Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1271)

Vierailija
841/1271 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen heitin Slindan syönnin pois ja nyt kokeilen olla ilman hormoniehkäisyä. Olen 43-v ja vaihdoin viime syyskuussa Slindaan, kun Mirena hormonikierukka "vanheni". Koko talven ollut aika pahasti mieli maissa ja väsymyksen/uupumuksen tunnetta. Ehkäisy toimii 100%:sti, sillä haluja ei ole ollut ollenkaan. 

Parin ekan liuskan aikana kuukautiset alkoivat liuskan puolivälissä ja kestivät ekalla kerralla pari viikkoa ja toisella reilun viikon. Nyt on välillä tiputteluvuotoa, ei mitenkään säännöllistä, lähinnä ärsyttävää. Lisäksi limakalvot tosi kuivat.

Lisäksi paino on noussut talven aikana 3,5kg. Uusimmat tutkimukset sanovat, että pillerit itsessään eivät lihota. Ehkä se on tuo väsymyksen tunne ja uupumus, joiden vuoksi sitä on jollain tasolla vähemmän aktiivinen. Itsellä paino on ollut kymmenisen vuotta kuitenkin tasaisesti samassa lukemassa, joten kyllä ärsyttää.

Katsotaan, mitä hetken hormooniton aika sitten tekee. 

Vierailija
842/1271 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ottaa Slindan/otin sen 4 tuntia myöhässä eräs päivä taannoin. Jos olisi käynyt raskautuminen, tuntisinkohan mitään oireita, kun jatkan Slindan syömistä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1271 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin ottaa Slindan/otin sen 4 tuntia myöhässä eräs päivä taannoin. Jos olisi käynyt raskautuminen, tuntisinkohan mitään oireita, kun jatkan Slindan syömistä..?

Slindassa taitaa olla vuorokauden unohdusikkuna, eli ei tuo juuri ole ehkäisytehoon vaikuttanut ja raskautuminen siis melko epätodennäköistä.

Vierailija
844/1271 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske ilmeisesti Slindaa, mutta hyvä tietää jos on käytössä Cerazette https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naita-e-pillereita-et-valttamatta-s…

Vierailija
845/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lääkäri sano, että saatta mennä kuukausiakin ennen kuin hormonit tasoittuu. Itse pelkään aknea kun juuri pääsin siitä eroon. Vaihdoitko suoraan toisesta ehkäisystä vai piditkö taukoa välissä?

Miulle määrättiin just Slidna minipillerit aknen hoitoon, vielä en oo kerenny alottaa. Miulle sanottiin et slidnassa on nimenomaan ihoa hoitavia vaikutuksia

Vierailija
846/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla on auttanut selän akneen :)

Tietääkö joku tarkemmin Slindan unohdusikkunasta?

Vierailija
847/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla on auttanut selän akneen :)

Tietääkö joku tarkemmin Slindan unohdusikkunasta?

Terkkari puhu jotain 12h aikaikkunasta. Sano et jos unohtuu, ni otat sen sit vaa heti ku muistat

Vierailija
848/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauhistuttaa alottaa Slindan käyttö. Määrättiin juurikin selkäaknen hoitoon. 

Terkkari kerto slindoista näin:

+ Menkat saattaa jäädä pois

+ Ihon kunto paranee

+ Ei aiheuta mielialanvaihteluja

- Saattaa tulla pöhöttynyt olo

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Tässä ketjussa on lähes 43 sivua, jossa lähinnä vain haukutaan slindoja ja nyt oikeasti pelottaa miten tuun kestämään niiden käytön

Vierailija
849/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lumepillerit pitää ottaa, jos menkat jää pois?

Vierailija
850/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kauhistuttaa alottaa Slindan käyttö. Määrättiin juurikin selkäaknen hoitoon. 

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Tässä ketjussa on lähes 43 sivua, jossa lähinnä vain haukutaan slindoja ja nyt oikeasti pelottaa miten tuun kestämään niiden käytön

No nyt on kyllä terkkari vähätellyt noita haittoja... Ihan kauheen turvonnut olo jatkuvasti ja koko kroppa pelkkää mömmöä ja mielialavaihteluja lähes jokaisella, joka käyttää slindoja. Akne puhkesi myös niiden takia.

Vierailija
851/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Muakin jännitti, mutta kannustan kokeilemaan, koska ne voi lopettaa milloin vaan (vrt. esim kierukka) Ainakin oman kokemukseni mukaan minipillereiden sivuvaikutukset on vähäisempiä, kuin yhdistelmäehkäisyn. Mutta se on niin yksilöllistä!

Vierailija
852/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Muakin jännitti, mutta kannustan kokeilemaan, koska ne voi lopettaa milloin vaan (vrt. esim kierukka) Ainakin oman kokemukseni mukaan minipillereiden sivuvaikutukset on vähäisempiä, kuin yhdistelmäehkäisyn. Mutta se on niin yksilöllistä!

Miulla on aika ihotautilääkärille ja pitäisi olla hormonaalinen ehkäisy käytössä, ennen kuin voi aloittaa aknen hoidon. Eli ei oikeen voi lopettaa millon vaan.

Vierailija
853/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Ja lisään vielä tähän, että pöhöttynyt olo on ehkä kamalin asia ikinä. Harrastan uintia eli tiputteluvuoto/jatkuva vuoto pelottaa. Oon valmiiks jo taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen (ja itsetuhoisuuteen) eli maholliset mielialavaihtelut pelottaa.

Vierailija
854/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Ja lisään vielä tähän, että pöhöttynyt olo on ehkä kamalin asia ikinä. Harrastan uintia eli tiputteluvuoto/jatkuva vuoto pelottaa. Oon valmiiks jo taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen (ja itsetuhoisuuteen) eli maholliset mielialavaihtelut pelottaa.

Pari ekaa kuukautta on täyttä helvettiä, mutta sen jälkeen varmasti tasoittuu!

Vierailija
855/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Jos mitään mahdollisuutta, älä aloita slindoja! Ei kuulosta yhtään hyvältä yhdistelmältä uintiharrastus, itsetuhoisuus ja hormoniehkäisy aknen hoitoon, joka aiheuttaa aknea

Vierailija
856/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ Ihon kunto paranee

- Tiputteluvuoto

- Rintojen arkuus

Jos mitään mahdollisuutta, älä aloita slindoja! Ei kuulosta yhtään hyvältä yhdistelmältä uintiharrastus, itsetuhoisuus ja hormoniehkäisy aknen hoitoon, joka aiheuttaa aknea

Ilmeisesti pakko aloittaa, vaikka näistä asioista mainitsin terkkarille (jos siis haluan jotain apua akneen)... Vakuutti, ettei vaikuta mielialaan

Vierailija
857/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt nyt Slindaa pian 5kk, sitä ennen oli Desirett, joka aiheutti jatkuvaa tiputtelua ja mahakipua. Slindassa oon huomannut, että hiuksia lähtee päästä ja sen, että se ei oo auttanut niin hyvin menkkakipuihin mitä noi Desiretit auttoi. Hyvä juttu noissa Slindoissa on ollut, että menkkoja ei tule ollenkaan.

Vierailija
858/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt nyt Slindaa pian 5kk, sitä ennen oli Desirett, joka aiheutti jatkuvaa tiputtelua ja mahakipua. Slindassa oon huomannut, että hiuksia lähtee päästä ja sen, että se ei oo auttanut niin hyvin menkkakipuihin mitä noi Desiretit auttoi. Hyvä juttu noissa Slindoissa on ollut, että menkkoja ei tule ollenkaan.

Niin ja siis outoa, kun on menkkakipuja, muttei menkkoja kuitenkaan tule ollenkaan. Menkkakivut jotenkin terävemmän tuntuisia kuin ilman pillereitä

Vierailija
859/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis outoa, kun on menkkakipuja, muttei menkkoja kuitenkaan tule ollenkaan. Menkkakivut jotenkin terävemmän tuntuisia kuin ilman pillereitä

Niin ja vielä tuli mieleen yksi haittavaikutus. Maha näyttää ihan hiton turvonneelta kokoajan. Pitäydyn kuitenkin näissä pillereissä ainakin jonkin aikaa

Vierailija
860/1271 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt slindoja nyt reilun vuoden. Ainoastaan hyvää sanottavaa. Mielialavaihtelut ja alakuloisuus ennen menkkoja jäänyt pois ja menkat jääneet pois. Aivan mahtavan vapauttavaa