Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lieväoireiset ja oireettomat lapset edistävät koronaviruksen leviämistä – tällaisia merkkejä tauti voi itsestään antaa

Vierailija
01.04.2020 |

Pitäkäähän ne lapsosenne eristyksessä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-huolissaan-lievaoireiset-j…

Oireettomien lapsipotilaiden suuri määrä on tutkijoiden mukaan huojentavaa, mutta se saattaa myös edistää epidemian leviämistä tapauksissa, joissa tartuntaa ei osata epäillä perheenjäsenen sairastumisen tai muun altistuksen takia. Lieväoireistenkin tapausten tunnistaminen ja hoitaminen vaati tulosten perusteella pitkää sairaalajaksoa, mikä sitoo terveydenhuollon resursseja.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lieväoireistenkin tapausten tunnistaminen ja hoitaminen vaati tulosten perusteella pitkää sairaalajaksoa, mikä sitoo terveydenhuollon resursseja."

MItä ihmettä tämä tarkoittaa?

Vierailija
2/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lieväoireisten ole käsketty pysyä kotona sairastamassa?

Vierailija
4/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Hesarissa islantilaiset (jotka testaavat paljon enemmän kuin me) kertovat, että korona-virus on äärimmäisen harvinainen lapsilla. Joten eiköhän anneta lapsosten leikkiä ihan normaalisti.

Vierailija
5/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kertomaan mun pomolle että oireettomatkin tartuttavat.

T: lastentarhanopettaja jonka oma lapsi joutuu myös käymään päiväkodissa

Vierailija
6/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli outo 2 kuukautta kestänyt päivittäinen päänsärky. Nyt on hellittänyt. Tammikuussa oli flunssaa ilman nuhaa.

Mutta ei kuumetta missään vaiheessa, niin töissä on ollut pakko käydä buranaa pureksien.

Vierailija
7/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Hesarissa islantilaiset (jotka testaavat paljon enemmän kuin me) kertovat, että korona-virus on äärimmäisen harvinainen lapsilla. Joten eiköhän anneta lapsosten leikkiä ihan normaalisti.

Mä luulen että näiden aloitusten idea joissa tehdään lapsista syyllisiä leviämiseen on se että lapset eivät ole menettäneet elämäniloaan tässäkään tilanteessa vaan näyttävät jatkavan huoletonta lapsuuttaan kuten kuuluukin. Sellainen ei ahdistuneen aikuisen mielestä ole sopivaa ja yritetään kaikin keinoin saada lapset sisätiloihin ( jossa sitten kyllä kuuluu leikin ääniä ja melua enemmän kuin tavallisesti, lapsilla on oikeus leikkiä) joten turha sitten valittaa metelistä. Lapsilla on kyky elää hetkessä ja iloita, leikkivät nytkin päiväkodeissa ihan normaalisti. Se on se mitä sanotaan tulevaisuudeksi ja toivoksi, ap

Vierailija
8/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli outo 2 kuukautta kestänyt päivittäinen päänsärky. Nyt on hellittänyt. Tammikuussa oli flunssaa ilman nuhaa.

Mutta ei kuumetta missään vaiheessa, niin töissä on ollut pakko käydä buranaa pureksien.

Ensimmäinen tartuntaketjujen ulkopuolinen tapaus on Suomessa vasta maaliskuun lopulta eli ei ole ollut koronaa

Vierailija
9/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että näiden aloitusten idea joissa tehdään lapsista syyllisiä leviämiseen on se että lapset eivät ole menettäneet elämäniloaan tässäkään tilanteessa vaan näyttävät jatkavan huoletonta lapsuuttaan kuten kuuluukin. Sellainen ei ahdistuneen aikuisen mielestä ole sopivaa ja yritetään kaikin keinoin saada lapset sisätiloihin ( jossa sitten kyllä kuuluu leikin ääniä ja melua enemmän kuin tavallisesti, lapsilla on oikeus leikkiä) joten turha sitten valittaa metelistä. Lapsilla on kyky elää hetkessä ja iloita, leikkivät nytkin päiväkodeissa ihan normaalisti. Se on se mitä sanotaan tulevaisuudeksi ja toivoksi, ap

Minä en todellakaan ymmärtänyt aloitusta noin, vaan niin, että pitäkää ne räkäiset lapsenne kotona niin kuin muutkin ihmiset saavat olla nyt kotona. Sitten kun räkä ei enää lennä, niin ehtii hyvin leikkiä kavereiden kanssa. Joillekin vanhemmille on vain niin vaikeaa ottaa se vastuu omasta lapsestaan edes tämän ollessa kipeä ja tällaiseen aikaan. Minä minä asenteella mennään vain eteenpäin, halutaan tehdä ihan rauhassa ilman inhottavaa omaa kakaraa kaikkea ja muut kärsiköön. Tämä on aina näkynyt päiväkodeissa, että sinne viedään kuumeisia lapsukaisia suppo peräsimessä ja luikahdetaan itse mukamas tärkeämpiin töihin. Sitten jos lapsi käsketään kotihoitoon pariksi päiväksi, niin jo tulee itku ja rähinä siitä asiasta, että pitää hoitaa omaa lastaan...

Minulla on kolme lasta ja nytkin he ovat etäkoulussa kotona. En ole vienyt heitä ikinä sairaana päiväkotiin, vaan jompi kumpi meistä vanhemmista on jäänyt kotiin.

Vierailija
10/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli oli selkeästikin uutiseen käännetty todella huonosti ja siksi se sisälsi aika käsittämättömiä ajatuksia mm. ajatuksen ette lieväoireiset lapset vaatisivat pitkää sairaalahoitoa. Nyt jollain on mennyt vähän sanat sekaisin kääntäessä.

Vierailija
11/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne mene stressin piikkiin nuokin oireet.

Vierailija
12/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee ihan aikuisiakin, mutta lapset on tunnetusti9 tehokkaita levittään pöpöjä.

Vai oletko nähnyt taaperoiden noudatta hyvää käsi- ym hygieniaa???

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006460400.html

Uusia tietoja Kiinasta: Maassa varmistettu yli 1 300 oireetonta korona­virus­tartuntaa

Vierailija
13/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ibuprofeiinia ei nyt kannattaisi pureskella.

Vierailija
14/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuniteettia ei saa kuin sairastamalla taudin. Jos nyt sairastaa lievän version voi välttyä seuraavan aallon järeämmältä versiolta.

Vierailija
15/15 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan ymmärtänyt aloitusta noin, vaan niin, että pitäkää ne räkäiset lapsenne kotona niin kuin muutkin ihmiset saavat olla nyt kotona. Sitten kun räkä ei enää lennä, niin ehtii hyvin leikkiä kavereiden kanssa.

Miten sinä saat otsikossakin mainituista oireettomista (tai lieväoireisista) lapsista "räkäisiä"? Tai selität, että "sitten kun räkä ei lennä, saa mennä ulos"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme