Kahvinkeittimen suodatinpaperista hyvä koronamaski. Ja elmukelmusta silmäsuojat.
Suodatinpaperiin hengitysreikiä ja teippiä reunoille että saa kuminauhan kiinnityksen paikoilleen. Muuten voi revetä. Sitten sisään aina talouspaperi filtteriksi. Elmukelmua silmille niin ei takulla pääse koronapallot silmiin.
Parempi voi olla uimalasit, mutta ne on huonot koska niitä ei viitsi heittää roskiin käytön jälkeen.
Kommentit (21)
Silmälasien päälle elmukelmua niin toimii.
Kahvisuodatin nimensä mukaan suodattaa.
Eli suodattaa hyvin läpi kaiken, myös ne aivastuksen ja yskimisen pärskeet, joita varten suojaa pidetään.
Jos ei ole kenenkään lähellä joka yskii ja aivastelee, niin mitään suojia ei tarvita.
Ja tuohon muuhun altistukseen tarvitaan aikamäärä, altistus ei tule pelkästään siitä, jos ohitat jonkun ihmisen metrin parin etäisyydeltä.
Ja kuinka moni kaupan kassa on saanut taudin, vaikka hänen läheisyydessä ovat sadat ihmiset päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Kahvisuodatin nimensä mukaan suodattaa.
Eli suodattaa hyvin läpi kaiken, myös ne aivastuksen ja yskimisen pärskeet, joita varten suojaa pidetään.
Jos ei ole kenenkään lähellä joka yskii ja aivastelee, niin mitään suojia ei tarvita.
Ja tuohon muuhun altistukseen tarvitaan aikamäärä, altistus ei tule pelkästään siitä, jos ohitat jonkun ihmisen metrin parin etäisyydeltä.
Ja kuinka moni kaupan kassa on saanut taudin, vaikka hänen läheisyydessä ovat sadat ihmiset päivässä?
Eipä ole vielä meidän kaupassa vaihtuneet kassat. Samat naamat sielä on kolme viikkoa olleet.
Joo, myös meidän lähiksessä on kaikki samat myyjät ja kassat olleet jo pitkään.
Joten terveinä ovat.
Joten se siitä suojien välttämättömyydestä ja pakollisuudesta.
Hörhöt on hörhöjä aina, elämänsä loppuun asti.
Ite haluan olla rohkea. Näytän rohkeasti koronalle kasvoni. En peitä kasvojani.
Suojaudun käsienpesulla ja pidättelen hengitystä kassoilla sekä tuulikaapeissa.
Kiedotteko tuorekelmun pään ympäri? Mä laitan ensin elmun pari kertaa pään ympäri niinn että vain nenä jää peittämättä suodatinpussin kiinnitän pikaliimalla kelmuun. Jesarilla yritin ensin, mutta teippi tarttui nitrilli-hanskoihin ja kaikki piti aloittaa alusta.
Pahinta on kun elmun alle nenä jää lyttyyn. Nenä kannattaa kuitenkin peittää koska itsellä on maskeja niin se tulee suun eteen.
Silmien kohdalle ei kannata montaa kierrosta pistää. Yksi riittää hyvin niin näkökyky säilyy hyvänä.
Ai jaa. Mää oon väsännyt hengityssuojaimen octavian ilmanputsarista, kyllä on hyvä. Kuljen myos ulkona aina silmät kiinni niin ei ole silläkään tavalla tartuntavaaraa.
Frederik on keksinyt väsätä naisten pikkareista maskin.
Vierailija kirjoitti:
Frederik on keksinyt väsätä naisten pikkareista maskin.
Sillä niitä riittääkin 50v. uransa ajalta, on mistä ammentaa 😂
Mämmipaketin kannesta tulee loistava roiskesuoja
Vanhoista mummoalkkareista kuminauha lainaan
(voi ommella takas kun ei tarvii)
Vierailija kirjoitti:
Mämmipaketin kannesta tulee loistava roiskesuoja
Vanhoista mummoalkkareista kuminauha lainaan
(voi ommella takas kun ei tarvii)
Tämä sopii laatikkoleukaisille mutta supiaismallinen leuka on tiiviimmin vaikka tissiliivien kupissa tms.
Itse olen vetänyt sukkahousut päähän. Paljon kätevämpää kuin mitkään askarteluviritykset. Pitää kyllä olla vähintään 30 denieriä, ettei mene partikkelit läpi.
Minä tein kätevän hengityssuojaimen vaimon sukkahousujen haarakiiloista. Oli pesemättömät niin tulee samalla herkulliset tuoksut nenään.
T: Niksi Pirkka-Pekka Anteeksilius
Suodatinpussin muoto sopii valmiiksi koiran kuonoon, mulla on se pienin koko käytössä russelilla kun ulkoillaan.
Toimii vielä paremmin toisin päin. Silmäsuojat suodatinpaperista ja hengityssuoja elmukelmusta. Muista peittää myös sieraimet.
Mulla on kaasunaamari ja noita kuppisuojaimiakin paketti. En tarvitse tuollaisia viritelmiä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaasunaamari ja noita kuppisuojaimiakin paketti. En tarvitse tuollaisia viritelmiä
Mitä sinä niillä kuppisuojaimilla kuvittelet tekeväsi? Ne ei pidä edes pölyä kunnolla, saati sitten mitään viruksia.
Loistava idea! Huomenna kauppaan!