Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut niitä kaupan vihanneshyllyllä myytäviä ruukuyrttejä kotona menestymään niin, että eivät kuolisi heti?

Vierailija
02.04.2020 |

Siinä alkuperäisessä ruukussa nuutuvat ainakin minulla päivässä-parissa. Ois kiva jos ei tarvis aina ostaa uusia! Onko jollain vinkkejä? Pysyvätkö hengissä jos vaan laittaa isompaan ruukkuun?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa. Mulla on ollut jo kolme vuotta sama salvia ulkona kukkalaatikossa. Koko tämän leudon talven siinä on ollut tuoreita lehtiä. Samoin ruohosipuli on just alkanut versomaan ja saan siitä jo mausteeksi. Samassa puisessa laatikossa kasvavat.

Kesäisn on myös koko kesän sen salaatin lisäksi, basilikaa ja rosmariina.🤗

Vierailija
22/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutin viime kestänä ruukkupersiljan ulos isoon ruukkuun, hyvin pysyi hengissä ja on jo alkanut puskea uutta satoa. Se saattaa kyllä ollakin se helpoin elätettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilikan ja mintun kanssa olen pärjännyt. Rosmariinikin säilyi puoli vuotta. Siis sisätiloissa. Ruukkusalaatti kasvaa ulkona hyvin.

Vierailija
24/28 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomut kasvaa paremmin kun niissä on multaa. Olen ulkona viljellyt.

Vierailija
25/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamelissa on ollut vuosia tommoisessa yrttiruukussa pelkästään alkuperäisessä mullassa. On se sitkee.

Vierailija
26/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu vain silloin, kun yrttejä ei tarvitse mihinkään, on vaikka lähdössä reissuun ja ajaa jääkaappia ja muita ruokavarastoja alas. Jopa silloin yrtit kukoistaa eivätkä kuole millään. :D 

Vierailija
27/28 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tregrenin noin vuosi sitten, yrtit kestävät nyt niin kauan että ehdin käyttää ne loppuun. Laitan siis suoraan pussista ruukkuineen päivineen tregreniin ja lisään kerran viikossa vettä, siinä se.

https://www.tregren.fi/product/288/t3-keittiopuutarha

Anteeksi nyt, mutta maksoitko oikeasti 90 e että saat käytettyä basilikan loppuun???

Oletko tietoinen missä ajassa tuo maksaa itsensä takaisin?

Vierailija
28/28 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin tregrenin noin vuosi sitten, yrtit kestävät nyt niin kauan että ehdin käyttää ne loppuun. Laitan siis suoraan pussista ruukkuineen päivineen tregreniin ja lisään kerran viikossa vettä, siinä se.

https://www.tregren.fi/product/288/t3-keittiopuutarha

Anteeksi nyt, mutta maksoitko oikeasti 90 e että saat käytettyä basilikan loppuun???

Oletko tietoinen missä ajassa tuo maksaa itsensä takaisin?

En ole tuo jolle kommentoit mutta minulla on tuo sana tregren ja olen kyllä kokenut hyväksi. Käytän paljon basilikaa ja muita yrttejä ja aiemmin niitä ostelin viikon välein, nyt en ole kuukausiin ostanut koska tuossa ne oikeasti kukoistaa. Tregrenillähän on myös niitä ”kapseleita” joista voit itse kasvattaa yrttejä/tomaatteja/salaattia jne. Tuo alkuperäinen ehkä vähän oudosti muotoili että tuon avulla ”saa käytettyä loppuun”, minä ainakin olen oikeasti saanut säästöjä kun en enää joudu ostamaan yrttejä kaupasta