HS: Itävalta aikoo vaatia jokaista kansalaista pitämään hengityssuojainta supermarketissa
Toivottavasti sama tulee Suomeen. 90% suomalaisista kulkee huolettomasti kaupassa ilman suojainta. Vartijat ovelle estämään pääsy kauppaan jos asianmukainen suojain ei ole kasvoilla. Myös kuume tulisi mitata jokaiselta kauppaan pyrkijältä.
Kommentit (20)
Kertokaa vielä, mistä niitä suojaimia saa, kun ovat joka paikasta loppu.
Tuskin tulee meillä tapahtumaan ennen kuin tuokin on myöhäistä. THLn taktiikka tuntuu olevan viivyttää ja vetkutella kaikkia rajaamis- ja suojaustoimia niin pitkään, että kun ne pahasti myöhästyneenä pakon edessä laitetaan voimaan, niin saadaan vain maksimoitua niiden toimien aiheuttamat vahingot.
Itävallassa maskeja on saatavilla markettien sisäänkäynnin yhteydessä. Ei siis tarvi itse hommata sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä, mistä niitä suojaimia saa, kun ovat joka paikasta loppu.
Helmikuussa ostin Tokmannilta
Itse ostin jo viime vuonna. Olen hyvin valmistautunut.
Hyvä. Ja hamstraajille sakot ja ylimääräisten maskien takavarikointi. Me muutkin tarvitaan ruokaa.
Uskoisin tämän koskevan muitakin Itävallassa oleskelevia kuin Itävallan kansalaisia.
No ei varmasti vaadita hengityssuojainta, vaan jotain suu-nenäsuojusta tms. Mammojen tietämys kun on tätä luokkaa, niin ei näitä teidän toimenpide-ehdotuksiakaan voi kovin vakavissaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itävallassa maskeja on saatavilla markettien sisäänkäynnin yhteydessä. Ei siis tarvi itse hommata sellaista.
Ei varmasti kamalasti hyötyä jos sellaisen laittaa likaisilla käsillä suojaksi.
Muuten kyllä hyvä idea.
Kannatan. Toivottavasti myös samaan malliin kuten Itävallassa, että kauppojen sisäänkäynneillä näitä olisi tarjolla. Vaikka myisivät kappaleittain.
Kertis käsineitä myös!
Joskus on vaan pakko kuumeessakin käydä kaupassa, kun yksin asuu.
Kannatetaan, itse aion tästä lähin käyttää maskia kaupassa käydessäni. Tuli ostettua maskit odottelemaan helmikuussa siinä vaiheessa, kun Suomessa vielä naureskeltiin asialle.
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan, itse aion tästä lähin käyttää maskia kaupassa käydessäni. Tuli ostettua maskit odottelemaan helmikuussa siinä vaiheessa, kun Suomessa vielä naureskeltiin asialle.
Nää puheenvuorot on kyllä säälittäviä. :D
Pistetään se omakehu sinne mihin se ei ollenkaan kuulu. Etenkin kun se on tyhjää sanahelinää, kun ei mitenkään voi todistaa vaikka totta puhuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tai yksinhuoltajana, muksut tarvii ruokaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää puheenvuorot on kyllä säälittäviä. :D
Pistetään se omakehu sinne mihin se ei ollenkaan kuulu. Etenkin kun se on tyhjää sanahelinää, kun ei mitenkään voi todistaa vaikka totta puhuisikin.
Kyllä tämä vaan on täyttä totta. :D Samalla viikolla kun olin maskeja ostanut, juttelin pihalla naapurin kanssa joka ihmetteli kun jotkut ostavat maskeja ja naureskeli päälle. Ei ole omakehua, vaan asioiden tasalla olemista ja valmistautumista.
Ihan mielelläni käyttäisin, jos sellainen olisi. Olen menossa eläinlääkärille eikä ole kiva ajatus olla siinä lähikontaktissa. Ja toki suojaisin myös muita.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole. Se kotivara hoitaa tuon. Miksi riskeeraat tuolla tapaa, heilut kuumeisena muulloinkaan? Voit saada ikävän jälkitaudin.
Ei Suomeen tule, koska maskeja ei ole. Sitä ettei tarvitse käyttää perustellaan sillä, että maskia ei osata käyttää oikein. Käyttöohjeet ovat mielestäni helposti ymmärrettävät.
Kinkit hamstrasivat tammikuussa Suomen apteekit tyhjäksi maskeista. Nyt ne menee sairaaloille ja ammattikäyttöön. Ei apteekit niitä saa.
Kannatan.