IS: Ministeriö: Yksinyrittäjille voidaan myöntää 2 000 euroa toimintatukea koronan takia
Yksinyrittäjät voivat hakea tukea kunnilta. Se myönnetään yksinyrittäjän toiminnan harjoittamisesta johtuvien menojen kattamiseen. Tuki on harkinnanvarainen. Tukea voi hakea rinnakkain yrittäjille tulossa olevan laajennetun työttömyystuen kanssa.
Kommentit (15)
harkinnanvaraisesti voi saada kuukauden vuokran maksettua
kyllä tällä jumalauta suomen talous nyt pelastuu!
Harkinnanvarainen.
Eli tukea saavat ainoastaan ne, joiden koko yritystoiminta on alunperinkin perustunut julkisen sektorin tukien kuppaamisen.
IT-yrittäjänä totean, että tälläiset tuet pitäisi olla kaikille yrittäjille ilman lisäkysymyksiä, tai sitten ei ollenkaan. Mieluummin ei ollenkaan.
Jep, nyt taas, tolla saa kk vuokran maksettua ja byrokratiaan menee se toinen 2000€, hyvä suomi!!
Onneksi on toiminimi pöytälaatikossa ja enkelihoitajan "paperit", aion ostaa tuolla kahdella tonnilla uuden 65-tuumaisen QLED-telkkarin ja surround-kaiuttimet.
Vierailija kirjoitti:
Kunta ja harkinnanvaraisuus tarkoittaa yhtä kuin, että tukea ei myönnetä kenellekkään.
Höpönlöpön... Eihän tuo vaadi kuin kepun jäsenkirjan niin varmasi myönnetään. Kyllä nyt lähtee kepu nousuun.
ex-kansanedustajissa/ministereissä on niitä jotka ovat saaneet jopa tuplasti tuon toistakymmentä vuotta tekemättä tuen eteen mitään ja vieläpä ilman harkinnanvaraisuutta
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on toiminimi pöytälaatikossa ja enkelihoitajan "paperit", aion ostaa tuolla kahdella tonnilla uuden 65-tuumaisen QLED-telkkarin ja surround-kaiuttimet.
Minulla on "personal trainer"-toiminimi, ainoa asiakas olen minä itse. 😂
Aion laittaa kahdella tonnilla prätkään uudet renkaat ja ostaa itselle jonkun laatukellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa kahdella tonnilla prätkään uudet renkaat ja ostaa itselle jonkun laatukellon.
Ei kahdella tonnilla saa laatukelloa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut tuota uutista? Tuen saaminen edellyttää, että liikevaihto nyt on pudonnut huomattavasti viime vuoden liikevaihdosta. Eli tukea voi saada vain, jos viime vuoden liikevaihto on ollut suuri.
Onhan se hyvä kun jonneilla on toiminimi niin on yritysasiat kunnossa kun joutuu lähtemään myymään sinivuokkoaan amsterdamissa että saa amis-toyotaansa uudet kesärenkaat, jos äippä tai uusi iskä ei lainaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa kahdella tonnilla prätkään uudet renkaat ja ostaa itselle jonkun laatukellon.Ei kahdella tonnilla saa laatukelloa.
Ei niin, laitan loput omistani. Breitling oli mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut tuota uutista? Tuen saaminen edellyttää, että liikevaihto nyt on pudonnut huomattavasti viime vuoden liikevaihdosta. Eli tukea voi saada vain, jos viime vuoden liikevaihto on ollut suuri.
Aika monella yksinyrittäjällä on pieni liikevaihto, joten tukea ei saa. Pienillä tuloilla on ollut pienet ruokamenot, olemattomilla tuloilla syödään kynsiä.
Kunta ja harkinnanvaraisuus tarkoittaa yhtä kuin, että tukea ei myönnetä kenellekkään.