Kysymys Uusimaan eristämisestä ja perheen ongelmasta
Me olemme asumuserossa mieheni kanssa ja harkitsemme avioliittomme jatkumista. Minä asun Uudellamaalla ja mieheni asuu hetken aikaa ainakin vanhassa kotitalossaan Heinolassa eli Päijät-Hämeessä, koska pystyy tekemään etätöitä. Lapsemme asuvat nyt viikon hänen luonaan ja tekevät etäkoulua. Pääsenkö hakemaan lapset luokseni viikonloppuna, koska mieheni tuskin niitä itse toimittaa minulle. Onko tämä hyväksyttävä syy ylittää raja?
Kommentit (15)
Miten se pitäisi todistaa? Mieheni tuskin kirjoittaa mitään lappuja poliisille. Voin kyllä antaa mieheni osoitteen Heinolassa ja lapsieni nimet sekä oman osoitteeni.
Vierailija kirjoitti:
Miten se pitäisi todistaa? Mieheni tuskin kirjoittaa mitään lappuja poliisille. Voin kyllä antaa mieheni osoitteen Heinolassa ja lapsieni nimet sekä oman osoitteeni.
Ei tarvitse todistaa lapuilla. Rajalla pystytään tarkistamaan sinun, lastesi sekä heidän isänsä tiedot.
Eiköhän poliisit saa harkita tapauskohtaisesti tuossa tilanteessa.
Vai osaisiko lapset matkustaa junalla Uusimaan puolelle, jos miehesi veisi heidät oikeaan junaan? Junat on nyt hyvin tyhjiä.
Olen miettinyt juurikin ystäväni puolesta samaa tilannetta, koska hänen lastensa isä asuu Kouvolassa. Ehkä kerron hänelle myös, että lasten molempien vanhempien näkeminen on mahdollista sulusta huolimatta, jos tulee tarve.
Kyllä se on ihan joka ikisessä kohdassa kerrottu, että lasten tapaamisoikeuksien toteuttaminen on hyväksyttävä syy ylittää raja.
Mieheni pitää heidät mielellään itsellään vaikka loppuelämän. Ei veisi siis junaan.
ap
Mutta asumme vasta eri osoitteissa ja harkitsemme. Emme ole laittaneet eroa vireille. Toivon mieheni pääsevän yli ikäkriisistään.
ap
JSSAP
Tämän selvempää merkkiä et tule saamaan.
pitkässä parsuhteessa tulee notkahduksia. Toivon selvittämämme välimme. Nyt minua huolettaa, että voinko hakea lapset rajan yli vai tarvitseeko minun odottaa 3 viikkoa heidän näkemistänsä.
ap
En nyt ymmärrä, kipuiletko miehen takia vai niiden lapsien. Kuulostaa pikemminkin siltä, että lapset olisivat sinulle vain tekosyy mennä katsomaan miestä. Eristys voi kestää pidempään kuin 3 viikkoa, joten jos haet lapset, oletko valmis pitämään heidät vielä pidempään, jos mies ei ole tulossa ja rajoituksia kiristetään.
Kiina selätti Koronan hitsaamalla asukkaiden ovet kiinni