Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini pyytelee vähän väliä anteeksi aviopuolisoltaan

Vierailija
31.03.2020 |

Nyt koronakaranteenin aikana olen huomannut etenkin ollessamme yhteyksissä puhelimellakin ko. naisen kanssa tämän oudolta kuulostavan "anteeksipyytelynsä" mieheltään milloin mistäkin aiheesta taustalla liikehtivältä aviomieheltään Skypenkin aikana. Jotenkin on tullut ajatuksiini tunne työkaverini alisteisesta suhteesta mieheensä suhteen. Voihan olla niinkin, että on vaan naisen omintakeinen tyylinsä jatkuva anteeksi anelunsa mieheltään, mutta työpaikalla ei kuitenkaan pyytele jatkuvasti anteeksi jutellessamme tuskin milloinkaan - niin no ei ole kylläkään sellaisia tilanteitakaan tullut vastaan tämän naisen kanssa, koska hän on kiltti ja nöyristelevä sekä ahkera työntekijä. Jotenkin säälittää naisen kotiolot, koska mies vaikuttaa tyrannilta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies sellainen narsistipinettäjä?

Vierailija
2/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se siis pyytelee anteeksi? Sitä puhelimessa olemistako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhelimessa oloaan pyydä anteeksi mieheltään vaan sillon kun olemme esim. Skype-yhteydessä, niin samaan aikaan naisen miehen taustalla jotain sanoessaan vaimolleen, työkaverini heti ensimmäisenä hokee anteeksi-sanaa kommentoidessaan miehelleen. Ajattelin vaan, että pyytääköhän työkaverini anteeksi mieheltään jopa olemassaoloaan, ja etenkin nyt karanteeniaikaan, kun ei pääse edes pakenemaan työpaikalleen kotioloistaan?

Vierailija
4/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EXCUSE ME.

Vierailija
5/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhelimessa oloaan pyydä anteeksi mieheltään vaan sillon kun olemme esim. Skype-yhteydessä, niin samaan aikaan naisen miehen taustalla jotain sanoessaan vaimolleen, työkaverini heti ensimmäisenä hokee anteeksi-sanaa kommentoidessaan miehelleen. Ajattelin vaan, että pyytääköhän työkaverini anteeksi mieheltään jopa olemassaoloaan, ja etenkin nyt karanteeniaikaan, kun ei pääse edes pakenemaan työpaikalleen kotioloistaan?

Ole hiljaa, olen Skypessä.

Turpa kiinni, olen Skypessä.

Anteeksi, olisitko hiljaa olen Skypessä?

Mikähänyt sitten olisi korrekti tapa?

Kotona nimittäin ei tajuta, että toinen Skypettää...

Vierailija
6/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ei oikeasti tarkoita anteeksi aina.

On täysin mahdollista että työkaverisi sanoo sitä passiivis-aggressiivisesti. Se on todella ärsyttävä tapa. Joku tekee jotain harmillista ja sitten sanoo ANTEEKSI sellaiseen epäystävälliseen sävyyn vaikka ei edes ajattele että teki mitään väärin.

Vierailija
7/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää sulta anteeksi, kun keskeyttää keskustelun vastatakseen miehelle.

8/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt koronakaranteenin aikana olen huomannut etenkin ollessamme yhteyksissä puhelimellakin ko. naisen kanssa tämän oudolta kuulostavan "anteeksipyytelynsä" mieheltään milloin mistäkin aiheesta taustalla liikehtivältä aviomieheltään Skypenkin aikana. Jotenkin on tullut ajatuksiini tunne työkaverini alisteisesta suhteesta mieheensä suhteen. Voihan olla niinkin, että on vaan naisen omintakeinen tyylinsä jatkuva anteeksi anelunsa mieheltään, mutta työpaikalla ei kuitenkaan pyytele jatkuvasti anteeksi jutellessamme tuskin milloinkaan - niin no ei ole kylläkään sellaisia tilanteitakaan tullut vastaan tämän naisen kanssa, koska hän on kiltti ja nöyristelevä sekä ahkera työntekijä. Jotenkin säälittää naisen kotiolot, koska mies vaikuttaa tyrannilta.

Eihän se normaalilta vaikuta, jos joutuu koko ajan anteeksi pyytelemään, varsinkaan jos ei siihen ole mitään syytä.

Vierailija
9/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP mies vai nainen?

Vierailija
10/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ei oikeasti tarkoita anteeksi aina.

On täysin mahdollista että työkaverisi sanoo sitä passiivis-aggressiivisesti. Se on todella ärsyttävä tapa. Joku tekee jotain harmillista ja sitten sanoo ANTEEKSI sellaiseen epäystävälliseen sävyyn vaikka ei edes ajattele että teki mitään väärin.

1. "Anteeksi kun en ole vielä vienyt roskia ulos. Teen etätöitä joten juuri nyt en ehdi." Tässä tapauksessa puhuja on narsistipuolison uhri.

2. "Anteeksi vaan, etkö sä vieläkään ole vienyt roskia ulos? Teen etätöitä joten roskien vieminen on sun tehtävä." Tässä tapauksessa puhuja on narsisti ja puoliso on hänen uhrinsa.

Tuo kakkosvaihtoehto on tosiaan tuollaista sun tarkoittamaa vit*tuiluanteeksipyyntöä. Vielä hauskempi tapa käyttää sanaa "anteeksi" vit*tuiluun on vaikkapa se että ensin tahallaan kaataa kahvia toisen päälle ja sitten sanoo "oho, kaadoinko mä sun päälle kahvia? anteeksi!"

Vit*tuilu on hauskaa. Mitä läheisempi toinen ihminen on, sitä hauskempi sille on vit*tuilla. Heehee! Hoohoo!

Enää ikinä en ryhdy parisuhteeseen kenenkään kanssa, per*kele!

Vierailija
11/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies siellä taustalla heiluu? Peruskäytöstapoja pitää perhe poissa kuvista, paitsi pienet lapset ja lemmikit. Kiusallista muille ja työasiat saattavat sisältää salassapidettäviä asioita.

Vierailija
12/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi näin: Mies taustalla moittii vaimoaan jostain tavarasta, jonka vaimonsa on laittanut väärään paikkaan samaan aikaan, kun vaimonsa on jutuissa minun kanssani työasioiden puitteissa puhelimessa.  Niin kuulosti vaan omituiselta, kun työkaverini eli miehen vaimo siihen heti kärkeen tokaisee miehelleen, että ""ääh, voi anteeksi,......""

Ei meillä vaan tuonlaisesta asiasta anteeksi pyydellä läheisteni kesken.

Vierailija
13/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo aloittajan ukko sanoisi taustalla, kun mä kovalla äänellä skypessä sanoisin hemaisevan näköiselle naispuoliselle työkaverilleni:  " Aah, sulla on seksyt vaatteet yllä tänään ja oot niin aah, mä haluisin just koskea sua ja painaa sua firman vessassa...."

Vierailija
14/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antex, mitä sä nyt noin insinööri Huppeli siellä sönkötät, ajattelisit nyt hyvänen aika, mulla on täällä oma aviomieheni kotona.

Vierailija
15/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi näin: Mies taustalla moittii vaimoaan jostain tavarasta, jonka vaimonsa on laittanut väärään paikkaan samaan aikaan, kun vaimonsa on jutuissa minun kanssani työasioiden puitteissa puhelimessa.  Niin kuulosti vaan omituiselta, kun työkaverini eli miehen vaimo siihen heti kärkeen tokaisee miehelleen, että ""ääh, voi anteeksi,......""

Ei meillä vaan tuonlaisesta asiasta anteeksi pyydellä läheisteni kesken.

Kyllä minä olen monesti sanonut "ai, anteeksi, taisin unohtaa sen vessaan" tms. Ei anteeksi pyytäminen ole nöyristelyä vaan ihan peruskäytöstapoja. Mutta sen sijaan toki puolison olisi syytä ymmärtää, ettei tuollaista voi kesken palaverin alkaa kysellä.

Vierailija
16/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EXCUSE ME.

Vickie Guerrero, sinäkö siellä?

Vierailija
17/18 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on hyvin rasittava tapa pyydellä läheisiltäni anteeksi ties mistä ihme asioista, vaikka tilanteet eivät edes ole sellaisia, mistä pitäisi pahoillaan olla. Tyyliin, jos olen käynyt kaupassa ja jotain miehen haluamaa tuotetta ei ollut saatavilla, niin pyytelen anteeksi sitä, vaikka eihän se minun vikani ollut, eikä mies niin ajattelisikaan.

En tiedä mistä tavan olen poiminut, mutta yritän siitä eroon päästä, on kuulemma varsin rasittavaa kuunnella minun jatkuvia anteeksipyytelyjäni.

Vierailija
18/18 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko AP mies vai nainen?

Mikä on oma villi veikkauksesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä