Etätyö alkaa v*tuttaa, muita?
Nyt alkaa todella v*tuttaa tämä kokoaikainen etätyö. Lapset huutaa ja tappelee (päiväkoti-ikäiset), kun ei ole mitään tekemistä. Koululaiset on ok, mutta tekemistä hekin kaipaavat.
Jos tämä jatkuu vielä viikkoja/kuukausia, niin hulluksihan tässä tulee.
Kommentit (31)
Se wituttaa, työpaikalle, ei mennä saa, syitä hakemalla coronasta haetaan. Ulos laitettiin rauhoittumaan hakemalla tautia haetaan ..
Se tauti tuli ohi ajavasta autostaa ..
Zinc
Voisin jatkaa pelkän etätyön tekemistä niin kauan, kun työtä yleensä on tehtäväksi. Saan kolmessa tunnissa aikaan sen, mitä avokonttorissa viidessä. Mies tekee osa-aikatyötä, kun on osaksi lomautettuna. Eipä olla toistaiseksi ainakaan toistemme hermoille käyty. Pidän erityisesti kiireettömistä aamuista ja siitä, että työskentelyn voi keskeyttää milloin haluaa ja painua lenkille. Harvoin on kotikaan ollut näin hyvässä järjestyksessä. Mutta tietty elämäntilanteet vaihtelevat.
eihän tässä saa juuri mitään töitä tehtyä oikeasti. leikisti ollaan töissä. mutta tilanne on mikä on.
komentaja kirjoitti:
Lapsille pitää antaa säännöt. Vanhemmat tekee töitä,joten pitää antaa työrauha. Ihan kuten päiväkodissa annetaan ruokarauha. Määrää ja kerro esimerkki missä toimivat itse päiväkodissa. Sit vaan leluja ja leffoja ja sarjoja niin kyl ne pärjää 8h. Välissä antaa ruuan ja kertoo vanhemmat jatkaa taas töitä.
Lapset tarvitsevat huomiota, ei ne itsekseen halua leikkiä tai olla kuin max muutaman tunnin päivässä. Ei-läsnäoleva vanhempi on lapselle jotain mitä lapsi ei ymmärrä. Siitähän ne käytösongelmat syntyy.
Etätyön teko onnistuu koululaisten kanssa työpäivää rytmittämällä, mutta pienten lasten kanssa se on iso haaste.
Mulla alkaa vähän ahdistaa taas kaikki. Siis kaupassa käynti ja ihmisten näkeminen. Oon ahdistushäiriöön taipuvainen ja pelottaa jo nyt paluu takaisin avokonttoriin. Pitänee hakea jotain lääkitystä tähän..
Todellakin ottaa päähän jo. Haluan takaisin toimistolle, missä saa kuunnella muutakin kuin kiljuntaa koko päivän, joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Teillä sentään on se työ!! Nimim. juuri lomautuslapun saanut:(
Yllä mainitusta syystä en valita. Minulla on työ, jota tehdä ja perhe seurana, ei tarvitse yksin olla eristyksessä.
Maailman voi kohdata joko lasi puolityhjänä tai puolitäynnä. Valitsen mieluummin viimeksi mainitun asenteen.
Voimia sinulle lomautusuhan alla.
1 teini, 1 opiskelija ja mies lomautettuna ja itse etänä kotona. Alkaa kyllä tökkimään joo, ruokaa saa ostaa ja tehdä koko ajan ja APK pyörii jatkuvasti. Ei ole koulu/opiskelu/työlounaita. Kaikki treenit kaikilta jäissä ja mökki jäi rajan taakse. En enää tiedä onko keskiviikko vai torstai kun kaikki päivät samanlaisia.
Ihanaa on etailla kun on naperotkin kotona.
M50
Eniten hermoja raastaa on työnjako. Jos mitään töitä tai palaveria yritän niin lapset tulevat riehumaan tai juttelemaan. Mies ei yritä estää lapsia eikä viihdyttää sen aikaa. Ei kai lapset voi pelatakaan tuntikausia kesälomaan saakka.
Lapsille pitää antaa säännöt. Vanhemmat tekee töitä,joten pitää antaa työrauha. Ihan kuten päiväkodissa annetaan ruokarauha. Määrää ja kerro esimerkki missä toimivat itse päiväkodissa. Sit vaan leluja ja leffoja ja sarjoja niin kyl ne pärjää 8h. Välissä antaa ruuan ja kertoo vanhemmat jatkaa taas töitä.