AUTTAKAAS! Tiedättekös voiko saada ansiosidonnaista(työtkorvausta), jos hoitaa lasta kotona?
Kommentit (11)
Vierailija:
Miksiköhän ei sitten saisi? Aattele
paljonkin?
t. ap
Vierailija:
jos olet työtön, saat työttömyyskorvausta tietenkin. Mutta silloin olet velvollinen ottamaan vastaan töitä tai vastaavasti jonkin kurssin.Ja samalla et saa kotihoidontukea, jos siisi kysymyksesi tarkoitti sitä.
kaveri teki aikoinaan just noin kun äippäloma loppui. Eli mä jäin kituuttamaan kotihoidon tuella ja kaveri nosti ansiosidonnaista. No, muutama kuukausi siitä, kaveri velvoitettiin menemään jollekin typerälle kurssille. Eli ei muuta kun lapsi hoitoon...
Eli mieti tarkkaan mitä teet ja varaudu siihen, että lapsesi joutuu hoitoon!
velvollisuus järjestää lapselle hoito 2 viikossa. Itse en hakenut töitä ennen kuin sen 8 kk jälkeen, kun olin todella halukas töihin.
Sitten hain kyllä opiskelemaan ja sain koulutuspäivärahaa!
Entä kurssit? Entä, jos töissä käy tosi laiskasti, etteivät halua pitää siellä? Voinhan tehdä sitten niin, jos töihin joudun, että jään sitten kodinhoidontuelle?
t. ap
Vierailija:
velvollisuus järjestää lapselle hoito 2 viikossa. Itse en hakenut töitä ennen kuin sen 8 kk jälkeen, kun olin todella halukas töihin.
Vierailija:
Entä kurssit? Entä, jos töissä käy tosi laiskasti, etteivät halua pitää siellä? Voinhan tehdä sitten niin, jos töihin joudun, että jään sitten kodinhoidontuelle?t. ap
Aion kyllä hakea oman alani hommia, mutta niitä on aika vähän...
hänellä ei ollut autoa, ei ajokorttia -> pakko vaan matkustaa 60 km työmatkaa, vaikkei edes halunnut paikkaa karenssin pelossa.
Työ ei vastannut edes koulutusta
Oikeasti en ollut halukas töihin vaan näennäisesti. Yhtään työtarjousta ei tullut, kävi hyvä tsäkä.
Hyvällä omalla tunnolla kuittailin sitä korvausta. Suosittelen. Mitä sitä kärvisteleen jos ei oo ihan pakko.
Sitten kun lapsi oli parivuotias hakeuduin koulutukseen ja sain koulutustukea joka oli samansuuruinen kuin tuo ansiosidonnainen ja lisäksi ylläpitokorvaus, olin työvoimakoulutuksessa.
Älykkyyttä se vaatii suunnitella asiansa parhain päin.
jos olet työtön, saat työttömyyskorvausta tietenkin. Mutta silloin olet velvollinen ottamaan vastaan töitä tai vastaavasti jonkin kurssin.
Ja samalla et saa kotihoidontukea, jos siisi kysymyksesi tarkoitti sitä.