Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö nyt te, jotka olette kotona, todellakin sekä lounaan että päivällisen?

Vierailija
02.04.2020 |

Miten siinä ehtii töitä tehdä, jos kokoajan täytyy olla ruokaa laittamassa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan päivällistä. En kyllä tee töitäkään 😅

Vierailija
2/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssi ja päivällinen illalla joskus ysin/kympin aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.Ja vielä ihan itse teen enkä tilaile mistään valmista.Olen lomautuksessa ja kahden teinin kanssa kotona, joten minun "työ" on lähinnä koulujutut lasten kaa eli on aikaa tehdä ruokia ym. syömisiä.

Vierailija
4/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt aamupala ja lounas kokonaan pois. Töissä kuluttaa paljon enemmän kaloreita niin silloin tarvitsee ruokaa jaksaakseen. Kotona maatessa ei tarvitse. Iltaisin herkuttelen niin tasaantuu kalorit.

Vierailija
5/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän lounaaksi edellisen päivän päivällistä. Ei mene monttaa minuuttia mikrossa.

Vierailija
6/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulee syötyä. Lounaaksi edellispäivän jämät ja illalliseksi sitten uutta ruokaa.

Tänään oli lounaalla punajuurikeittoa ja iltaruuaksi valmistuu kaalilaatikko. Huomenna sitten lounaalla kaalilaatikkoa ja illalla nakiton nakkikeitto tofulla.

Vierailija
7/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Laihdutan, niin syön pieniä annoksia useita kertoja päivässä. Se on mulle sopivin tapa laihduttaa.

Vierailija
8/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Teen ihan niinkuin yleensäkin pari kertaa viikossa muutaman päivän ateriat valmiiksi. En mä kokkaile joka päivä tai varsinkaan aloita kokkailua kesken töiden. Joskus saatan tehdä vaan nopeasti leivän tai ottaa mysliä nälkään. Enemmän mulle jää kotona aikaa, kun säästyy työmatka-ajat 1,5h/päivä.

Vierailija
9/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lasten takia, ja pitää päivärytmiä yllä.

Vierailija
10/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään, lounaalla aina edellisen päivän päivällisen jämät. Syön mieluummin kaksi pienempää ateriaa kuin yhden ison.

Vierailija
11/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään samoin kuin viikonloppuisin, eli joskus klo 14-15, yks ruoka.

Vierailija
12/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko syödä tarpeeksi että pysyy hoikkana. Syödään viisi ateriaa päivässä. 

Tiesitkö ap muuten, että on ihan mahdollista tehdä enemmän kuin yksi annos ruokaa kerralla?

Me tehdään ruokaa joka kolmas päivä. Ihan hyvin on ehtinyt.

Vierailija
13/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Ihan joka päivä. Lounas on usein edellisen päivän päivällisestä yli jäänyttä.

Vierailija
14/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan alkaa laatia jotain ruokalistaa, toistaiseksi kaikki ruoat on tehty fiilispohjalta. Mutta kyllä me syödään se 4-5 kertaa päivässä. Lounas ja päivällinen. Lounaaksi jotain valmisruokaa esim porkkanalettuja, kurkkua, maitoa ja päivälliseksi teen jotain ehkä kanakastiketta, riisiä, salaattia tms. Siis vaihdellen, tuossa vain esimerkki. Lounas on siksi tuollainen helposti lämmitettävä koska aikaa sen tekemiselle ei ole. Ellei edellisestä päivästä jäänyt jämiä.

Vierailija
15/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei muita aterioita.

Ei aamiaista eikä valipaloja.

16/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt yhden ruoan klo 14-15 välillä. Syön aamupalan myöhempään kuin työaamuina, joten lounasaikaan ei ole vielä nälkä. Pitäisi kai kokeilla syödä kaksi lämmintä ateriaa kuten normaalisti, jos pysyisi paremmin rytmissä. 

Vierailija
17/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Plus välipalat ja naposteltavat. Vastapainoksi arki- ja harrasteliikunta on aivan nollassa. Ja alkoholia kuluu ihan vaan tylsyyden tappamiseen. Tässä voi vielä käysä niinpäin, että säästämällä muutama sata koronakuolemaa saamme ”vastalahjaksi” tuplasti epätervellisten elämäntapojen aiheuttamia kuolemia sekö ison joukon mielenterveyshäiriöitä ja alkoholisteja.

Vierailija
18/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka valtavana prosessina pidät syömistä? Jotkut voi syödä ilman valmistusta.

Vierailija
19/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan haen kaupan tiskistä (saa hyvän tauon töihin samalla) ja päivällisen tilaan Woltista

Vierailija
20/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön yleensä brunssintapaisen, kevyen kun aamulla ei ole nälkä. Illalla jotain kunnon ruokaa. Siinä välissä kahvia, hedelmiä ja mitä milloinkin, myös jotain suklaata tms. En laita joka päivä ruokaa, teen pakastimeen. Asun yksin niin ei tarvitse esim lapsille tehdä. Nälkä on vähentynyt vaikka yleensä aamupäivällä teen jonkun pidemmän kävelylenkin.