Voe vıttu. Olen aina luullut että Meksiko (Mexico) on pohjois-amerikassa
Niinku Yhdysvaltojen ja Kanadan (Canadan) välissä ns. Mut eipä ollutkaa, sehän onkin jenkkilän alapuolella kun tänään katsoin kartasta! Ja on tosi juttu tämä!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ja latinalaisessa amerikassa puhutaan Keski-Amerikasta, ei Väli-Amerikasta.
Jenkkien Keski-Amerikka (Middle America) on suomeksi Väli-Amerikka. Suomen Keski-Amerikka on Väli-Amerikka pl. Meksiko ja tälle ei taida olla suoraa englanninnosta.
Middle America on ihan eri asia kuin Central America.
Niin on, onko joku väittänyt jotain muuta?
Middle America = Väli-Amerikka
Central America = Keski-Amerikka
Sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ja latinalaisessa amerikassa puhutaan Keski-Amerikasta, ei Väli-Amerikasta.
Jenkkien Keski-Amerikka (Middle America) on suomeksi Väli-Amerikka. Suomen Keski-Amerikka on Väli-Amerikka pl. Meksiko ja tälle ei taida olla suoraa englanninnosta.
Middle America on ihan eri asia kuin Central America.
Niin on, onko joku väittänyt jotain muuta?
Middle America = Väli-Amerikka
Central America = Keski-AmerikkaSinä itse?
En ole missään vaiheessa Central Americasta, kun en muistanut, että Keski-Amerikka on englanniksi Central America.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella kaktuksia luonnossa kasvamaan johonkin Chicagon korkeudelle.
Chicago on samalla korkeudella kuin Barcelona.
Suunnat sekaisin Tampassa tuli mielikuva että ollaan tyynen meren rannalla vaikka oltiin Karibian merellä. Texas ja Chicago menee sekaisin. Jos ei katso karttaa tarkkaan niin monet ei tosiaan tiedä missä on edes Egypti tai Mesopotania.
Karttaa katsoessa ....Mexico on etelä Amerikkaa.
Lapsuuteni lempibändi oli kotoisin Bostonista. Päässäni sijoitin tämän ihmeellisen supertähtiä tuottavan paikan Los Angelesiin, siellähän se Hollywoodkin on niin toki sieltä tulevat kaikki laulajatkin.
Lisäksi luulin että Rooma on meren rannalla. Turhaan pakkasin binksut mukaan lomalle.
Luojalle kiitos Google mapsista, voitte kuvitella että se on pelastanut henkeni monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
SE ON POHJOIS-AMERIKASSA!
MUTTA EI KANADAN JA YHDYSVALTOJEN VÄLISSÄ, kuten ap luuli.
Missä on Jordan kirjoitti:
Suunnat sekaisin Tampassa tuli mielikuva että ollaan tyynen meren rannalla vaikka oltiin Karibian merellä. Texas ja Chicago menee sekaisin. Jos ei katso karttaa tarkkaan niin monet ei tosiaan tiedä missä on edes Egypti tai Mesopotania.
Mesopotamia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteni lempibändi oli kotoisin Bostonista. Päässäni sijoitin tämän ihmeellisen supertähtiä tuottavan paikan Los Angelesiin, siellähän se Hollywoodkin on niin toki sieltä tulevat kaikki laulajatkin.
Lisäksi luulin että Rooma on meren rannalla. Turhaan pakkasin binksut mukaan lomalle.
Luojalle kiitos Google mapsista, voitte kuvitella että se on pelastanut henkeni monta kertaa.
Et oppinut koskaan kartastoa avaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni, sanoin pikkuveljelleni, että minä muutan Eurooppaan. Pikkuveleni sanoi niin minäkin. Olemme aina asuneet Suomessa.
Mutta harva tietää että Eurooppa ulottuu Uralille saakka, Moskova ja Pietari ovat Eurooppaa yhä. Itä alkaa noitten Itäpuolelta, siis Uralin.
Lol, miten niin harva tietää? Jos on yhtään ollut tunnilla hereillä, niin taatusti tietää.
T : maantieto 10
Mexicolaiset lappaavaat floridaan töihin.
Ei ihme, että Pisa-tulokset romuttuvat.
Meksiko on edelleen Pohjois-Amerikassa.