläkoululaisista. Seurasin tänään hetken sivusta oman 7-luokkalaiseni Teams-oppituntia, ja kaikenlaisella häröilyllä siellä osa koitti tuntia häiritä. Sympatiat kokonaan opettajien puolella. Pistäkää ne kakaranne kuriin jos kerran olette kotona!
Vierailija kirjoitti:
Lasten kuritus on vaan "nimellisesti" kiellettyä. Jos et kurita niin siitä kasvaa kaikkien vihaama mulqwisti. Teet siis kaikille palveluksen pikku luunapilla, tukkapöllyllä ja niiden toiston uhkailulla. Ei ne muuten opi.
Oletko ihan suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua alkoi niin naurattamaan nämä perseilevät alakoululaiset ja amislaiset. :D
Hekin ovat varmaan turhautuneita poikkeusoloihin. Jokainen reagoi tavallaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietysti se on sun vastuulla. Idiootti.
niin ovat työnikin. idiootti.
Ilman nimittelyjä, alakoululaiselle voi vielä opettaa käytöstapoja heti työpäivän jälkeen. Koko ilta on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kuritus on vaan "nimellisesti" kiellettyä. Jos et kurita niin siitä kasvaa kaikkien vihaama mulqwisti. Teet siis kaikille palveluksen pikku luunapilla, tukkapöllyllä ja niiden toiston uhkailulla. Ei ne muuten opi.
Oletko ihan suomalainen?
Olen joo ja en nyt tarkoittanut ihan sitä mitä ilmeisesti ajattelit. Inhottaa ja suorastaan kuvottaa joidenkin vanhempien harjoittama "ei lasta saa kieltää tai komentaa" -metodi. Se kun ei vaan joka kersalle toimi. "Hei me ollaan kavereita". Anna mun hitto kaikki kestää. Kuriton pikku ipana ei tottele kaveriaan, vaan vaatii jotain ihan muuta. Ja jotta kaltaisesi saisi kunnolla järkyttymään; monet ulkomaalaiset lapset kunnioittavat vanhempiaan.
onko jotenkin vajaa kun hokee pyypyä..... luulisi ton ikäisen per.sei.levän pelkästään pierulla, mutta hokee pyypy.
Vierailija kirjoitti:
onko jotenkin vajaa kun hokee pyypyä..... luulisi ton ikäisen per.sei.levän pelkästään pierulla, mutta hokee pyypy.
Ei lapset opi nykyajan vanhemmilta edes kunnollisia perseilysanoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Opettajat on ihan kädettömiä lasten perseilyn kanssa ihan normiopetuksessakin. Meinaatko, että kasvatuskeskustelu ja jälkkä toimii etänä millä lailla?
No itse asiassa etänä opetus on paljon mukavampaa: voit mykistää älämölöilijän toisin kuin luokassa. Sen kun vain nappia painaa. Tällaista luksusta kaipaan lähiopetukseenkin. Ihan hyvä, että vanhemmat tosiaankin näkevät nyt kotona, minkälaisia ihanneoppilaita heidän mussukkansa ovat.
Kannattaa myös tutustua oman lapsen sekä luokkakavereiden koulutöihin, niin valkenee, missä sarjassa painitaan. Niitä itse tehtyjä esitelmiä ja muita töitä voi nimittäin katsella siellä Google Classroomissa vapaasti.
Miten teillä arki sujuu vapaa-ajalla? Onko ohjeiden mukaan toimiminen silloinkin yhtä vaikeaa?
Itse omistautuisin lapseni kasvattamiselle siksi aikaa, että lapsen kyvyt yltäisivät normaaliin kommunikointiin piereskelyn sijasta.
Lapseni on ihan 10 oppilas. Levottomuutta kuitenkin esiintyy.
-Ap
Pyypyy lähtee pesästään saippualla pesemällä. Palasaippua vaan sisään pyypyyn pesäkoloon ja ankaraa hinkkausta.
Eilenkin oli esitellyt etumetsoaan kamerassa, ja oli vielä sanonut:"Mitäs pidätte?" ja perään pieraisi!!! Saan hävetä silmät päästäni!!! Työni keskeytyy jatkuvasti, jos pitää lasta vahtia!!!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Pyypyy lähtee pesästään saippualla pesemällä. Palasaippua vaan sisään pyypyyn pesäkoloon ja ankaraa hinkkausta.
No eipä lapsi usko. Ja saisin lastensuojeluilmoituksen, joten keksi parempi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Ap
Eikä! Taas oli pyypyillyt chatissa ja heti kun pikkuherra hiljennettiin chatissa ja ei voinut enää puhua, niin häippäsi alkoi häiritsemään minua ja huutamaan pyypyytä ja paukuttamaan! TYÖNI ON VAAKALAUDALLA! Itsekö muka tässä pitäisi alkaa vahtimaan!!!!!11!
-Ap
Hanki Sitten KorvaTulpat, Niin Ei Tarvitse Kuunnella Jatkuvaa PyyPyilyä!
Voi luoja en kestäis tommosta apinaa päivääkään, luojan kiitos meillä on vain tyttöjä.
Minun äitini tuntien olisi tullut melkoinen saarna (mutta olinkin tyttö eikä huumori ollut tuollaista luokkaa, oli minunkin luokkani pojat vähän samanlaisia eikä ollut edes energiajuomia pahemmin käytössä muistakseni). Mutta vanhempien vastuulla tämä on. Hiertäähän se, kun omia töitäkin pitäisi tehdä, mutta sinä lapsesi olet tänne maailmaan tuonut, joten ota vastuu ja ota poikasi kunnolla puhutteluun. Ainakin yrität, koska jotkut vanhemmat eivät tee edes sitäkään vaan sysäävät vastuun toiselle. Opettaja koittaa nyt opettaa näiden olosuhteiden pakosta. Tunnen kaksi opettajaa, toinen keski-ikäinen (mieheni äiti) ja toinen 25-vuotias kaverini lukioajoista eikä heillä kauhean helppoa ole tämä, kun koittavat parhaansa mukaan saada oppilaat oppimaan, (opettavat 5-6 luokkalaisia molemmat). Lapsi on nyt kodissaan eikä opettaja pysty muuta kuin pyytämään, että voisiko yrittää keskittyä. Vastuu tässä on nyt vanhemmilla. Ei ole nyt mitään luokkahuonetta, missä opettaja voi paremmin pitää huolen siitä, että kaikki voivat oppia.
niin ovat työnikin. idiootti.