Käyn kerran viikossa kaupassa ja jokainen kerta 2-4 ihmistä yskii ja niistelee nenää
Nykyään ohjeistus on, että flunssan oireista kärsivänä ei saa mennä kauppaan! Kauppakassipalvelut toimii tai voi pyytää jonkun muun asioimaan kaupassa. Tai jos kumpikaan vaihtoehto ei ole mahdollinen ja kaapit on oikeasti täysin tyhjennetty niin miten olisi hengityssuojain&kumihanskat?! Mutta ei. Nyt on jo 4 kertaa putkeen tullut näitä pärskijöitä vastaan ja aina useampi. Mielestäni henkilökunnan pitäisi pyytää asiakasta poistumaan ja kieltäytyä myymästä mitään jos ohjeita ei noudata. Ne lukevat useimmissa kaupoissa selkeästi jo heti ovella.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Allergiaa? Ainakin Etelä-Suomessa kukkii leppä ja pähkinäpensas jo täysiä. Minulla vuotaa nokka sen vuoksi vettä ja aivastuttaa.
Sama. Nousi myös hillittömät allergiaihottumat, niin en tiedä pitäisikö alkaa suureleisesti esitellä niitä, jos sattuu aivastamaan kadulla.
Ei täällä pikkukunnassa ole mitään kauppakassipalveluita. Eikä myöskään ketään joka voisi käydä koko perheen puolesta kaupassa. Ihmisillä on nyt omat ongelmansa hoidettavana.
Mulla vuotaa aina nenä, ja lisäksi on tupakkayskää.
Lakkaa ap kyttäämästä, keskity omiin ostoksiisi ja elämääsi.
Tässä on kyllä ilmeisesti valtavia eroja. Itse en saa kaupassa päälleni mitään pärskeitä. Joku on ehkä huomaamattomasti niistänyt nenäliinaan tai yskäissyt hihaan. Mutta mitään erityistä ongelmaa en ole kaupoissa tavannut ja käyn kyllä isossa Prismassa monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä pikkukunnassa ole mitään kauppakassipalveluita. Eikä myöskään ketään joka voisi käydä koko perheen puolesta kaupassa. Ihmisillä on nyt omat ongelmansa hoidettavana.
Meidän pikkukunnalla on onneksi yrittäjät vastanneet tähän huutoon ja on aloittanut kauppakassipalvelun, ruokapaikka toimittaa kotiin ruokaa. Ja Salekin aloitti palvelun S- ryhmän toimesta. Myös naapurikunnan k-kauppa toimittaa tähän meidän suuntaan. Nyt vaan heittämään haastetta esim. oman kunnan faceryhmään, löytyisikö sieltä omasta kunnasta apua tähän tarpeeseen. (tosin luulen, että tämä oli provo)
Yleensäkin kohdatessani ihmisiä ja erityisesti kaupassa käydessä pärisytän huulia reippaasti ja luon näin puskurin eteeni kaikkea vastaantulevaa kuonaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen astmaatikko ja allerginen mutta osaan niistää sen nenäni kaupan ulkopuolella tai vessassa, en yritä tahallani pelotella koronapelkoisia. Pastilli suussa kauppareissun ajan, niin ei yskitä. Testattu on monta kertaa. Se pärskiminen on vastenmielistä, oikeasti.
Minulla taas on sellainen sukuvika, että osa sylkirauhasista sijaitsee nenäontelossa, joten pastillin laittaminen suuhun on aika tehokas tapa saada nenä vuotamaan. Ruokapöydässä nenä vuotaa ihan aina.
AP. Jos tunget itsesi liian lähelle niitä muita ihmisiä, he alkavat tekoyskimään ja -aivastelemaan, jotta ymmärtäisit ottaa etäisyyttä.
Onneksi meidän kaupassa saa olla rauhassa yskijöiltä. Yleensä mun lisäksi ollut vain pari muuta asiakasta.
Sain lääkkeistä nuhan joka kestänyt kohta 6 viikkoa. Pakko vaan käydä kaupassa tai nälkään kuolee. Ap:n kaltaiset ihmiset kuvittelevat jokaisen nuhan olevan tarttuva korona.
Minulla ei ole yskää eikä nuhaa. Silti aina, kesät talvet, ulkoillessani ja varsinkin sieltä sisälle tullessani, ne. Mä vuotaa hetken ajan. Lisäksi Parilla viime kauppareissulla, varsinkin nyt kun ei saisi, niin totta kai alkoi yskittämäänkin. Siis vaikka yskää ei ole, eikä muulloin koskaan yskitä.
Vain täydellisessä eristyksessä olevat saattavat välttyä flunssa-, influenssa- tai koronaviruksilta. Me, jotka käymme itse kaupoissa ja tapaamme kavereita, tulemme taatusti saamaan tartunnan ainakin joistakin viruksista. Tämän hetkinen eristys ei siis estä virusten leviämistä vaan hidastaa sitä.
Enpä ole huomannut yskijöitä, aivastelijoita tai niistäjiä kaupoilla. Itselläni alkaa kyllä nenä vuotaa aina ulkoillessa, joten niin lähikaupassakin piti vähän niiskuttaa. Mutta en tietenkään levittele sitä räkää mihinkään.
Itellä kans jatkuvaa vasomotorista nuhaa ollut viimeiset 20 vuotta, kyllä se on vaan kaupassa käytävä silti. :D