Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit jos työnantajasi määräisi kesälomasi toukokuuksi ja silloin olisi vielä kaikki nykyiset rajoitukset ja sulut päällä?

Vierailija
30.03.2020 |

Nousisiko keskisormi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi minun panokseni tässä tilanteessa, niin tottakai se kävisi. Olisi jopa järkevää. Nyt on niin iso asia kyseessä.

Vierailija
2/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt että miksi koululaisia ei pisteä ennenaikaisesti kesälomille ja jatketaan sitten vaikka kesäkuussa kouluja jos hysteria on laantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olisin iloisesti yllättynyt, että tänä vuonna sainkin pitää kesälomani!

Vierailija
4/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nousisi. Minulla oli viimevuonnakin kesäloma toukokuun lopulla ja syyskuun alussa. Lomautuksia pukkaa joka tapauksessa, joten se ja sama milloin se kesäloma on. 

Vierailija
5/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin jo pomolle, että jos tulee ulkonaliikkumiskielto, käytetään lomapäiviä. Kyllä mä kotona tekemistä keksin. 

Vierailija
6/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo valinnut toukokuun kesäloma kuukaudeksi.

Meillä on työt radikaalisti vähentynyt ja työnantaja on kehoittanut pitämään nyt ylityövapaat, ja kaikki muutkin rästissä olevat vapaat.

Myös kesälomaa saa ottaa etukäteen jo huhtikuussa.

Töitä on hyvin vähän tällä hetkellä, joten lomautus on uhkana.

Vierailija
7/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kesäpaikkoja, ei ole sukulaisia joiden kesäpaikoille mennä, ei ole varallisuutta vuokrata kesäpaikkoja, joten minulle on aivan sama vietänkö lomani maalis- vai marraskuussa...

Vierailija
8/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Tilanteen vuoksi olisin valmis vaikka jonkin aikaa seisomaan päälläni, kunhan tilanne normalisoituisi ja nopeasti.

Vierailija
9/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kaikille olevan ok. koska lomakausi on toukokuusta-syyskuun.

Meillä on kiertävät lomat ja moni pitää kesälomansa toukokuussa. Itse juurin tykkään lomailla toukokuussa, jolloin on ollut tosi hyvät ilmat.

Mitenkeskisormi liittyy juttuun, kun toukokuu lasketaan kesälomakuukaudeksi?

Vierailija
10/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin jo vapaaehtoisesti kaikki kesän vapaat keväälle. Silti nyt yt:t käynnissä, moni työkaveri ei siirtänyt omiaan vapaaehtoisesti. :(

Kohta ollaan varmaan lomautettuja kaikki.

Vierailija
11/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kiva olisi, mutta tärkeämpää nyt on se, että on töitä, joista voi pitää kesälomaa elokuussa 2021. Joten en valittaisi.

Vierailija
12/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus on se toinen vaihtoehto.

Vierailija
13/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt että miksi koululaisia ei pisteä ennenaikaisesti kesälomille ja jatketaan sitten vaikka kesäkuussa kouluja jos hysteria on laantunut.

Kyse on lapsista ja nuorista, joiden motivaatio tuskin riittää opiskeluun kesähelteillä. Parempi kun nyt mennään näin, ja otetaan ensi vuonna (toivottavasti) kiinni mahdolliset puutteet.

Sitä mietin, että miksihän tehtaissa ei pidetä lomia nyt, voisi pelastaa monen talouden.

Vierailija
14/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemusta kiljuisin.

Ja turhaa näyttäisin keskisormia, kun työvelvoite ja lomat peruttu toistaiseksi.

Vierailija
15/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehtaat eivät ole vielä kärsineet koronasta pahemmin.

Homma pyöriin niissä toistaiseksi paremmin kuin muissa yrityksissä.

Vierailija
16/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lapsista ja nuorista, joiden motivaatio tuskin riittää opiskeluun kesähelteillä. Parempi kun nyt mennään näin, ja otetaan ensi vuonna (toivottavasti) kiinni mahdolliset puutteet.

Sitä mietin, että miksihän tehtaissa ei pidetä lomia nyt, voisi pelastaa monen talouden.

Kesäkuu ja kesähelteet? Kuinka usein tämä nykyään tapahtuu. Juhannuksen joutuu melkein toppatakkia pitää päällä. Tottakai pitäisin kesälomat nyt, jos tarvetta olisi. Mieluummin se kuin työttömyys. 

Vierailija
17/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin loma kuin lomautus. Lomailen kyllä mieluiten elokuussa, mutta jos tänä vuonna on toukokuu niin sitten se on toukokuu. Vaikka lomien palaminen hieman etuajassa harmittaisikin, niin toisaalta pääsisi vähäksi aikaa eroon siitä jatkuvasta stressistä, koska korona osuu omalle kohdalle.

Vierailija
18/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten voi voi. Pikku juttu joku yksi kesäloma tämän pandemian keskellä.

Vierailija
19/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirsin jo vapaaehtoisesti kaikki kesän vapaat keväälle. Silti nyt yt:t käynnissä, moni työkaveri ei siirtänyt omiaan vapaaehtoisesti. :(

Kohta ollaan varmaan lomautettuja kaikki.

Meillä tuli käsky pitää kaikki vapaat pois ja perään YT:t. Kauppa käy ja hommiakin on, mutta työnantaja laittoi nyt hallituksen päätöksen jälkeen tiedotustilaisuuden ja käyttää hyödykseen tilannetta. Samalla varautuu jo etukäteen jos hommat sittenkin hiljenee.

Vierailija
20/23 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle on luvannut hellekesän?

Kyllä ne koululaiset jaksaa opiskella kesällä, kun ovat olleet kevään lomalla.

Opettajat ensin pakkolomille ja sitten kesälomille.