Kerääkö hallitus puhelimien paikannustietoja ihmisiä tarkkaillakseen?
Kommentit (28)
Ei kai hallitus vaan edellisen hallituksen puuhaama valvontalaki ja sitä toteuttavat tahot. Annettiin aika avoin valtakirja kun saatiin kansa hysteeriseksi mukamas jollain ulkoisella uhalla.
Hallituksella ei ole tuollaiseen aikaan.
Kyllä ne olisivat ihan eri tahot, jotka tietoja keräisivät. Mutta ei niitä Suomessa kerätä, sekin nimittäin maksaa aika lailla.
Ei hallitus vaan Kansallisteatterin henkilökunta.
Telia kerää asiakkailtaan sijaintitietoja, vaikka gps olisi pois päältä – tiedot myydään kaupungeille, jotka näkevät kartalla väkijoukkojen liikkeet
Jos keräävät, niin kännykkä jää kotiin. En halua että menemisiäni tarkkaillaan.
Kannattaa hankkia prepaid ja karvalakkimallikänny, jää tutkalta katveeseen eikä näy satelliitissa :)
Ei hallitus, vaan operaattorit.
Matkapuhelin kun ei toimi, jos sen sijainti ei ole selvillä.
Mä oon anatanut ainakin niin monelle känny-sovellukselle luvan kerätä tietoja, että kaikkihan ne kerää Prismasta alkaen.
Niillä on selvitys tehty näistä sälää mökeille menneistä, kun kaikilla on kännykkä mukana.
Sehän julkaistiin jo sillon Lapin kohun aikaan, että miten paljon ihmiset siirtyi ja selvitys oli tehty operaattorien kautta.
Google niitä kerää, hallituksella on nyt muuta puuhaa.
Rehellisellä ei ole mitään salattavaa!
Käyn vaan lenkillä, eli näyttää kyllä syntiseltä mun meno, vaikka kaukana oonkin muista ja ulkotiloissa sijaitsen.
Eivät varmaan ihan metrin tarkkuudella näe, menenkö kaupan ovesta, luulen. 😁
Kyllä ne ihan pian alkaa tietoja kerätä.
Aapeen puhelimesta kuulemma aloittavat.
enpä ihmettelisi vaikka 112-sovellukseen olisi uitettu seurantasofta, unohdettu vaan kertoa kansalle
2g luuri ja prepaid. Siinähän seuraavat.
Kannattaa säilyttää puhelinta foliossa vuorassa kotelossa. Kun soitat puhelimella niin sun sijainti näkyy vain silloin eli sun identity is compromised kun joudut ottamaan puhelimen pois folio kotelosta.
Olet näkymätön kun liikut matrixin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Niin seuraavatkin, koska myös 2G-luuri ja prepaid käyttävät mobiiliverkkoa, josta paikannustiedot haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin seuraavatkin, koska myös 2G-luuri ja prepaid käyttävät mobiiliverkkoa, josta paikannustiedot haetaan.
no on siinä se ero että 2g-verkossa saadaan tietoon vain solutunniste joka paikantaa sinut muutaman kilometrin - muutaman kymmenen kilometrin tarkkuudella
gpsstä saadaan muutaman metrin - muutaman kymmenen metrin tarkkuus
Foliohattu päähän siellä nyt.