Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei pysty keskittymään mihinkään

Vierailija
01.04.2020 |

Kotona olo on yhtä odottamista. En pysty keskittymään mihinkään tekemiseen. Odotan vain, että tämä on ohi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin just eilen doc Emilian podcastia aiheesta miten hallita stressiä ja ahdistusta korona-aikana. Kannattaa kuunnella, koska varmaa on että tämä tulee jatkumaan kuukausia ja jos nyt jo alussa ajaa itsensä ahdistuksen syövereihin ja ruokkii tilaansa seuraamalla kaiken iltapäivälehtien uutisoinnin aiheesta, voi olla ettei sieltä sitten enää omin voimin rämmitä ylös.

Vierailija
22/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös kriisipuhelimen olemassaolo, jos käy aivan liian ylivoimaiseksi.

Kriisipuhelin päivystää numerossa 09 2525 0111 suomen kielellä 24/7.

KRIISIPUHELIMEN RUOTSINKIELINEN LINJA, Kristelefon,

päivystää numerossa 09 2525 0112 

ma, ke klo 16.00-20.00 sekä ti, to, pe klo 9.00-13.00

KRIISIPUHELIMEN ARABIANKIELINEN LINJA

päivystää numerossa 09 2525 0113

ma, ti klo 11.00-15.00, ke klo 13.00-16.00 ja 17.00-21.00 sekä to 10.00-15.00

Englanniksi voi soittaa arabiankieliselle linjalle.

Ulkomailta soitettaessa esimerkiksi Kriisipuhelimen suomenkielisen linjan numero on +358 9 2525 0111.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skypettäkää kavereittenne kanssa. Ihan oikeasti mulla tuli ratkaiseva käänne vointiin siinä, kun rupesin skypettämään kirjoittamisen sijaan. Kun näkee sen toisen kasvot ja kuulee äänen, on ihan eri lailla sosiaalinen olo kuin silloin kun saa wa-viestin tai selaa jotain instaa.

Otettiin eilen skumpatkin toisen yksinäisen eristetyn kanssa skypettäessä. Oli se aika lähellä sitä tilannetta, että kaveri olis ollut fyysisesti mun sohvalla läsnä.

Vierailija
24/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama vika :( jonkin verran minua on helpottanut lenkkeily. Tuntuu ajatus himpun verran selkeämmältä ja toivekkaalta. Tsemppiä meille! 

Vierailija
25/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen viikko meni oksennuksia siivotessa. Toinen viikko meni siinä, kun opeteltiin lasten kanssa etäkouluhommiin. Sitten ajattelinkin jo, että tämä on nyt "uusi normaali", joten en odota paluuta entiseen, vaan kehittelen selviytymiskonsteja, joiden avulla jaksan tätä niin kauan kuin on tarvis. Se on sitten taas uusi elämänmuutos, kun siirrytään koronan jälkeiseen elämään.

Vierailija
26/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastin äsken kerran ja tottakai epäilen nyt että minulla on korona ja kuolen siihen. Hulluksi tässä tulee

Vierailija
27/27 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää koronaa. En lue uutisia pitkin päivää. Silti on äärimmäisen vaikea keskittyä mihinkään, varsinkaan etätöihin. Mulle on todella iso häiriötekijä, että lapset ja mies (lähes) 24/7 paikalla. Ettei saa hetkeäkään omaa rauhaa. Ahdistaa tää poikkeustila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme