Etätyöskentely vastaa useiden satasten palkannousua
Ei tarvitse ostaa kausilippua, siitä 60-100 e säästö kuussa. Ei tarvitse syödä töissä, siitä 200e säästö kuussa. Itse tehtyyn ruokaan nyt vähän menee, mutta plussalle pääsee kovasti. Kiitos Sanna.
Kommentit (14)
Mitä ihmeen kausilippuja, työnantajahan maksaa mulle siitä että ajan töihin ja töistä kotiin?
Mitä ihme eväitä, työnantajahan maksaa mulle verottoman ruokarahan, yli 10e päivässä, sitä ei saa jos on kotona.
Älä siis puhu passkaa.
Itse kävelen töihin ja aina itsetehty lounas mukana. Ei siis tule mitään säästöjä.
Minä satuin ostamaan yli kuukauden ajalle kausilipun juuri ennen kuin tilanne kääntyi ja jäin etätöihin. Palkka on pieni, joten olisi sille melkein sataselle ollut muutakin käyttöä.
Ehkä lähden tästä vielä huvikseen ajelemaan bussilla, kun ärsyttää tuo homma.
Ukko37 kirjoitti:
Mitä ihmeen kausilippuja, työnantajahan maksaa mulle siitä että ajan töihin ja töistä kotiin?
Mitä ihme eväitä, työnantajahan maksaa mulle verottoman ruokarahan, yli 10e päivässä, sitä ei saa jos on kotona.
Älä siis puhu passkaa.
Kuulostaa sille, että sulla on kikkailutyösopimus. Työpaikaksi määritelty koti, mutta pitää silti ajaa joka päivä työnantajan tiloihin. Ainoa keino miten onnistuu.
Muutenhan toki tässä säästöä syntyy, mutta itseni on yllättänyt, ettei pienemmän lapseni luokanopettaja opeta ollenkaan etäopetuksen aikana, vaan on ulkoistanut opetuksen lasten vanhemmille. Tänään tosin hän viesti, että tarvittaessa hän ehkä voi pitää lyhyitä, max. 15 minuutin opetushetkiä.
Me vanhemmat emme saa korvausta opetuksesta (menee noin 3 h päivässä), joten siihen tämän palkannousuasia tyssää.
Vierailija kirjoitti:
-auto seisontavakuutukseen
-teen itse lounaan tai syön eilisen jämiä., ei syödä iltaisinkaan ulkona
-ei osteta bensaa 250e eurolla kuukaudessa
-ei tule heräteostoksia kaupassa kun ostetaan vain ruokaa
-voi käyttää rönttävaatteita ja käydä harvemmin suihkussa, säästyy kampaajakulut
miinuksia
-ruoka maksaa enemmän kun koululaiset kotona (en valita)
-sähkö menee enemmän kun etätyökoneet vie sähköä
-kotona tulee helpommin naposteltua
Lisään tähän vielä plussana ajan säästö, kun työmatkoja ei ole. Herätyskello soi, avaat koneen
ja kirjaudut. Se siinä, olet töissä.
Saakohan muuten työhuonevähennyksen verotuksessa?
Jatkuvassa etätyössä sitä vasta säästäisi, kun oisi luopua autosta kokonaan.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ainahan etätöistä saa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Älä siis puhu passkaa.
Kuulostaa sille, että sulla on kikkailutyösopimus. Työpaikaksi määritelty koti, mutta pitää silti ajaa joka päivä työnantajan tiloihin. Ainoa keino miten onnistuu.
Ei ole ainoa keino.
Toimin verottajan hyväksymällä erityisalalla, joka sisältää hyvin paljon kaikkia erilaisia kulukorvauksia, valtaosa verottomia.
Ei säästöä työmatkoissa eikä ruokailussa. Ostin etätöitä varten työpöydän ja työtuolin, joten miinukselle taitaa mennä. Mutta ei haittaa, etätyön tekeminen on silti paljon mukavampaa kuin isossa avokonttorissa työskentely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan etätöistä saa.
Kannattaa tsekata myös mahdolliset vähennykset iietoliikenneyhteyksistä ja mahdollisesta oman puhelimen käytöstä.
Työhuonevähennys 900 euroa
Työnantaja ei ole järjestänyt työhuonetta ja käytät työhuonetta pääansiotulosi hankkimiseksi, kuten esimerkiksi freelancer-toimittajat.
Teet etätyöpäiviä, ja ne ovat yli 50 %kaikista työpäivistä vuodessa.Työhuonetta on käytetty eri tulolähteiden tai tulolajien tulon hankintaan (katso esimerkki).Työhuonevähennys 450 euroaKäytät työhuonetta osapäiväisesti pääansiotulojen tai pysyväisluontoisten tai huomattavien sivutulojen hankkimiseksi.Etätyöpäiviä on enintään 50 %kaikista työpäivistä vuodessa. Työhuonevähennys 225 euroaKäytät työhuonetta ja hankit satunnaisia sivutuloja.
Jos molemmat aviopuolisot käyttävät työhuonetta osapäiväisesti pääansiotulojen tai pysyväisluontoisten sivutulojen hankkimiseksi, vähennyksen määrä on puolisoilla yhteensä 675 euroa/vuosi.
###
Tokihan se työhuone on, ja on vain suositus tehdä etänä. Ja ehkä tämä ei puolta vuotta kestä tämä tilanne kuitenkaan.
-auto seisontavakuutukseen
-teen itse lounaan tai syön eilisen jämiä., ei syödä iltaisinkaan ulkona
-ei osteta bensaa 250e eurolla kuukaudessa
-ei tule heräteostoksia kaupassa kun ostetaan vain ruokaa
-voi käyttää rönttävaatteita ja käydä harvemmin suihkussa, säästyy kampaajakulut
miinuksia
-ruoka maksaa enemmän kun koululaiset kotona (en valita)
-sähkö menee enemmän kun etätyökoneet vie sähköä
-kotona tulee helpommin naposteltua