Ottaisitteko mieluummin ilmaisen kouluruuan valmiina vai rahana?
Itse varmaan mieluummin rahana mutta en hyljeksi valmiiksi tehtyä ruokaakaan. Säästäähän siinä ostamisen ja tekemisen vaivan.
Kommentit (22)
Ehdottomasti rahana. Hölskyruokaa en ottaisi edes ilmaiseksi.
Rahana? eli joku reilu euron päivässä? Mitäs meinaat valtavalla rahasummallas tehdä? Lähteä vähän kiertelemään muailmaa?
Jos se olisi hyvän makuista myös esim riisipuuro, kiusaukset, jauhelihakastike. Makkarakeitot vähän tökkivät.
Rahana, koska pitää ruoka ostaa ja tehdä kuitenkin kun on tuo mieskin tuossa. Itse pärjäisin kyllä vaikka voileivällä jne.
Ensinnäkään se ei ole ilmainen vaan maksuton, joten rahana sitä et saisi. Toisekseen: tarkoitatko nyt tätä poikkeusaikaa vai yleensä ja kotiinkuljetuksella vai ilman?
Vierailija kirjoitti:
Rahana? eli joku reilu euron päivässä? Mitäs meinaat valtavalla rahasummallas tehdä? Lähteä vähän kiertelemään muailmaa?
Eurossa on miljoonan alku. Pienistä puroista jne.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta koulussa, ja viisi päivää viikossa, kyllä sillä jo jotain tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi hyvän makuista myös esim riisipuuro, kiusaukset, jauhelihakastike. Makkarakeitot vähän tökkivät.
Ei sillä, että ne itse söisin mutta lapsilla ihan samat mieltymykset ja inhokit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä?
Kyllä niille lapsille pitää antaa ruokaa sinne kouluun, eikä nälissä pitää.
2e päivä et varmasti mitään kovin täyttävää ja monipuolista tee. -eri
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla aavistustakaan kuinka moni Suomessakin joutuu noinkin pienellä rahalla tekemään ruokia perheelleen?
Ehdottomasti ruokana. Olen aika velho tekemään ruokaa tyhjästä, mutta keskuskeittiössä on vielä parempi keino siihen ja se on massatuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään se ei ole ilmainen vaan maksuton, joten rahana sitä et saisi. Toisekseen: tarkoitatko nyt tätä poikkeusaikaa vai yleensä ja kotiinkuljetuksella vai ilman?
Poikkeusaikana tietenkin.
Ruokana. Itse töissä ja lapset kotona keskenään. Helpottaisi arkea, kun heille joku toisi päivällä valmiin ruuan.
Eikö kouluruuat tehdä isoissa erissä, periaatteessa edullisesti? Vastaavalla summalla tuskin saisi erikseen ostettuna juuri mitään.
Rahana, koska meillä 7km matkaa koululle, josta se ehkä haettaisiin. Hygienia ongelmana noudossa ja kokkauksessa ja pakkaamisessa. Lisäksi pakkaus- ja palkkakulut henkilöstölle. Jostain kuulin 3e/vrk hinnan, jos maksetaan rahana eli meillä kahdelle lapselle 120e/kk. Kyllä kelpaisi.
Paljonko se olisi rahana?
Ruokana varmaan ottaisin. Joka tapauksessa on jotain syötävä. En itse jaksaisi tehdä niin usein ja monipuolisesti eri ruokia kuin mitä kouluissa saa, vaan joudun syömään samaa ruokaa monta kertaa. Saisin siis monipuolisempaa ruokaa ja pääsisin vähemmällä vaivalla. Kuulostaa hyvältä diililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä?
Kyllä niille lapsille pitää antaa ruokaa sinne kouluun, eikä nälissä pitää.
2e päivä et varmasti mitään kovin täyttävää ja monipuolista tee. -eri
2€/päivä on meidän 3 lapsen perheessä 30€/vko, tuollahan saisin lounaat jo minäkin! Ja todellakin monipuolista ruokaa ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Rahana, koska meillä 7km matkaa koululle, josta se ehkä haettaisiin. Hygienia ongelmana noudossa ja kokkauksessa ja pakkaamisessa. Lisäksi pakkaus- ja palkkakulut henkilöstölle. Jostain kuulin 3e/vrk hinnan, jos maksetaan rahana eli meillä kahdelle lapselle 120e/kk. Kyllä kelpaisi.
Toi varmaan sisältää henkilöstokulut, sillä suurimmassa osassa kouluja ei todellakaan ole varaa käyttää ateriaan 3e/pvä. Hinnat liikkuu alle eurosta 1,5e. Ja henkilöstö tekee ruuan joka tapauksessa, niin eihän sitä voida antaa asiakkaalle suoraan.
Rahana