Pienituloisen häävieraan näkökulma: kiitos korona!
Nyt näyttää siltä että saan vähän puskurirahastoa omaan talouteeni vallitsevien olosuhteiden ansiosta. Olen jo ennakkoon säästänyt kesällä tuleviin 2 häihin rahaa (lahjoja, matkaa ja yöpymistä, sekä polttareita varten). Koronan takia nyt nämä häät on peruttu/siirretty ja yhdet ovat vaan maistraattivihkiminen niin ei tarvitse mennä paikalle niin siinäkin säästää rahaa.
Harmittaa kyllä vihkiparien puolesta, mutta itse vieraana olen tyytyväinen.
Kommentit (28)
Pitäiskö hääparin jättää köyhät kaverit kutsumatta? Olisko parempi vaihtoehto? Mitähän se kaveri silloin tuumaisi? Ettei kelpaa koska on köyhä?
On jotenkin häistä maku mennyt, kun tulevat niin kalliiksi varsinkin osallistujille. Itse tykkäisin eniten häistä, joihin kaikki voivat tulla hyvillä mielin - vaikka ilman tuomisia - juhlimaan.
Sehän on selvä, että järjestäjille jotain maksaa, mutta kai senkin puolen voisi pitää kohtuudessa? Joku ruoka pitkänmatkalaisille + kakkukahvit. Miksei sen ruuan ja kakunkin voisi tehdä itse? Hääpuvun saa vaikka Henkkamauksta ja sulhaselle Dressmannilta. Eikö idea muutenkin ole juhlia yhdessä, eikä ne puitteet?
Itse en tykkää yhtään sellaisesta tärkeilevästä pönötyksestä, plus tyyliin morsian jäykässä korsetissa hengitystä pidätellen. Rento meininki vaan, jos ei ole rahaa lahjaa, voisi ihan hyvin tuoda vaikka syömisiä nyyttärityyliin.
Ei olisi itsellenikään mikään kiva tieto, että häihini jättävät köyhät tulematta kokonaan ja nekin jotka tulevat, ovat venyttäneet talouttaan juhlieni takia. Ei mitkään mukavat juhlat ne.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin häistä maku mennyt, kun tulevat niin kalliiksi varsinkin osallistujille. Itse tykkäisin eniten häistä, joihin kaikki voivat tulla hyvillä mielin - vaikka ilman tuomisia - juhlimaan.
Sehän on selvä, että järjestäjille jotain maksaa, mutta kai senkin puolen voisi pitää kohtuudessa? Joku ruoka pitkänmatkalaisille + kakkukahvit. Miksei sen ruuan ja kakunkin voisi tehdä itse? Hääpuvun saa vaikka Henkkamauksta ja sulhaselle Dressmannilta. Eikö idea muutenkin ole juhlia yhdessä, eikä ne puitteet?
Itse en tykkää yhtään sellaisesta tärkeilevästä pönötyksestä, plus tyyliin morsian jäykässä korsetissa hengitystä pidätellen. Rento meininki vaan, jos ei ole rahaa lahjaa, voisi ihan hyvin tuoda vaikka syömisiä nyyttärityyliin.
Ei olisi itsellenikään mikään kiva tieto, että häihini jättävät köyhät tulematta kokonaan ja nekin jotka tulevat, ovat venyttäneet talouttaan juhlieni takia. Ei mitkään mukavat juhlat ne.
Tämä on niin totta. Monet jopa ottavat lainaa häitä varten. Ja jotkut edellyttää vieraitakin tiettyä tasoa. Esim tuttuni menee naimisiin illalla ja olettaa että kaikilla on pitkät iltapuvut päällä.
Jos he kuitenkin avioituvat todistajien kanssa, niin kaunis kuvaviesti riittää. Eikö tämä ole lopultakin ihan hyvä juttu, että palataan perusasioihin. Yhtään poikkeustilan aiheuttanutta tautia väheksymättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä osallistut niihin häihin jos on noin vaikeaa? Jos elämänhallintasi on siinä jamassa että tarvitaan maailmanlaajuinen katastrofi sen kuntoon laittamiseen, kannattaa ehkä miettiä valintojaan uudelleen. Ihan näin suoraan sanottuna. Ja ei, en ole pettynyt morsian. Tiedän vain itsekin jotain pienillä tuloilla elämisestä.
Tuollainen vieras olisi kyllä ihan hirveä missä tahansa juhlissa, tullaan muka iloisena osallistumaan ja salaa lasketaan joka euro. Ei ole pakko mennä.
Hullu!
Vierailija kirjoitti:
Jos he kuitenkin avioituvat todistajien kanssa, niin kaunis kuvaviesti riittää. Eikö tämä ole lopultakin ihan hyvä juttu, että palataan perusasioihin. Yhtään poikkeustilan aiheuttanutta tautia väheksymättä.
Tämä juuri. Tuntuu että nyt vedetään monet juhlat yli, enkä puhu nyt vain häistä. Eikä tartte vetää vettä ja näkkäriä linjaa, mutta ei övereitäkään. Kultainen keskitie on paras.
Mulla on rahaa mutta en osallistu mihinkään tuollaisiin juhliin.
No en niin. Eiköhän sinun pienet tulot ole monen suuret.