Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöön puulattia vai laattaa?

Vierailija
30.03.2020 |

Muualla talossa on lautalattiat, laittaisitko keittiöön myös vai kannattaisiko remontin yhteydessä vaihtaa laattalattiaksi? Siihenhän on sitten kai laitettava lattialämmityskin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuta laittaisin. Jos lasi tippuu laattalattialle, tulee kamala määrä lasinsiruja siivottavaksi.

Vierailija
2/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin puulattian vaikka se onkin vähän herkempi materiaalina. Laatta on jalan alla ikävä ja kova materiaali verrattuna puuhun. Lisäksi olen kotona aina villasukissa, joten laatta on myös liukas. Anoppilassa on laatta keittiössä ja siellä meinaa aina liukastua. Hyvä puoli on, että mahdolliset tahrat on helppo siivota. Toisaalta harvemmin keittiössä tulee sotkettua. Huonona taas, että jos vahingossa pudottaa astian, se hajoaa varmasti.

Myös visuaalisesti pidän saman lattiamateriaalin jatkuvuudesta koko asunnossa lukuunottamatta märkätiloja. Tämä toki on makuasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu.

Minulla on kerran ollut laatta, ja sitä kauheampaa ei ollut. Kynnet revillä piti pestä saumoja, kaikki möhnä kerääntyi sinne.

Parketti on ollut parissa kämpässä (joissa toisessa asuin 15 vuotta ja toisessa 5 v), eikä se ole koskaan kumpruillut

Vierailija
4/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia tai eläimiä laittaisin laatan. Kestää vesiroiskeet, ei tule naarmuja, saa pestyä höyrypesurilla.

Vierailija
5/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulattia, sen saa puhtaaksi ilman höyrypesuja toisin kuin laattalattian.

Vierailija
6/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sekä puuta että laattaa ja pitkän kokemuksen nojalla molemmista laittaisin kyllä laattaa.

Se puu ei kestä keittiössä.

Ja kyllä niitä laseja nyt oppii olemaan pudottelematta.

Ja kun laatan alla on edes vähän lämmitystä, se on riittävän mukava vaikka makoilla.

7/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin puulattian vaikka se onkin vähän herkempi materiaalina. Laatta on jalan alla ikävä ja kova materiaali verrattuna puuhun. Lisäksi olen kotona aina villasukissa, joten laatta on myös liukas. Anoppilassa on laatta keittiössä ja siellä meinaa aina liukastua. Hyvä puoli on, että mahdolliset tahrat on helppo siivota. Toisaalta harvemmin keittiössä tulee sotkettua. Huonona taas, että jos vahingossa pudottaa astian, se hajoaa varmasti.

Myös visuaalisesti pidän saman lattiamateriaalin jatkuvuudesta koko asunnossa lukuunottamatta märkätiloja. Tämä toki on makuasia.

Aika pehmeetä puuta pitää olla, jos se on jotenkin joustava materiaali laattaan verrattuna.

Vierailija
8/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sekä puuta että laattaa ja pitkän kokemuksen nojalla molemmista laittaisin kyllä laattaa.

Ja kun laatan alla on edes vähän lämmitystä, se on riittävän mukava vaikka makoilla.

Millaista puuta sinulla on ollut kun ei kestänyt?

Vierailija
9/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puu.

Minulla on kerran ollut laatta, ja sitä kauheampaa ei ollut. Kynnet revillä piti pestä saumoja, kaikki möhnä kerääntyi sinne.

Parketti on ollut parissa kämpässä (joissa toisessa asuin 15 vuotta ja toisessa 5 v), eikä se ole koskaan kumpruillut

Lautalattia, jos siihen päädytään, tässä on tarkoitus joko säilyttää tai laittaa uutta. En usko että se ainakaan kupruilemaan käy. Ap

Vierailija
10/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun talossa joka rakennettu 1995, minulla on alkuperäinen tammiparketti (lauta) myös keittiössä, ei mitään ongelmaa. Toki muutama kolhu, jos tarkasti katsoo, mutta eipä tuota ole sen kummemmin varottu, minusta kun kotona pitää voida elää.

Laatta on kova ja aika monessa talossa, joissa olen käynyt, kylmän tuntuinen, tämmöiselle aina avojaloin elävälle kylmä lattia on kauhistus. Parketti on helppo vahata silloin tällöin, ja taas on kiva hohde.

Vierailija
11/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä jäin minäkin miettimään, täytyy elää tosi rankasti, että puulattia ei kestä.

Vierailija
12/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli edellisessä kämpässä laattalattia ja siihen tuli ruma lohkeama, kun pudotin kerran lasipurkin vahingossa. Oli myös mielestäni muutenkin ruma. En siis itse laittaisi laattalattiaa keittiöön, mutta makukysymys tietysti.

Vierailija
13/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu. Hoidatte vaan hyvin, se kestää kauniina pitkään.

Vierailija
14/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 vuotta sitten tehty keittiöremppa ja puulattia, niin huonoa tuuria ollut ja tippunut painavia metallitavaroita jättäen syvät lovet lattiaan.

Tuttava laittoi vinyyliä ja itse ehkä laittaisin myös sitä.

Vierailija
15/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 2 vuotta sitten tehty keittiöremppa ja puulattia, niin huonoa tuuria ollut ja tippunut painavia metallitavaroita jättäen syvät lovet lattiaan.

Tuttava laittoi vinyyliä ja itse ehkä laittaisin myös sitä.

Vinyylillä on jotenkin ikävä klangi... en tiedä kävisikö vanhaan taloon. Voi kyllä olla vaan oma mielikuva, eikä mihinkään faktaan perustuva. Tosin ei laattakaan sen perinteisempi ole lattiamateriaalina. Yksi mitä pohdittiin on linoleum, olisiko siitä kokemuksia? Ap

Vierailija
16/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kumpaakaan. Jotain muovin tapaista, millä nimellä ne nykyään on.

Meillä laminaatti ja hyvin pärjätty.

Pitää olla lämmin ja helposti siivottava.

Vierailija
17/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi kumpaakaan. Jotain muovin tapaista, millä nimellä ne nykyään on.

Meillä laminaatti ja hyvin pärjätty.

Pitää olla lämmin ja helposti siivottava.

Muovia en haluaisi. Mieluummin ns aitoa materiaalia. Ap

Vierailija
18/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankkulattia on paras, sitten lauta. Kivilattia ja laatta sopii jos on semmoinen kivitalo tai linna muutenkin.

Vierailija
19/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalattu puulattia.

Vierailija
20/28 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 2004 rakennetussa asunnossa pyökkiparketti. Toisessa vanhemmassa asunnossa maalattu kuusilauta. enkä mä nyt puhu pelkästään kolhuista, vaan kaatuneesta puolukkamehusta ja lastn pyödän alle pudottelemista punajuurepaloista, jotka värjää saumoja... voi olla että et itse erota jälkiä, mutta kyllä se erottaa, j9ka tietää miltä lattian pitäisi näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän