Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokapaketti koululaisille, mutta erityisruokavalioita ei huomioida???

Vierailija
02.04.2020 |

Olen nyt aivan sanaton. Lapsella on keliakia ja laktoosi-intoleranssi, joten ei siis kouluruokaa meille. Voiko tämä oikeasti mennä näin, vai toimiiko kunta väärin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti toimii väärin. Onhan aina eväsruokailuissa ennenkin huomioitu erityisruokavaliot. Oletteko ilmoittanut sen sinne? Meillä kysyttiin samalla kun kysyttiin kuka haluaa kouluruuan. Ei varmaan keittiö ole kaikista oppilaista perillä. Tietävät lähinnä, että 10 keliakiaa yms.

Vierailija
2/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti toimii väärin. Onhan aina eväsruokailuissa ennenkin huomioitu erityisruokavaliot. Oletteko ilmoittanut sen sinne? Meillä kysyttiin samalla kun kysyttiin kuka haluaa kouluruuan. Ei varmaan keittiö ole kaikista oppilaista perillä. Tietävät lähinnä, että 10 keliakiaa yms.

Tiedotteessa missä oli ilmoittautumisohjeet luki, että erityisruokavalioita ei toimiteta ollenkaan. Mielestäni todella törkeää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos maksaisit ihan itse ne lapsesi syömiset. 

Vierailija
4/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt kotona pönttö. Tai hae ja syö itse ja lapselle oma Ruoka

Vierailija
5/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi sitten muutkin vanhemmat maksaa omiensa syömiset.

ap

Vierailija
6/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisi sitten muutkin vanhemmat maksaa omiensa syömiset.

ap

Älä ainakaan koskaan enää lisäänny. Kiitos. 

Vierailija
7/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapesi ei pysty syömään tarjottuja ruokia, niin ilmoita ettei enää tarvitse teille tuokia antaa. jos joku muu perheessä syö lapselle tarkitetut ruoat tai pahimmassa tapauksessa menee roskiin, niin tullainen on verovarjen väärinkäyttöä.

Vierailija
8/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 prosenttia maksaakin. Pihit ei

Vierailija
9/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä siis oikein, että kunta tarjoaa koululaisille ateriat myös etäkoulussa, paitsi että ei tarjoakaan kaikille?

ap

Vierailija
10/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa leipäjonot on peruttu, mutta aloittaja ei saa ruokittua omaa Purjo-Ceciliaansa? 

Vierailija
11/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lapesi ei pysty syömään tarjottuja ruokia, niin ilmoita ettei enää tarvitse teille tuokia antaa. jos joku muu perheessä syö lapselle tarkitetut ruoat tai pahimmassa tapauksessa menee roskiin, niin tullainen on verovarjen väärinkäyttöä.

Lapselle ei tule niitä annoksia, koska hän ei voi syödä niitä.

ap

Vierailija
12/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse on varmaan hajuyliherkkä.

Vierailija
13/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole varaa ruokkia omaa lasta kuukauden verran. Vielä valitat kun veronmaksajat kustantaa penskallesi ruuan. Tee itse ateriasi ahne possu.

Vierailija
14/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy, tee itsellesi gluteeniton ja laktoositon ruoka ja sitten vaihdatte aterioita. Kouluruuat sitäpaitsi ovat usein jo valmiiksi suunniteltu laktoosittomiksi ja gluteenittomiksi. Kalapuikot ja makarooniruuat tietysti erikseen.

Vierailija
15/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP-n kaltaiset valittajat ja vaatijat on yliedustettuja kaikenlaisissa ruokajonoissa. Nähty niin monesti miten eniten vaatii ne jotka vähiten kasaa yhteistä pottia.

Vierailija
16/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa te käytätte niistä ruuista mitä voitte, kaikessa ei varmaan ole gluteenia tai laktoosia ja jos muille perheessä sopii kaikki, niin senkun syö. Jää teillä sitten enemmän tällä tavalla rahaa käyttöön niitä gluteenittomia tuotteita varten.

Vierailija
17/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole varaa ruokkia omaa lasta kuukauden verran. Vielä valitat kun veronmaksajat kustantaa penskallesi ruuan. Tee itse ateriasi ahne possu.

Veronmaksajat EI kustanna lapselleni ruokaa. Etkö osaa lukea? Kunta ei toimita aterioita erityisruokavalioisille lapsille.

ap

Vierailija
18/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa te käytätte niistä ruuista mitä voitte, kaikessa ei varmaan ole gluteenia tai laktoosia ja jos muille perheessä sopii kaikki, niin senkun syö. Jää teillä sitten enemmän tällä tavalla rahaa käyttöön niitä gluteenittomia tuotteita varten.

Erityisruokavalioita ei toimiteta. Ymmärrätkö? Se tarkoittaa, ettei lapselleni toimiteta ruokaa. Ei tuonne voi ilmoittaa, että keliaakikko ottaakin nyt sen normaalin ruuan.

ap

Vierailija
19/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (Espoo) sama. Ymmärrän hyvin ja koen että toi kouluruoankin jako on ylimääräistä. Ei siellä välttämättä nyt ole vakkarihenkilökuntaa, jotka voivat tehdä monenlaista ja tietää mikä lapsi saa syödä mitä.

Vierailija
20/32 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ei oo tommosta palvelua edes. Eli ei saa edes sitä perusruokaa.

Eli älä viitsi valittaa, anteeksi nyt vaan.

Eikö kukaan muu perheestä voi syödä niitä ruokia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän