Ovatko muut taantuneet pula-aikalaisiksi?
Arvostan yleisesti turhan karsimista ja haluan että kodissani on vain tarpeellista ja käytössä olevaa tavaraa. Nyt yleinen ilmapiiri on jotenkin saanut minut käyttäytymään kuin pula-ajan traumatisoima mummo, joka kerää jogurttipurkkeja, ei vie vanhaa vaatetta kierrätykseen koska siitä voi tulla tarpeen ommella jotain ja säästää ylipäänsä varmuuden vuoksi kaiken, koska ei voi tietää onko tulevaisuudessa rahasta tai tarvikkeista pulaa. Onko muilla samaa vai olenko jo murentunut alkumetreillä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lukea normaalielämän jogurttipurkkikeräilijöiltä mihin ovat niitä elämänsä aikana tarvinneet.
Itse olen jogurttipurkkikeräilijä ja käytän purkkeja mm;
- säilytykseen
- askarteluun
- retkillä lasten kanssa (ei tarvitse ostaa kertakäyttömukeja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkanut suunnitella mitä kaikkea voin itse kasvattaa pienellä parvekkeellani tai sisätiloissa.
Mitä kaikkea on jo listalla, voisinko antaa lisää vinkkejä?
Anna toki. Steviat ei idä, vaikka on jo toinen pussillinen siemeniä menossa.
Zinc
Oliskohan vika myyjässä, eikä idättäjässä. Kaikki muut on edes jotenkuten itäneet. Noista ei ole tullut yhtä korttakaan ylös.
Kas vain, kiitos kun muistutit. Ihmettelinkin minkä pussi minulla on ilman tarraa ja nyt tuli mielenjohde, että se on steviaa. Minulla se lähti, mutta ei jatkanut kasvuaan, tosin silloin kokeilin sitä opiskelijakämpässä ihan sisätiloissa. Pitääkin kokeilla sitä nyt kun saan sen ulos. Tosin pussi on jo monta vuotta vanha, lähtenevätkö vielä. Kasvien ja olosuhteiden kanssa on vähän tuuripeliä, riippuu niin paljon olosuhteista.
Oletko esikasvattanut ne muovin alla vai ilman?
Tarkoitatko idättänyt? No en yleensä ole mitään muoveja käyttänyt. Joskus käytän pienille taimille esim. minikasvihuonetta alkuvaiheessa. Harmi kun isoja kasvihuoneita ei myydä kotiin järki hintaan. Ehkäpä semmosen voisi värkätä vaikka itse, jostain ikean laatikoista ;)
Zinc
Ne minikasvarit kun menevät niin nopeasti liina pieneksi, mutta sitten vaan lampun alle valoon.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin lukea normaalielämän jogurttipurkkikeräilijöiltä mihin ovat niitä elämänsä aikana tarvinneet.
Taimipurkeiksi, lasten vesivärikipoiksi, pikkusälän kuten naulojen säilyttämiseen, retkellä kertakäyttömukiksi jne.
Vesisänky?
:D