Aiotko leipoa seuraavan viikon aikana? Mitä?
Kommentit (17)
Tänään tein pullaa. Seuraavaksi jotain suolaista, esim. kinkku-punasipuli-pekonipiirakka.
Olen kerran ideoinut sellaisen, kun lähdimme viikonloppureissuun ja nuori aikuisemme jäi kotiin.
Oli niin hyvää, ettei jättänyt muruakaan jäljelle.
Mustikka-valkosuklaa-juustokakkuun on aineet. Aiomme juhlistaa sillä pitkästä aikaa vapaata viikonloppua miehen kanssa.
Huomenna porkkanakakkua, alkuviikosta varmaan karjalanpiirakoita ja pääsiäiseksi pullaa ja jonkun rahkapiirakan. Ihanaa kun on aikaa leipoa työpäivän jälkeen tai voi tehdä pullataikinan kohoamaan lounastunnilla.
Sämpylöitä, siemenleipää, key lime pien ja varmaan kauralastuja 😍
Pullaa varmaan.
Aprikoosikakkua tekisi mieli mutta on turhan kaloripitoista
Just tein sämpylöitä. Seuraavasta viikosta en tiedä, ehkä leivon sämpylöitä.
Huomenna tai ylihuomenna teen tämän päivän jämämuusista perunarieskoja, teen myös pellillisen puolukkapiirakkaa.
Pullat pystyyn, taikina nousee - hei beibe nyt leivotaan!
Teki mieli pullaa, mutta ei ole hiivaa. Huomenna on kauppapäivä, jos vaikka olisi myynnissä. Ei ole ollut pitkään aikaan.
Leivoin vadelmamuffinsseja ja teeleipiä.
Vierailija kirjoitti:
Mustikka-valkosuklaa-juustokakkuun on aineet. Aiomme juhlistaa sillä pitkästä aikaa vapaata viikonloppua miehen kanssa.
Onko linkkiä reseptiin?
En osaa leipoa. Mun on vaikea keskittyä ohjeiden lukemiseen. Kerran yritin leipoa tonnikalapiirakkaa, jouduin käymään kaupassa 3 kertaa. Lopulta unohdin ostaa kananmunat, laitoin "taikinan" ja tonnikalan ilman munia uuniin. Lopputulos ei muistuttanut piirakkaa.
Ruokaa laitan mielelläni.
Mulla on ruisleipää tulossa. Leivon juureen. Teen ruisleipää yleensä kerran viikossa.
Olen myös tehnyt vaalean leipäjuuren, mutta vaalean leivän leipominen tuntuu jotenkin hankalammalta.
Sämpylät loppuu kohta, pitää kai leipoa lisää.
Viikonloppuna sämpylöitä, ensi viikolla kakun äitini syntymäpäiväksi!
Just leivoin paksua ja pehmeää porkkanapiirakkaa. Eka kertaa elämässä.