Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Uusimaan eristämisestä ja perheen ongelmasta

Vierailija
30.03.2020 |

Me olemme asumuserossa mieheni kanssa ja harkitsemme avioliittomme jatkumista. Minä asun Uudellamaalla ja mieheni asuu hetken aikaa ainakin vanhassa kotitalossaan Heinolassa eli Päijät-Hämeessä, koska pystyy tekemään etätöitä. Lapsemme asuvat nyt viikon hänen luonaan ja tekevät etäkoulua. Pääsenkö hakemaan lapset luokseni viikonloppuna, koska mieheni tuskin niitä itse toimittaa minulle. Onko tämä hyväksyttävä syy ylittää raja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina selätti Koronan hitsaamalla asukkaiden ovet kiinni

Vierailija
2/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pitäisi todistaa? Mieheni tuskin kirjoittaa mitään lappuja poliisille. Voin kyllä antaa mieheni osoitteen Heinolassa ja lapsieni nimet sekä oman osoitteeni.

Vierailija
4/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyväksyttävä syy.

Vierailija
5/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei lue missään? 

Vierailija
6/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se pitäisi todistaa? Mieheni tuskin kirjoittaa mitään lappuja poliisille. Voin kyllä antaa mieheni osoitteen Heinolassa ja lapsieni nimet sekä oman osoitteeni.

Ei tarvitse todistaa lapuilla. Rajalla pystytään tarkistamaan sinun, lastesi sekä heidän isänsä tiedot.

Vierailija
7/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän poliisit saa harkita tapauskohtaisesti tuossa tilanteessa.

Vai osaisiko lapset matkustaa junalla Uusimaan puolelle, jos miehesi veisi heidät oikeaan junaan? Junat on nyt hyvin tyhjiä.

Vierailija
8/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt juurikin ystäväni puolesta samaa tilannetta, koska hänen lastensa isä asuu Kouvolassa. Ehkä kerron hänelle myös, että lasten molempien vanhempien näkeminen on mahdollista sulusta huolimatta, jos tulee tarve.

Vierailija
9/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan joka ikisessä kohdassa kerrottu, että lasten tapaamisoikeuksien toteuttaminen on hyväksyttävä syy ylittää raja. 

Vierailija
10/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pitää heidät mielellään itsellään vaikka loppuelämän. Ei veisi siis junaan.

ap

Vierailija
11/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asumme vasta eri osoitteissa ja harkitsemme. Emme ole laittaneet eroa vireille. Toivon mieheni pääsevän yli ikäkriisistään.

ap

Vierailija
12/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Tämän selvempää merkkiä et tule saamaan. 

Vierailija
13/15 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkässä parsuhteessa tulee notkahduksia. Toivon selvittämämme välimme. Nyt minua huolettaa, että voinko hakea lapset rajan yli vai tarvitseeko minun odottaa 3 viikkoa heidän näkemistänsä.

ap

Vierailija
14/15 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
15/15 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, kipuiletko miehen takia vai niiden lapsien. Kuulostaa pikemminkin siltä, että lapset olisivat sinulle vain tekosyy mennä katsomaan miestä. Eristys voi kestää pidempään kuin 3 viikkoa, joten jos haet lapset, oletko valmis pitämään heidät vielä pidempään, jos mies ei ole tulossa ja rajoituksia kiristetään.