Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihda asiointi K-kauppaan ja samalla tuet suomalaisia yrittäjiä

Vierailija
02.04.2020 |

K-kaupat ovat yksittäisten kauppiaiden pyörittämiä elintarvikemyymälöitä joiden kotimaisten tuotteiden valikoima on Suomen suurimpia. Esimerkiksi K-kaupasta on helpompi löytää kotimaisemissa pienpanimoiden oluita joita ei Prismasta löydä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda.

Vierailija
2/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan s-ryhmän edullisempia tuotteita, ja asiakasomistaja - kotitaloudet saavat sitten bonuksia ja taas ostavat lisää. Raha kiertää ja tulee työpaikkoja. Kunpa nyt enemmän suosittaisiin suomalaista ja saatais oikeasti työpaikat takaisin ja Suomi kuntoon tämän koronan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaihda. Minun talouteni menisi välittömästi konkkaan, jos joutuisin maksamaan K-kauppojen nyhtämää ylihintaa.

Sitäpaitsi tuo väitteesi kotimaisuudesta ei osunut lainkaan maaliin. Huomattavasti K-kauppoja edullisempi S-ryhmä on osuuskunta, eli se on asiakkaidensa omistama, eli puhtaasti kotimainen yritys. Kesko taas on osakeyhtiö jonka osakkeista peräti kolmannes on ulkomaisessa omistuksessa. Eli asioimalla K-kaupoissa, tuet ulkomaisia osakkeenomistajia.

Tuo pienpanimoväittämäkään ei osunut oikein maaliin, kun valikoimat vaihtelee myymälöittäin todella paljon. Erityisen suurta vaihtelu on K-kaupoissa. Pienemmistä K-kaupoista on turha etsiä mitään artesaanioluita, eikä se aina onnistu isommistakaan. Esimerkiksi oman paikkakuntani Citymarketissa on suppeampi pienpanimo-oluiden tarjonta, kuin paikallisessa S-marketissa.

Vierailija
4/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K niinkuin kallista.

Vierailija
5/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lähi K-kaupassa mutta meillä ei ole autoa ja joudun sitten useanakin päivänä viikossa käymään siellä että saan tuotteet kannetuksi kotiin.  Tosin kaikki mitä ostan ei nyt ole mitenkään "elintärkeää". 

Mielestäni kassat on katsoneet vähän nenän vartta pitkin että mitä siellä aina pyörin joten olen alkanut rajoittaa käymisiä. Toki koronan takia kannattaa tietysti käydäkkin harvemmin. Mutta myyjät unohtavat että asiakkaat maksavat heidän palkkansa. Jollei ole asiakkaita niin ei ole työtäkään.

Vierailija
6/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin kauppiaasta kiinni kuinka paljon hän ottaa erikoisoluita valikoimaan. Oluesta kiinnostunut voi pitää kattavaa valikoimaa, uskis absolutisti paria hassua. Siis K-kaupoissa. S-ryhmän kaupoissa ei ole kauppiaita, joten heillä ei ole samanlaista päätäntävaltaa valikoimasta

Vierailija
7/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lähiässässä on suorastaan kadehdittava rivistö erikoisoluita, aika paljon myös kotimaisia pienpanimotuotteita. En näe mitään syytä maksaa euroa pullolta enemmän k-kauppiaalle.

Vierailija
8/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupassa asioinnista ei tule kuin paha mieli. Kaikki on kallista ja silloinkin kun siellä on muka joku tarjous, kuitin tarkistaessaan saa aina huomata, että onkin maksanut normaalihinnan.

Vierailija
9/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupassa asioinnista ei tule kuin paha mieli. Kaikki on kallista ja silloinkin kun siellä on muka joku tarjous, kuitin tarkistaessaan saa aina huomata, että onkin maksanut normaalihinnan.

Onko sulla Plussa-kortti? N. 90%, tai enemmän, K-kauppojen tarjouksista on Plussa-tarjouksia. Mun on vaikea uskoa tota sun väittämää, koska olen itse työskennellyt Keskolla. Yöajoissa tarjoushinnat päivittyvät järjestelmään ja ei pitäisi olla mahdollista että sinulle myydään tarjoustuote normaalihinnalla, jos olet oikeutettu alennukseen.

Vierailija
10/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla Plussa-kortti? N. 90%, tai enemmän, K-kauppojen tarjouksista on Plussa-tarjouksia. Mun on vaikea uskoa tota sun väittämää, koska olen itse työskennellyt Keskolla. Yöajoissa tarjoushinnat päivittyvät järjestelmään ja ei pitäisi olla mahdollista että sinulle myydään tarjoustuote normaalihinnalla, jos olet oikeutettu alennukseen.

Lisäksi se plussakortti on ilmainen, et joudu maksamaan 100 e kuten s-etukortista.

Vierailija
11/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda. Kierrän tarjousten perässä ja vieläkin lidl sekä ulkomaalainen ruoka on halvempaa. Eikä kannata perustella millään maajussien auttamisella ei se raha sinne asti pääse valituksesta päätellen, persaukisia ovat. Moni tila on vuosisatoja vanha eikä niillä ole koskaan mennyt hyvin aina velkaisia köyhiä. Sadantuhannen hintaisilla traktoreilla joutuvat lapsetkin koulutiensä kulkemaan ja kaupunkia ympäri pörräämään kun asuvat niin kaukana. Eu tukia silti maksetaan jopa emännän siemennyksestä ja nyt maajussit itkevät jo että eivät jaksa hakemuksia tehdä, vaikka suomessa talvi ja joutoaika kestää niillä tuollaiset kahdeksan yhdeksän kuukautta

Vierailija
12/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi se plussakortti on ilmainen, et joudu maksamaan 100 e kuten s-etukortista.

Ei ole ilmainen. En muista mitä maksaa, mutta jotain alle 10€.

Vierailija
13/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on lähellä eikä tarviste mitään etukortteja joten asioin siellä jatkossakin.

Vierailija
14/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ilmainen. En muista mitä maksaa, mutta jotain alle 10€.

Hankin puoli vuotta sitten plussakortin, eikä se maksanut mitään.

Vierailija
15/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa K-kaupoista ruokaa. Ainakin meillä S ryhmän ja Lidlin hinnat ovat huomattavasti alhaisemmat samasta tuotteesta.

Vierailija
16/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppias hoitaa homman ja vie rahansa veroparatiisiin.

Tietysti asioin S-kaupassa, joka on meidän asiakkaiden omistama ja tuotto jää Suomeen.

Vierailija
17/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan kannattajat voi häätää maasta ja passitta Äl-Hölin leirille.

Vierailija
18/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on osuusmaksu, joka lyhenee bonusostoilla eli käytännössä itsekseen.

Vierailija
19/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ilmainen Plussa-kortti: https://www.plussa.com/

20/24 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silloin tällöin K-kaupassa ostamassa tiettyjä lempituotteitani, joita joko ei myydä muiden ryhmien kaupoissa ollenkaan tai jotka eivät vain kuulu muiden lähikauppojeni valikoimiin. Käyn kaupassa kävellen, joten suosin lähikauppoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan