Kelalta tuli kirje, mitä tarkoittaa?
Päätös sairauspäivärahasta
Päiväraha on käsitelty työnantajan hakemuksen perusteella. Sairauspäivärahasi on käsitelty uudelleen 1.1.2019 alkaen. Päivärahasta annetaan uusi päätös kun työnantaja on ilmoittanut palkanmaksu tiedot 1.2.2019 alkaen
Olen siis kuntoutustuella, työt menetin jo joulukuussa. Joudunko maksamaan jotain takaisin? Ei oikein olisi rahaa maksaa...
Kommentit (8)
Soita niille, ne luulevat että saat paikkaaja haluavat taloudellisen selonteon kaikesta.
Uusi päätös kun...
Eli uusi päätös tulee, kun työnantaja on ilmoittanut tarvittavat tiedot.
Ovatko vuosiluvut oikein?
Joka tapauksessa kirjeessä sanotaan, että Kela tulee päättämään päivärahan suuruuden uudelleen sitten, kun se saa työnantajaltasi tiedon siitä, paljonko työnantaja on maksanut sinulle palkkaa 1.2.2019 alkaen.
En pidä todennäköisenä, että joutuisit maksamaan jotain, mutta kerrot tilanteestasi niin vähän, että en voi olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Soita niille, ne luulevat että saat paikkaaja haluavat taloudellisen selonteon kaikesta.
Soitto ei auta, odottavat tietoja työnantajalta.
Ohis
Mä oon ihan paniikissa täällä jos joudunkin maksamaan jotain.
Ap
Jos joudutkin maksamaan, niin Kelan kanssa voi sopia takaisinmaksuista, ei niitä kerralla tarvitse maksaa. Varsinkin nykyisessä tilanteessa saa varmasti maksuaikaa.
Turha panikoida. Kirjeessä ei sanota mitään takaisunmaksuun viittaavaa. Ja jos jostain syystä joutuisit maksamaan, niin Kelan kanssa voi sopia pitkän maksuajan ja pienen kuukausierän.
Up