Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin ruveta keräämään teille marjaa ensi kesänä. Mustikka perattuna 50 e ämpärillinen

Vierailija
01.04.2020 |

Puolukka 30 e.

Että simmottiin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin paikasta. Jossain Kainuussa saa hyvänä marjavuonna mustikkaakin saavillisen kohtalaisen nopeasti. Itse olen poiminut siellä suunnalla joskus puolukkaa poimurilla ämpärillisen 10 minuutista. Marjapaikat on ollut tiedossa etukäteen.

Vaikka saisikin saavillisen, niin se marja pitää pystyä toimittamaan asiakkaalle samana päivänä. Ehkä vielä seuraavan aamun toimitus onnistuu.

Tämä toimitusaika riippuu tosiaan kylmäketjusta. Ei mustikka lämpimässä kauaa hyvänä säily. Puolukka-aikaan on viileämpää, marja on kovempi ja happamampi ja sisältää itsessään säilöntäaineita.

Vierailija
42/50 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on esittää todistus että olet korona parantunut tsi negatiivinen, voin ostaa

Virus kuolee itsestään marjoista muutamassa päivässä. 

Tai sitten voi keittää hilloksi mikäli on vainoharhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli todella paljon enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Siivotusta mustikkaämpäristä sai 65-80 euroa. Itse myin myös siivoamatonta 40 e. Esim. jotkut vanhukset tykkäävät siivota itse. Puolukasta saa siivottuna sen 30 euroa ämpäri. Kysyntää ei ole niin paljon kuin mustikalle. Ihmiset ovat valmiita ajamaan pitkiäkin matkoja mustikkaämpärin takia, myynti on tapahtunut pääosin omassa kotipihassa. Monet ostavat 2 ämpärillistä kerralla. 

Hinnoittelu riippuu paljon satokaudesta. Jos ulkomaalaiset poimijat eivät pääse tänä vuonna Suomeen, se todennäköisesti nostaa hinnat korkealle. En usko, että marjojen kysyntä hiipuu kovinkaan paljon. Terveellinen ruoka on ihmisten arvostuksessa korkealla. Sienet menevät myös helposti kaupaksi, jos haluat valikoimaa laajentaa. 

44/50 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea. Ehdottomasti ostaisin, sen verran laiska olen poimimassa käymään ja tosin täällä Helsingissä hieman vaikea muutenkin käydä.

Ämpäri kumpaakin varaan.

Vierailija
45/50 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIssä päin asut? Ostaisin kyllä, jos ei mene matkakustannuksiin liikaa rahaa. Itse en pysty poimimaan.

Vierailija
46/50 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perun tuon lupauksen myydä marjoja. Huomaan että syönkin ne itse. Jos syön puoli kiloa päivässä marjoja niin tarvitsen niitä 182,5 kiloa vuoden mittaan. 

Hyvä että edes itselleni saan marjat.

ap

Vierailija
47/50 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan alkaa mustikat olemaan kypsiä?

Vierailija
48/50 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te pomijat-myyjät ilmoitatte niistä?

Vierailija
49/50 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis poimijat

Vierailija
50/50 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb kirppis ryhmissä löytyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi