Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1348)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin nämä parisen viikkoa sitten. Eka viikko meni tosi hyvin, sitten kävi heti jo niin että unohdin illalla ottaa pillerin, ja muistin vasta seuraavana aamuna. Mulla siis ollut noin 15 taukoa hormonaalisesta ehkäisystä, eli pitää taas totutella ottamaan näitä joka ilta.
Joka tapauksessa, tästä unohduksesta seurasi verinen vuoto, joka edelleen jatkuu kuukautismaisena. Rantaloma edessä, ja ottaa päähän. Alavatsa myös kramppaa. Ihan kun olisi kuukautiset 😔😔
Vaihda E-pillerit, noita minipillereitä ei kannata käyttää jos ei pakko ole. Noilla ei mun kokemuksella vähene tai pysy vuodot pois edes päivittäin syöden. E-pillereillä menkkojen siirtäminen käy helposti.
Jep.muakin kaduttaa.
Aloitin kesän alussa slindat. Siitä alkoi kuukautiset jotka jatkui koko kesän, ihannhelvettiä jatkuvasti pitää kuukuppia.mutta onneksi käytännedes sitä koska se on jätevä. Nyt onnelokuu ja lopetin slindat kokonaan, vuoto jatkuu . Toivon että elimistö toipuisi vielä ja kuukautiskierto normalistuisi. Ennen sentään tiedi milloin kuukautiset tuli ja tauot oli normaaleja ja luotettavia. Nyt vuodan jatkuvasti. En voi olla hetkeäkään ilman suojaa. Aivan kauheaa en voi suositella. Kertokaa miten olette saaneet kuukautiset loppumaan slindojen jälkeen ? Apua!!!!
Minulla ollut Slinda käytössä. Nyt kokeilu josko pärjäisi ilman, mutta näyttää siltä että kestän ennemmin haittavaikutukset kuin tiputteluvuodon ja pitkittyneet epänormaalit kuukautiset.
Yritin lopettaa ne mutta pakko oli jatkaa, keho niin tottunut hormoneihin että tuli oireita ilman.
Onko jollain kokemusta, jolla vuodot jatkui kuukausia aloittamisesta, että rauhoittuko missään vaiheessa?
Itse aloitin pari kk sitten, runsaat kuukautiset Myomien takia. Ferritiini on liian matala. Nyt koko ajan vähän vuotoa. Tokan levyn puolivälissä tuli raskaan sählypeli jälkeen yöllä järkyttäviä hyytymiä ja vuodin koko yön.
Fiilis on vähän matala , sellaista iloista elämäniloa ei ole, mutta väsymys alkaa tasoittumaan kun syön rautaa.
Aloitin Slindat 1,5 vuotta sitten. Ensimmäinen puoli vuotta oli vuotoja jatkuvasti. Lopetin Lume pillerien ottamisen ja nyt pian vuoden ollut menkat pois
Olen 45 vuotias ja aloitin Slindat vuotohäiriöihin. Runsasta vuotoa kahden viikon välein. Tähän Slindat tuntui toimivan erinomaisesti. Ekan liuskan jälkeen vuodot loppui kokonaan.
Hengenahdistus, ahdistus ja masentuneisuus sekä ilman kertyminen/närästys pakottaa kuitenkin lopettamaan kolmen kuukauden jälkeen. Ottaa päähän!
Tulin nyt kans kommentoimaan tänne kun oon täältä muidenkin kokemuksia lukenut. Mä sairastan PCOS tautia ja mulle suositeltiin näitä kokeiluun. Ongelmana oli just runsaat vuodot. Söin näitä kolme kuukautta jonka jälkeen oli pakko lopettaa. Sain näistä ihan täyden kattauksen sivuoireita ja siis tuntu niinku mulla olis ollut vaihdevuodet. Vuodot loppui kyllä koko sen kolmen kuukauden ajaksi. Sivuoireina tuli vakava masennus, jatkuva ahdistus, unettomuus, hikoilu öisin, liiallinen virtsanmäärä, sydämen tykytys ja rytmihäiriöt, jatkuva migreeni, kauhee turvotus, kipuja ja paineentunnetta alavatsalla, ihon rasvottuminen, hiusten lähtö ja rasvottuminen, ajatuksen hitautta… tossa nyt ainakin ne mitä muistan. Mutta isoin syy lopetukseen oli juuri noi mielialajutut kun olin niin masentunut että harkitsin itsemurhaa ja ahdistus rupes aiheuttaan jo paniikkikohtauksiakin. Saatoin myös itkeä monta päivää putkeen ilman syytä. Lääkärit tarjos vaan mielialalääkettä mutta päätin että en sellasia tän takia ala syömään vaikka tää vuotoja hoitaakin. Lopetin neljä päivää sitten ja masennus on jo poissa sekä se pahin ahdistus on hävinnyt. Vessassa ei tartte enään hypätä kolme kertaa yössä eikä sydän hakkaa yli satasta levossa koko ajan. Tää on ehdottomasti hirvein lääke mitä oon koskaan suuhuni laittanu ja suosittelen muitankin vakavasti harkitseen. Joo kaikki on yksilöllistä mutta mitä nyt tätäkin ketjua on lukenut niin paljon negatiivista palautetta tullut. Aion nyt seuraavaksi yrittää palata omaan kiertooni mikä on kuitenkin pcos taudista huolimatta ollut normaalin mittanen muutaman kuukauden ajan ennen Slindaa. Ainut ongelma on vuotojen runsaus ja pituus kun tuntuu että kuukaudesta vuotaa enemmän kun on vuotamatta. Mutta yhtäkään hormonaalista nappia en tän jälkeen suuhuni laita ja se on varma. Seuraavaksi on käytettävä sitten kirurgisia keinoja vuotojen helpottamiseksi.
N29
Ei todellakaan voi vaikuttaa yöuniin.