Voe vıttu. Olen aina luullut että Meksiko (Mexico) on pohjois-amerikassa
Niinku Yhdysvaltojen ja Kanadan (Canadan) välissä ns. Mut eipä ollutkaa, sehän onkin jenkkilän alapuolella kun tänään katsoin kartasta! Ja on tosi juttu tämä!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni, sanoin pikkuveljelleni, että minä muutan Eurooppaan. Pikkuveleni sanoi niin minäkin. Olemme aina asuneet Suomessa.
Mutta harva tietää että Eurooppa ulottuu Uralille saakka, Moskova ja Pietari ovat Eurooppaa yhä. Itä alkaa noitten Itäpuolelta, siis Uralin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksiko kuuluu Pohjois-Amerikkaan Kanadan ja Usan lisäksi. Se ei kuulu Etelä- Amerikkaan.
Toki se sijaitsee Yhdysvaltojen alapuolella eikä yläpuolella. Kuuluu yleissivistykseen.
*eteläpuolella eikä pohjoispuolella
Ja se muuten kirjoitetaan suomeksi Meksiko, eikä siis Mexico (kuten se esim. englanniksi kirjoitetaan ).
Vierailija kirjoitti:
Luulin Afganistanin olevan jossain Kazakstanin, Uzbekistanin jne nurkilla.
Niinhän se onkin.
Luulosi olikin siis tällä kertaa 'tiedon väärtti' .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni, sanoin pikkuveljelleni, että minä muutan Eurooppaan. Pikkuveleni sanoi niin minäkin. Olemme aina asuneet Suomessa.
Mutta harva tietää että Eurooppa ulottuu Uralille saakka, Moskova ja Pietari ovat Eurooppaa yhä. Itä alkaa noitten Itäpuolelta, siis Uralin.
Kazakstanistakin kuuluu Uralin takia pieni pätkä Itä-Eurooppaan.
Aika moni myös luulee, että Keski-Amerikka on Pohjois-Amerikassa.
Väli-Amerikka kuuluu Pohjois-Amerikkaan. Ne eroaa kulttuurisesti ja kielellisesti USA:sta ja Kanadasta, joten ne on ryhmitelty lisänimellä.
Vierailija kirjoitti:
Wikipediasta: "Keski-Amerikka on yleisen määritelmän mukaan Pohjois-Amerikan valtiot Meksikon etelärajan ja Kolumbian luoteisrajan välissä."
Vierailija kirjoitti:
Keski-Amerikka kuuluu Pohjois-Amerikkaan, joten he luulevat ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen peruskoulu on ihan maailmanhuippua ja jenkit naurettavia kun eivät tiedä missä sijaitsee Kuopio!
Amerikkalaisille ei ole mitään merkitystä missä joku Kuopion peräreikä sijaitsee.
Jenkeissä ja latinalaisessa amerikassa puhutaan Keski-Amerikasta, ei Väli-Amerikasta.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ja latinalaisessa amerikassa puhutaan Keski-Amerikasta, ei Väli-Amerikasta.
Jenkkien Keski-Amerikka (Middle America) on suomeksi Väli-Amerikka. Suomen Keski-Amerikka on Väli-Amerikka pl. Meksiko ja tälle ei taida olla suoraa englanninnosta.
Suomessa luullaan aika yleisesti, että Keski-Amerikalla tarkoitetaan Yhdysvaltojen Keskilänttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkien Keski-Amerikka (Middle America) on suomeksi Väli-Amerikka. Suomen Keski-Amerikka on Väli-Amerikka pl. Meksiko ja tälle ei taida olla suoraa englanninnosta.
Middle America on ihan eri asia kuin Central America.
Kyllähän meksiko joskus suurelta osin olikin pohjois-amerikassa kunnes amerikkalaiset valtasi ne. Iso osa yhdysvaltoja on entistä Meksikon aluetta.
http://www.yourvoteyourvoicemn.org/sites/default/files/Mexico2.png
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa av:lle, tiedon tyyssijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella kaktuksia luonnossa kasvamaan johonkin Chicagon korkeudelle.
Harmi. Niitä kasvaa Kanadan puolellakin.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Cactaceae_distrib_k…
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella kaktuksia luonnossa kasvamaan johonkin Chicagon korkeudelle.
Ihan silla korkeudella minulla on kukkapenkissa keltakukkainen prairie cactus. Hyvin selviaa talvesta mutta on pirullisen piikikas. Olen yrittanyt sita havittaa mutta aina vaan pyrkii esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Middle America on ihan eri asia kuin Central America.
Niin on, onko joku väittänyt jotain muuta?
Middle America = Väli-Amerikka
Central America = Keski-Amerikka
Sain lahjaksi pienen karttapallon 8-vuotiaana.
Siitä lähtien olen tuon Meksikon(-kin )sijainnin tiennyt.